Paardentrailer over de kop

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:05

http://www.pzc.nl/zeeland/bevelandentholen/article505572.ece

KAPELLE - Op de A58 ter hoogte van Kapelle sloeg gisteren een paardentrailer met daarin een paard over de kop.
Door nog onbekende oorzaak schaarde de paardentrailer en kwam op zijn kop in de middenberm terecht.

Een veearts uit Goes heeft het paard onderzocht. Het dier bleek niet gewond te zijn. Het koppelsysteem van de trailer was in orde.

Dat is dus vlak bij ons achter de wei, vraag me af wie het geweest is. Gelukkig heeft het paard er niets aan over gehouden.

Mjetterd

Re: Paardentrailer over de kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:07

wauw! best wel heftig, dan heeft dat paard ook wel geluk gehad ( en de eigenaar natuurlijk ) dat dat zo kan gebeuren

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:10

Ik vraag me ook af hoe zoiets kan gebeuren??

Zou het paard erg wild zijn geweest in de trailer? De bocht te snel genomen.
Heb niet zo veel ervaring met trailer rijden. En ga binnenkort ook voor het eerst met trailer en paard rijden. (Natuurlijk eerst oefenen zonder paard erin!!)

Maar dit vind ik dan toch best apart..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:11

Ik vind het ook heel raar, vooral omdat er bij staat dat de koppel wel goed was. Maar ja, misschien een steen op de weg ofzo?

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:15

Een trailer gaat scharen wanneer de bestuurder te hard rijdt. Vaak is dat wanneer de bestuurder harder dan 100 km per uur met een trailer achter zich rijdt, maar dat verschilt per auto. Bij sommige auto's kun je dan ook niet harder dan 80 km per uur (de maximale toegestane snelheid per uur) gaan rijden. Waarschijnlijk is dat hier dus gebeurd....Gelukkig is het paard ongedeerd...

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:54

Oh..vreselijk...

Ik ben altijd al panisch met trailer rijden...hier word ik niet vrolijk van! Moet weleens door de Benelux tunnel, rijd je erin ga je een helling af en dan ga je dus harder, daarna weer de helling op om er door te komen; soort kuil. Echt klote!

corina77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 01:02

O bah, wat eng.
Arm paard, die is nu vast ook flink angstig voor trailers geworden.
Zoiets gebeurt toch niet zomaar, lijkt me inderdaad dat er dan iets op de weg moet liggen, of dat je daarvoor een rare uitwijk manouvre moet maken.
En als je merkt dat de trailer gaat slingeren als je hard rijd, dan ga je normaal toch een beetje langzamer rijden....
Vreemd hoor, daar moet toch een oorzaak voor zijn ?

Deborah81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 03:34

@ corrina77, geloof me soms heb je het niet in de hand...
Je wil nhiet weten hoe andere weggebruikers bv op je reageren, mieteren hun auto ervoor, snijden je af, bumperkleven, aanduwen, uitschelden dat soort grappen.
Als ik elke keer ruzie zou moeten maken met iedereen die me dwars zit op de weg kan ik gewoon naast de auto blijven staan hahaha!
En net als op die weg waar ik het over had; bij de Benelux tunnel, je rijd met het verkeer mee, wel 80 max. uiteraard, maar je rolt een helling af en als je een helling afrold ga je toch harder en remmen moet je al helemaal niet doen want dan slip je zeker.
En op de Maasdijk ofzo is ook zo erg, twwe baans dijkje waar sommige het nodig vinden om tegen de witte streeop te rijden; ook erg leuk. Onverwachte moves als je een trailer rijd zijn uit den boze!
Ik ga denk mijn vliegbrevet halen, ga ik wel met een helicopter naar een wedstrijd!!!