LUZERN (KNHS) - Door de grote hoeveelheden gevallen regen was de piste op de renbaan van Luzern niet meer echt stabiel. De zode werd gemakkelijk door de afzettende en landende paarden doorsprongen, waardoor er een vergelijkbare situatie leek te ontstaan met de Olympische piste van Athene. De Duitse equipe, op volle sterkte aanwezig, dreigde de organisatie bij monde van hun chef d'equipe Kurt Gravemeier, om zelfs niet van start te zullen gaan. En zouden ze wel starten, dan met hun 'tweede keus' paarden. Duitsland, aan de leiding gaand in het klassement van de Samsung Super League, kan zich zo'n uitspraak permitteren.
geef ze eens ongelijk zeg, in Athene heeft die bodem toch voor veel problemen gezorgd ? Goede zaak dat ze eindelijk het lef hebben om hun paarden te laten voorgaan.
Lang leve de all weather bodems, nog nooit problemen mee gehad.
Hoezo steeds belangrijker? Die bodem is altijd al belangrijk geweest.. Met een echt slechte bodem zou ik ook geen wedstrijden willen springen; liever geen wedstrijd dan een geblesseerd paard.
Goh, oud nieuws... Als ik kijk hoeveel rubrieken er vervielen tijdens CH Eindhoven... Er zijn er ook die zich af hebben gemeld voor de categorieën die wel doorgingen.
Hier wordt een volkomen misplaatste vergelijking gemaakt tussen de bodem van Athene en die van Lucern. In Athene was de bodem niet verregend. De bodem van Athene was wat aan de harde kant, maar daar horen paarden van Olympisch niveau normaal op te kunnen springen.
idd bodem is super belangrijk!!! voor elk paard maar zeker in de top die mensen verdienen wel hun geld aan die paarden dus die zorgen wel dat ze heel blijven ik had ook niet gestart op n slechte bodem!! idd achterberg laat die gras bodems lekker achterwege en zet alles op achterberg. (voor mij weer minder schroeven draaien :p) greetz