Juryleden vormen nieuwe luis in pels van KNHS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Juryleden vormen nieuwe luis in pels van KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:48

http://www.horses.nl/rs/appl_php/newssh ... =2&id=4318
horses.nl

De stichting ZZGP heeft nog maar net het veld geruimd, of een volgende aparte stichting steekt de kop op. Ditmaal verenigen de juryleden zich in de Stichting Hippische Juryleden. Een nieuwe luis in de pels.

Ze hebben nog geen officieel contact gehad met de sportfederatie, maar zijn stellig hun stem te laten klinken binnen de KNHS. “We bekijken het met argusogen”, aldus Gert Naber, manager breedtesport bij de KNHS.
Corrie Wouters is de oprichter en voorzitter van de Stichting Hippische Juryleden. “De juryleden zijn niet georganiseerd, dat is het probleem! De KNHS heeft hier een paar jaar geleden wat op proberen te vinden, maar dat is mislukt. Dan doen we het zelf maar.”

Frantic

Re: Juryleden vormen nieuwe luis in pels van KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 06:25

even een link bij juryleden plaatsen...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:49

Ben benieuwd wat de doelstellingen en het rendement van een dergelijke vereniging in de realiteit zullen zijn. Ik kan me voorstellen dat de KNHS niet zo blij is met deze ontwikkeling. Op deze manier ontstaat er een vrij sterke medespeler op het speelveld lijkt mij m.b.t. het nemen van beslissingen aangaande de wedstrijden. Ben benieuwd naar reacties van Juryleden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:16

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:17

Het KNHS zal zeker niet blij zijn met deze ontwikkeling.
Ik vind het daarentegen geweldig dat er een kritisch oog op het reilen en zeilen van de KNHS wordt gehouden.
De juryleden kan het KNHS niet zomaar aan de kant vegen omdat ze dan hun eigen inkomsten wegvegen.

Ben heel benieuwd wat dit in de toekomst nog zal brengen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:35

Ik juig het ze van harte toe! Ja Zoiets zou al veel eerder opgericht moeten zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:29

Ik begrijp trouwens de reactie van Gert Naber ook niet echt........

Als er een zinsnede geplaatst wordt over de "gebrekkige juryleden-opleidingen" en de problematiek die daarbij al jaren speelt zegt ie: "daar weet ik helemaal niks van".........

Ik dacht toch dat die Gert best een intelligente vent was. Maar deze uitlating is gewoon poep. Loopt ie dat nu glashard te liegen, bagatelliseert ie de boel, of krijgt die man nu echt totaal geen informatie van zijn ondergeschikten?

Komt die beste man trouwens wel eens op een simpel (lees: gebrekkig) dressuurconcoursje rondkijken? Heeft die man wel enig besef hoe het er aan toe gaat op een concours in Pietjelutjeradeel?

Daisy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:38

Ik vind dit helemaal geen gezonde ontwikkeling. Juryleden, instructeurs en ruiters dienen binnen één sportbond juist allemaal verenigd te zijn. Dit soor aparte stichtingen leidt tot niets. Natuurlijk mag je de KNHS ook verwijten dat zij eerder in actie hadden moeten komen. Maar vergeet niet dat de KNHS juist heel sterk aan het professionaliseren is. En goed werk duurt nu eenmaal lang en niet alles kan tegelijkertijd. Decentralisatie heeft absoluut geen zin.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:23

CGJ12 schreef:
Ik begrijp trouwens de reactie van Gert Naber ook niet echt........

Als er een zinsnede geplaatst wordt over de "gebrekkige juryleden-opleidingen" en de problematiek die daarbij al jaren speelt zegt ie: "daar weet ik helemaal niks van".........

In het stuk in de Paardenkrant doet hij blijken niet op de hoogte te zijn van het gehele Juryplatform-idee en de oprichting van de stichting.
Hij heeft ons nog om verduidelijking gevraagd en die heeft hij gekregen, ondanks dat wij (van Startlijsten) wel de site van Juryplatform gemaakt hebben, maar met de stichting niets te maken hebben.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:34

Daisy24 schreef:
Decentralisatie heeft absoluut geen zin.

Kun je dat dan rijmen met het feit dat de KNHS de ZZGP om zeep helpt en alle ZZGP wedstrijden juist wil decentraliseren?