Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vinka schreef:Het betreft inderdaad, voor zover ik de informatie heb gekregen, gelukkig de onschuldige variant. Echter deze variant KAN muteren naar de gevaarlijke variant. Om elk risico te vermijden is het bedrijf uit voorzorg geruimd. Ik ben van mening dat er geen andere oplossing hiervoor is. Hoe spijtig het ook is voor de dieren die afgemaakt worden.
Dit is verschrikkelijk voor de bedrijven die in dit gebied liggen. Ik hoop en duim heel hard dat het hierbij blijft...
ranna schreef:KAN inderdaad.
Dat is toch geen redenering om dan zulke belachelijk grove maatregelen te nemen.
Al sinds het voorjaar is de hele kermis en angsmakerij aan de.
Er KAN dit gebeuren en er KAN dat gebeuren.
Als we allemaal ons leven moeten inrichten en leven naar wat KAN gebeuren spring ik vandaag nog voor de trein ware het niet dat die misschien niet KAN komen en ik voor jodocus op het spoor sta te wachten.
Het was veel verstandiger geweest om desnoods een gebied tijdelijk te isoleren en dan grondig onderzoek te doen naar om welke variant het nu precies gaat.
Dit is echt weer met een kanon op een mug schieten.
orsini schreef:Ben het wel met ranna eens......hoezo meteen ruimen
het gaat maar om dieren,,,,inderdaad dat denken de meeste mensen, maar waarom wordt er in deze tijd zo makkelijk gedaan over het even snel ruimen van 25.000 kippen. Moet je je eens voorstellen dat ze ter voorkoming v bv griep bij mensen eens 25.000 mensen gaan ruimen om ervoor te zorgen dat dit niet verspreidt!!! Kom op zeg ergens moet er wel een grens worden getrokken en natuurlijk moet je voorzichtig zijn en wil je niet dat iets zich verspreid (leid tot nog meer ruimingen) maar je kan je natuurlijk ook helemaal afsluiten voor etische dingen.
Tevens zal het pluimvee op deze manier nooit weerstand krijgen tegen het virus, wat de kans op meer besmettingen alleen maar groter maakt. Nee we ruimen meteen alles, krijgen een veestapel zonder immunitiet, dan hebben we straks vanzelf een grote epidemie waarin mens en dier in een keer zullen "uit"sterven, scheelt weer, hoeven we ons iig niet meer druk te maken om het ruimen van beesten
echt waar gaat het allemaal naartoe
Vinka schreef:ranna schreef:KAN inderdaad.
Dat is toch geen redenering om dan zulke belachelijk grove maatregelen te nemen.
Al sinds het voorjaar is de hele kermis en angsmakerij aan de.
Er KAN dit gebeuren en er KAN dat gebeuren.
Als we allemaal ons leven moeten inrichten en leven naar wat KAN gebeuren spring ik vandaag nog voor de trein ware het niet dat die misschien niet KAN komen en ik voor jodocus op het spoor sta te wachten.
Het was veel verstandiger geweest om desnoods een gebied tijdelijk te isoleren en dan grondig onderzoek te doen naar om welke variant het nu precies gaat.
Dit is echt weer met een kanon op een mug schieten.
Dus jij hebt liever dat ze eerst uitgebreid de tijd nemen om te kijken waarom het gaat. Vervolgens komen ze tot dezelfde conclusie en zijn ze gewoon te laat. Het blijkt wel uit je reactie dat je geen idee hebt waarover je praat. Hoe denk jij dat de bedrijven die in dit gebied liggen voer gaan krijgen voor hun dieren? Als je een gebied isoleerd betekend dat dat je niets mag aan- en afvoeren. Jij kiest er dus voor om veel bedrijven kapot te laten gaan.
manie schreef:Ranna heeft helemaal gelijk.
De spastische houding die Vinka en de overheid voorstaat slaat helemaal nergens op.
De kans is zowieso nihil dat er een mutatie optreedt en we praten hier wel over andere levende wezens, waarover wij even eenvoudig beslissen dat hun leven minder waard is dan dat van de mens
manie schreef:Ranna heeft helemaal gelijk.
De spastische houding die Vinka en de overheid voorstaat slaat helemaal nergens op.
De kans is zowieso nihil dat er een mutatie optreedt en we praten hier wel over andere levende wezens, waarover wij even eenvoudig beslissen dat hun leven minder waard is dan dat van de mens