Zoek nooit ruzie met vee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Zoek nooit ruzie met vee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-06 21:04

schiermonnikoog -
Ruzie met een paard of een koe is nooit feest, zeker niet voor recreanten die zulke dieren veel bijzonderder vinden dan boeren en buitenlui ze vinden.

Het is afgelopen jaren een aantal malen voorgekomen dat grote grazers in natuurgebieden het per ongeluk aan de stok kregen met recreanten. Die ongelukken zijn zeer vervelend, vandaar dat diverse natuurorganisaties de handen ineen hebben geslagen. Zij plaatsen zogeheten begrazingsbordjes.

Ook op Schiermonnikoog komen drie van dergelijke bordjes te staan, bij de drie hoofdingangen van het graasgebied waar zwartbonte koeien van plaatselijke boeren lopen. Op de borden worden toeristen gewaarschuwd. Ze moeten afstand houden van de dieren.

Een van de ongelukken die zijn gebeurd is dat een baby in de kinderwagen is gebeten door een paard.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... 746351.ece

Desiree

Re: Zoek nooit ruzie met vee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 18:21

Ja dat laatste weet ik nog. DAt was ergens in de Sonse bossen waar een gebied is waar konikpaarden grazen. Je hebt van die domme mensen he....

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:48

ja en wie is weer de boosdoener???? idd het paard... terwijl die er helemaal niks aan kan doen (denk ik)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:45

Bij ons op de heide staan er al tijden waarschuwingsborden. Maar goed ook, want die beesten zijn idd wat lomp en agressief.
Ooit, op de basisschool gingen we met zn allen naar zon project toe, was net uitgebracht dat begrazingsgebied en vrij nieuw dus. Wij rondleiding, komt er opeens een groep witte soort van koeien aan. Boswachter in paniek, gilde dat wij met zn allen om de boom moesten staan en niet bewegen. Een jongen is toen geduwd in zn been. Gevolg, niemand durfd emeer te komen en de schooltripjes werden afgeschafd.
Nu loop ik er met een grote boog omheen. Ben zoizo al geen held met koeien of pinken. Wist niet dat ik lenig was, maar dat hek was ik ranzendsnel over hoor Knipoog