Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dani001 schreef:OEPS! Moet ondanks alles best een grappig gezicht geweest zijn allebei langs één kant van de boom![]()
Hadden de paarden iets ?
Hopelijk komt het helemaal goed met die vrouw en dat kindje!!
Bitch schreef:Dani001 schreef:OEPS! Moet ondanks alles best een grappig gezicht geweest zijn allebei langs één kant van de boom![]()
Hadden de paarden iets ?
Hopelijk komt het helemaal goed met die vrouw en dat kindje!!
Nou, grappig was het niet echt..
De paarden zijn eraf gekomen met wat schaafwonden, hoe het met de slachtoffers is, weet ik ( nu) nog niet.
Wat ik verder heb begrepen is, dat degene die dit veroorzaakt heeft, in een behoorlijk 'jolige' bui was.
De medeberijders hadden ws een slokje op, en gaven ook voor wat vertier..
Op een gegeven moment zijn de paarden aan de kletter gegaan, en is er een leidsel gebroken, zodoende was de controle weg.
Ikzelf reed ook mee, zoals elk jaar, en heb het niet zien gebeuren, maar zag alleen de toedracht, paarden om de boom.
Aangezien er een aantal jaren geleden een soort zelfde situatie was ontstaan, ook te maken met het harnachement, en hierdoor het paard van mijn vriendin is doodgereden, was ik zeer op mijn hoede om de plek des onheils snel te verlaten..
Helaas werd de rest ook meteen afgelast, wat ik, en mijn steekpartner als flinke deceptie ervaarden. We doen elk jaar mee, stoppen veel tijd in het verkleedwerk ( zie profiel) en het was ook nog eens ons tiende jaar..
Uiteindelijk blijven dit soort evenementen tricky, iedereen grijpt maar een paard ( of 2) en gooit ze voor de wagen, en gaat ff 'leuk ringsteken' overal langs de baan biertentjes, iedereen jolig en gezellig, dan zakt de concentratie enigzins... ( en dan nog meer niet te spreken over de elementaire onkunde....)
aerdenhout1 schreef:Altijd weer leuk die feestweek in Santpoort! Gelukkig gebeuren er nooit geen ongelukken...maar niet heus!!! Elk jaar weer is er wel een paard aan de hol met soms zelfs de dood als gevolg!! Het is een levensgevaarlijke situatie met al dat publiek aan de kant! Geen zand waar ze op lopen maar stenen en dan ook nog vlak bij een hoek zodat ze als ze te hard gaan uitglijden! Ik vind het onverantwoord!! Misschien een idee om alleen mensen mee te laten doen die een koetsiersbewijs hebben en niet mensen die het zo leuk vinden om voor een keer een paard of pony in te spannen!
veulentjes schreef:ahh ik heb het zien gebeuren ik stond in diezelfde straat eerst kwam het span al op ons af omdat ze moeste uitwijke voor een ander karretje... Het was best eng om dit te zien ze kwame namelijk al in gallop de hoofdstraat uit
GvdT schreef:
Toevallig heeft deze menner al ruim 20 jaar zijn koetsiersbewijs.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, vond de uitleg van vandaag in de krant wel erg helder mbt de plaatsing van de schaats, de plek van de koetsier en de rem van de wagen.
Hoop dat de organisatie open staat voor de suggestie om de schaats zo te plaatsen dat de koetsier aan de kant van de rem kan zitten.