afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 11:39

www.bokt.nl
Bokt redactie

Afgelopen nacht zijn alle bekende zadels, zoals de nieuwe modellen van KN en Kieffer gestolen uit de kasten van stal Vredehof (www.stalvredehof.nl). De recherche is er nu mee bezig.

Waarschijnlijk zijn ze vanuit het land binnengekomen met een wagen en hebben met een koefoet de deuren geforceerd. Ze zijn alleen op zoek geweest naar de betere merken en er zitten veel gedupeerden bij, waaronder ik.

Nu is het afwachten, maar zoals het vaal gebeurt, zullen de daders nooit gevonden worden.
Als iemand in de nacht van 2 juli naar 3 juli 2006 wat heeft gezien in de buurt van Vijfhuizen of op de snelweg "de driemerenweg" graag even contact opnemen met de politie of met mij.

Alle tips zijn welkom en deze zadeldieven moeten gestopt en gepakt worden! Want ze hebben namelijk al meerdere keren in de omgeving van Haarlem toegeslagen.

Verder is het wel raar, want het lijkt net of ze op het juiste moment gewacht hebben: De veulentjes die geboren moesten worden zijn geboren, want normaal gesproken als er nog drachtige merrie's rondlopen loopt de baas van stal elke nacht een paar keer een rondje door de stallen.
Ze hebben afgelopen nacht de hond wel horen blaffen.

Verder zijn er laatst ook twee vreemde mensen gezien op stal, waarschijnlijk 2 poolse mannen.. Ik heb gehoord dat ze eerst de stallen door zijn gaan kijken en daarna vroegen ze om "werk"
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 04-07-06 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: bron toegevoegd

QueenBeeBee

Re: afgelopen nacht alle goede zadel gestolen van stal Vredehof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:46

nou ik ga zo maar even kijken of mijn zadel er nog wel is... Wat een stelletje..... nou ja vul zelf maar in Boos!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:53

Tsjaa wij hebben het een aantal jaren ook gehad. Je kon gewoon weten dat het bekende MOESTEN zijn. Wij hebben een manegestal en pensionstal daar dus. Ze hebben precies de zadels uit alle afzonderlijke kluisjes gejat. De grote opberghok van de manegezadels is onaangebroken gebleven. Dit weekend ervoor was een groot concours.. Er zal dus iemand rondgelopen hebben en goed gekeken hoe of wat.

Wij hebben achteraf bij ons in het bosje een tweetal (?) kruiwagens en een paar sjabrakken teruggevonden, ze zijn dus door het bosje gegaan.

Misschien bij jullie goed zoeken naar sporen, andere vermiste dingen. Etc.. Zo stuit je misschien nog op iets.

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:11

Hi,

Nou ik weet dus nog steeds niet of mijn zadel nou wel of niet gestolen is. Ben op stal geweest en ze hebben wel aan mijn kast gezeten maar het slot is kapot en nu gaat mijn kast niet meer open. Ik mag pas weer verder als die man van het sporen onderzoek klaar is. Die is nu bezig als het goed is. Het zegt dus niets dat mijn deur weer dicht is want er zijn een aantal kasten vanochtend gewoon met de sleutel opengemaakt en daar waren de zadels ook uit dus ik blijf nog even duimen. Wel shit hoor voor iedereen..... Huilen

Als ik meer weet zal ikhet even melden.... Boos!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:22

Ja ik heb ook het gevoel dat het misschien iemand is uit onze "bekende kringen" misschien iemand die heel onschuldig doet op stal, of zelfs doen alsof zijn/haar zadel ook gestolen is... maar waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen..

En net zoals bij jou Mik_ hebben ze ook bij ons de zadels met kruiwagens mee genomen..

Ook krijg ik het gewoon zo benauwd hiervan, gewoon hoe makkelijk dit kan... Stel dat de volgende keer de paarden aan de beurt zijn?

Ik weet bijna zeker dat het over een paar maanden weer gaat gebeuren...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:26

cardy schreef:
Ja ik heb ook het gevoel dat het misschien iemand is uit onze "bekende kringen" misschien iemand die heel onschuldig doet op stal, of zelfs doen alsof zijn/haar zadel ook gestolen is... maar waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen..

En net zoals bij jou Mik_ hebben ze ook bij ons de zadels met kruiwagens mee genomen..

Ook krijg ik het gewoon zo benauwd hiervan, gewoon hoe makkelijk dit kan... Stel dat de volgende keer de paarden aan de beurt zijn?

Ik weet bijna zeker dat het over een paar maanden weer gaat gebeuren...

zou best kunnen,, iedereen heeft dan weer nieuwe zadels enzo

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:26

Dat dachten wij ook, het gebeurt binnenkort weer, iedereen weer nieuwe zadels. Wij hadden een 'doodlopend paadje' met kluisjes.

Aan het uiteinde zat een raam die nu van tralies voorzien is. Het paadje wordt 's avonds door middel van schuifhekken en een flink slot afgesloten. Er hangen nu videocamera's. Allemaal naar aanleiding van de inbraak. Het risico is nu gewoon te groot.

Dus neem maatregelen!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:31

ja denk dat hij dat nu wel moet gaan doen
gewoon enorme hekken voor de gang zetten waar de kasten zitten, maar ik ga zelf ook mijn maatregelen nemen Knipoog

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:33

Ik werd net gebeld en ze zijn nu aan het kijken of ze mijn deur open kunnen krijgen. Ik zit op mijn werk en kan dus elk moment gebeld worden dat hij weg is of niet...Mijn hart zit in mijn keel...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:34

o i kduim voor je tamaar (heb ik goed gegokt Knipoog?)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:35

Mijn zadels zijn ook al een keer gestolen en gewoon op klaarlichte dag tussen 17.00 en 19.00 uur. De dieven weten gewoon wat er ligt ofwel of het de moeite waard is. De mijne zijn wel vergoed, viel namelijk onder de inboedelverzekering.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:38

ja bij mij ook Jeannaa, gelukkig maar anders was het 1200 euro weggegooid geld

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:40

Ze zijn ook pas bij het Meers Paardencentrum in Hoofddorp geweest en bij pensionstal Enthoven in Lisserbroek. Ze gaan volgens mij systematisch alle stallen uit de buurt af. Neem je zadel dus mee naar huis! Zie ook topic: viewtopic.php?f=1&t=321718&st=0&sk=t&sd=a&start=675

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:46

Wat ontzettend vervelend!! Ik hoop zo voor jullie dat alle zadels weer in dezelfde staat terug worden gevonden.

Wat zouden ze er eigelijk mee doen? Verkopen? Zelf gebruiken? Kans dat ze passen is klein, omdat de meeste zadels vast wel op maat gemaakt zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:23

In iedergeval verkopen denk ik Zorro, en als het te veel zal opvallen om het in Nederland te verkopen denk ik dat het naar het buitenland zal gaan. Denk ook dat de zadels nooit terug gevonden zullen worden, net zoals de daders... Maar als ze toch alle stallen in omgeving rond gaan, moeten ze toch een keer de fout ingaan.. Misschien is Tommie Visser straks ook de l*l want die staat 200 meter bij onze stal vandaan

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:28

maja ik ga nu naar stal, even de "schade" bekijken, gelukkig is alleen me zadel weg

TamenJup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:44

Gelukkig lag mijn zadel nog in mijn kast. Ze zijn er wel in geweest de hoes was eraf gehaald en mijn dekjes lagen twee kasten verderop. Wel vreemd ze hebben dus echt de tijd genomen en goed gekeken naar het merk van het zadel. Nou is mijn zadel redelijk onbekend gelukkig dus die vonden ze niet aantrekkelijk genoeg. Terwijl het wel een hele dure was maar dat hoeven zij niet te weten.

Nou ja ik ben blij, ik vind het wel echt heel erg naar voor al die mensen van stal die nu geen zadel meer hebben. Je hebt er toch weer een hoop gedoe aan ookal ben je er voor verzekerd je hebt niet gelijk vandaag of morgen weer een nieuwe. Haha!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 18:16

Nou aanstaande woensdag komt de zadelmaker weer, dan kan ik gelukkig weer rijden. Heb geluk dat ik toch nog niet kon rijden, vanwege conditie opbouw.

Sprak vandaag Tommie Visser en de honden bij hem begonnen ook vanacht te blaffen, maar als ze het waren zijn het ze niet gelukt naar binnen te komen...

Maar van alle stallen van deze omgeving zijn de dieven 2maal geweest, hoop na alle maatregelen die wij en de eigenaren van stal gaan regelen dat ze het niet lukken om in iedergeval mijn zadel te stelen.

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:27

pfff nou ik ben blij dat mijn zadel niet zo ''bekend'' is...tjsha, is 'maar' een Kentour he..
pff k denk dat ik echt niet kan slapen hee, nu zijn t de zadels, maar straks zijn t de paarden misschien wel...
xxx

*edit:
en die polen waar de TS mee begon, kwamen het aan mij vragen..
dus ik zei dat ze er niet waren, toen zeiden ze: ik zoek de baas want ik wil werk...
maar eerst hadden ze het hele erf al is goed bekeken... Verdrietig

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 18:43

hey danique Boos! het is echt balen maar het is niet anders...

trouwens ik had in me eerst post neergezet dat ze via de driemerenweg en dan door het land bij ons zijn gekomen, maar ze zijn via de buren gekomen die een heel oud weggetje hebben naast de sloot die aan onze stal ligt. Verder hebben ze de gebruikten kruiwagens meegenomen, waarvan eentje vol zat met biks die ze eerst in de veulen-merriebox hebben geleegd...

En grote kans dat ze nog een keer komen, bij de andere stallen die ook gedupeerd zijn hierdoor zijn ook 2maal belaagd door deze ongelovelijke...........%$@#%

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:45

ja idd...Boos! die mensen moeten ze echt ophangen aan de hoogste boom...( oke mag k eigelijk niet zeggen maarja..Tong uitsteken )
k zie je morge wel!
xxx

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:52

Dit gebeurd precies tegenwoordig met regelmaat van de klok! Ik hoor wel vaker dat er zadels gestolen worden op maneges. Op de manege waar mijn paard nu staat is het vorig jaar ook gebeurd.
Alleen de dure zadels waren weg...Zat zelfs eentje bij van meer dan 3000€! Nu heb ik daar ook mijn eigen kast met slot, maar mijn zadel neem ik altijd mee naar huis. Daar heb ik alleen mijn poetsbak staan, peesbeschermers en nog enkele dingen.
Op mijn manege is de diefstal ook zeker gebeurd door mensen die er goed bekent waren, want alleen de sloten van de kasten met de dure zadels waren opengebroken! Erg dat zo'n dingen gebeuren!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:20

het is gewoon zo raar en heb er geen woorden voor... er zijn mensen die er erg hard voor moeten werken :S

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:22

nee toch niet weer...2 jaar gelden waren er ook al zadeldieven in noord holland actief.. dus mensen zadels weer mee naar huis nemen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:24

Bij ons is het net nog niet eens een half jaar geleden ook gebeurd.
Volgens mij lopen die mensen gewoon overdag op de manege om te kijken wie wat in welke kast heeft liggen, vooral met wedstrijden valt het echt niet op als er een vreemde rondloopt.
Toen waren ook alle dure zadels gestolen.