Zonnebrandcreme voor Albinopaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zonnebrandcreme voor Albinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:04

Zonnebrandcreme voor albinopaard
LONDEN - De hittegolf in Groot-Brittannië is extra zwaar voor het albinopaard Sunny. De viervoeter in politiedienst in het graafschap Humberside kan zijn diensten alleen nog uitvoeren met een goede bescherming tegen de zon. Daarom wordt Sunny elke dag met dertig flessen zonnecrème ingesmeerd, factor vijftig. Volgens een woordvoerder van de politie heeft Sunny momenteel extra veel problemen wegens zijn aangeboren pigmentprobleem. De politie in Humberside vroeg om hulp via het internet. Een grote drogisterijketen meldde zich direct als zonnebrandsponsor.

bron www.waarmaarraar.nl

Mr3nt

Re: Zonnebrandcreme voor Albinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:48

Vaag, maar lief dat ze t voor m over hebben.. Maar ik vraag me af of je dan niet t natuurlyke van n paard af neemt ik bedoel als ie in de wildernis leefde kon hij zich ook niet insmeren..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:01

is een soort van UV werende deken geen betere optie?
Ik bedoel 30 flessen zonnebrandcreme per dag lijkt me ook niet echt goed voor zijn huid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:04

jammer dan media altijd maar weinig research doet, albino komt nl niet voor bij paarden (heb de link niet geopend, maar t zal waarschijnlijk een cremmelo of perlino zijn)

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:51

ik denk dat paarden in het wild ook geen zonnenbrand creme gebruiken...maar vraag me af hoeveel albino er voorkomt in het wild..en vaak is dit toch de zwakke schakel en zal hij snel tot prooi vallen denk ik....