Lang heeft Raymond Kamphuis niet van de New Forest-hengst Moorland’s Crack kunnen genieten. Hij kocht de achtjarige bruine import in maart. Vorige week dinsdag kwam er plotseling een einde aan het leven van Moorland’s Crack. De hengst verongelukte in de wei.
Raymond Kamphuis vertelt: “Bij zijn vorige eigenaar Ten Damme stond Crack altijd op stal, dag en nacht. Ik heb hem langzaam laten wennen om hem buiten in de wei te laten lopen. Hij heeft net twee weken in de wei kunnen lopen. Vorige week dinsdag moest ik nog een hengst laten dekken en ik moest de stal van Crack nog doen. Ik zette hem even in de wei. Toen ik klaar was en naar de wei liep, was Crack nergens te vinden. Achterin de wei vond ik hem in de grote sloot. Hij leefde toen al niet meer.”
Verschrikkelijk! Hij heeft zijn laatste adem teminste in vrijheid uitgeblazen! En niet in een warme en stomme stal. Gecondoleerd en heel veel sterkte ermee!
aaah wat is dit erg zeg, ik heb ook we eens een jonge haf in een sloot gezien di waren ze ook een paar dagen kwijt! beterschap voor de eigenaar en sterkte!
erg hard om het zo te zeggen maar dat dier heeft toch nog een fijne dood gehad om het netjes te houden dag en nacht op stal belachlijk. zonde was een mooi dier. gr gemma
hmmm, lijkt mij juist een nare dood... eerst vechten om eruit te klauteren en dan het toch niet redden. Arme pony.. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld Luna1. Heel erg naar voor de eigenaar.