Young Riders: Het spande er weer enorm om zoals gewoonlijk en de laatste ruiters brachten de beslissing om teamgoud en zilver op het EK dressuur voor de jeugd in Stadl Paura. Angela van den Berg en het eigen fokproduct Mix (vm. Sultan) reden een safe constante proef. "Een prestatie van formaat na de voorgeschiedenis van de hoefzweer en de veterinaire keuring", zei bondscoach Jan Peeters. De 70,13% gaf nog ruimte om 0,8% toe te geven aan de vierde Duitse combinatie. Maar Kristina Sprehe met de mooie Rose Noir scoorde met 71,55% een puntentotaal van 1,4% meer, vooral te danken aan het Zwitserse jurylid Doris Ramseier die maar liefst 74% over had voor deze winnende proef, terwijl zij Angela van den Berg een negende plaats met 69% toebedeelde... Teamzilver dus.
Junioren Wie het laatst lacht, lacht het beste! Als laatste Nederlandse starter stelde Lotje Schoots orde op zaken. Ze won de proef met de door de familie Bleeker gefokte merrie Reine B (Rubinstein x Vincent) met 73,90%. De laatste Duitse combinatie Miriam Maurer met Quickfire had een wat onrustiige aanleuning en kon nooit aan het percentage komen dat ze moest halen voor het teamgoud. Ze scoorde 69,950%, een uiteindelijke zevende plaats. Na twee gewonnen EK's deed Lotje Schoots het dus weer: ze won voor de derde achtereenvolgende keer de landenproef, een zeer waardig afscheid van haar juniorenperiode. Duitsland won dus teamzilver, voor Denemarken was het teambrons. De andere landen endigden in de volgende volgorde: 4 Zweden, 5 Oostenrijk, 6 Frankrijk, 7 Spanje, 8 e.a. Rusland en Portugal, 10. Italië, 11. Engeland, 12. Belarus. bron: www.kwpn.nl
Erg jammer dat het geen goud is, maar ik vind zilver ook een fantastische prestatie. Aan de reserve (Lorraine) heeft het in ieder geval niet gelegen, ze is zelfs beste Nederlandse geworden!
@TeeGee: vandaag en morgen wordt het individuele gereden en daarvan mogen de ..... beste door naar de kur op zondag. Iedereen begint dan weer met een schone lei.
Lotje presteerd het weer! Wat kan die griet toch rijden zeg!'t lukt zelfs Diederik niet om boven zijn vriendinnetje te rijden. Kan niet wachten om weer te gaan lessen bij d'r volgende week.
Ja, ik les bij Lotje. Ik weet niet of ik zoveel informatie via internet zomaar kan doorgeven. Zie haar eigen site, zou ik zeggen. www.lotjeschoots.nl Je kan haar via die site ook mailen.