Internationale Springteam van Nederland in.........

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lupicor
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-05-06

Internationale Springteam van Nederland in.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:16

Springruiters vijfde in Rome
ROME - De Nederlandse springruiters hebben in de derde wedstrijd van de Super League niet kunnen overtuigen. De equipe van bondscoach Rob Ehrens eindigde vrijdag in Rome als vijfde in de landenwedstrijd. Oranje deelde die plek met vier andere landen.
Frankrijk won in Rome met slechts vier strafpunten. Engeland en de Verenigde Staten deelden de tweede plaats met zestien strafpunten. Nederland noteerde er 28.


De val van Wim Schröder met zijn paard Eurocommerce Vancouver.

Beste man in de ploeg van Ehrens was Harry Smolders. Hij bleef op zijn paard Exquisa Oliver Q in de eerste manche foutloos en tikte in de tweede rondgang één balk af. Wout Jan van der Schans noteerde met Nouvelle in beide manches vier strafpunten.

Yves Houtackers (Gran Corrado) tikte in totaal vier keer een balk eraf, maar de grote dissonant was Wim Schröder. De ruiter uit Tubbergen kreeg in de eerste ronde een diskwalificatie aan de broek. Zijn paard Eurocommerce Vancouver sloeg over de kop na een verkeerde landing in de sloot. De tweede ronde was het paard duidelijk van slag en raakte vier hindernissen.

Nederland deed door de vijfde plaats weinig goeds voor het algemeen klassement. De ploeg staat zevende en voorlaatste.

lupicor
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 22:02

hey in deze topic al het nieuws rondom de (intern.)springruiters welkom!!!!

kuzzz

Nonce

Berichten: 158
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Betuwe, Gelderland

Re: Internationale Springteam van Nederland in.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:07

Jeetje wat erg zeg! Ik wist helemaal niet dat Wim Schroder over de kop geslagen was met zijn paard! Ik hoop maar dat het niet te ernstig was, wat zal hij geschrokken zijn zeg!! Jeetje!

Jammer van de vijfde plek, vind dat we het de laatste tijd namelijk best wel goed doen! Op naar de volgende keer!

Gr. NONCE

lupicor
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:16

Jachtparcours in twee hallen mag blijven van Smolders
Brabants Dagblad


Maandag 27 maart 2006 - Den Bosch - „Wat een jumper, wat neemt hij risico’s!“, galmt het door de Brabanthal wanneer Harrie Smolders de derby op zaterdagavond rijdt. De speaker is niet voor niets zo onder de indruk.

De 26-jarige Smolders uit Lage Mierde reed het jachtparcours - nieuw op Indoor Brabant - in zo’n snelle tijd, dat niemand nog in de buurt kon komen. Met 77,93 seconden liet Smolders Piet Raymakers en Markus Fuchs uit Zwitserland achter zich. Op de vrijdagmiddag werd Smolders al derde bij de Brabants Dagbladprijs.
In de Brabanthal lag de grote wedstrijdpiste, maar ook in de ring in de Langstraathal stonden twee hindernissen. De twee hallen waren met elkaar verbonden via een ’sluis’ bedekt met zand.
Aan de zijkant kon het publiek de snelheidsduivels aanschouwen. Vooral de race van de hoofdpiste naar de paddock was speciaal. De tussentijd werd gemeten wanneer ruiter en paard uit het zicht verdwenen. Smolders: „Met een tussentijd van zevenentwintig seconden bleek ik al heel snel te zijn gestart.“ Hij is enthousiast over dit type parcours. „De paarden zijn niet gewend in een wedstrijd de ring uit te snellen en door te springen in een andere hal. Verandering van omgeving, maar ook bijvoorbeeld van het licht, is spannend voor het paard. Voor het publiek is de afwisseling vermakelijk. Deze nieuwe rubriek moet er zeker in blijven. Je ziet hoe enthousiast de toeschouwers meeleven.“
Een speciaal paard om dit soort wedstrijden te kunnen rijden, is wel van belang volgens de Brabander. „Een paard moet geroutineerd in een hoog tempo springen en tegelijkertijd op de lange lijnen wel voorzichtig kunnen blijven. Rodenburghs Indiana is een ideaal paard.“

lupicor
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:18

Achter prikkeldraad dromen van eigen toko
Brabants dagblad


Woensdag 22 maart 2006 - Grobbendonk - Zijn gevoel bracht hem in Grobbendonk. Van daaruit werkte Harrie Smolders, 26-jarige springruiter uit Lage Mierde, zich op tot het hoogste niveau.
Harrie Smolders met Omar.

’Verboden in te rijden’ zegt het bord langs het iele polderweggetje. Geen hond die er ook maar iets te zoeken heeft, zo lijkt het. In de verste verte is er geen teken van leven te bekennen. „Jawel, gewoon rechtdoor rijden en na een kilometer of drie zit er een gat in het hek“, doelt Harrie Smolders per telefoon op de Oostblokachtige afbakening - betonnen palen en prikkeldraad - van militair kwartier Den Troon. „Daar is het.“
De stal van paardenhandelaar Axel Verlooy, de werkplaats van de 26-jarige ruiter uit Lage Mierde. Gelegen afgelegen in het Belgische Grobbendonk. Smolders tuft elke dag op en neer tussen woon- en werkplaats. „Valt wel mee hoor, 55 kilometer.“ Peanuts vergeleken bij zijn meest recente tripje. „Naar Florida. Ben er drie weken geweest voor wedstrijden.“ Doet-ie nu vier jaar, paarden van Verlooy op internationale concoursen uitbrengen. Als kleine uk was Smolders zo bang als de dood voor edele viervoeters. Pa Smolders hield er een paar aan huis en zijn zus reed. „Mijn vader ook. Nog steeds.“ Pas toen een van de pony’s in de verkoop ging, kwam de dierenvriend in Harrie van acht naar boven. „Ik móest ’m hebben.“
Hij deed van alles, won NKB-titels in dressuur, springen en de samengestelde sport. Van de havo ging het naar de Masterclass in Deurne. Paarden werden zijn broodwinning. Voor het eerst bij oud-springruiter Johan Heins, daarna in België. „Bij Johan was ik vooral bezig met het opleiden van jonge paarden. Bij Axel heb ik meer verantwoordelijkheid. Die is druk met bellen, zaken doen, reizen. Ik ben meer bij de handel betrokken. Wist ik van tevoren niet. Het stond me aan. Een keuze op gevoel. En een goeie.“
De prestatiecurve kruipt mooi omhoog de laatste jaren. Po
diumplaatsen in Grote Prijzen, winst zelfs in Cervia met Eloise de Sémilly (2003). Toch, nog veel voornamer zijn de resultaten van het afgelopen jaar met Exquis Oliver Q. „Een paard waar je op kunt rekenen. Veel vechtlust.“ Vierde op het NK en succesvolle deelname met het Nederlands team aan de Super League wedstrijden in onder meer Aken - voor 48.000 man publiek - en Barcelona. „2005 was een superjaar. Met de finale in Barcelona als hoogtepunt. We móesten winnen om niet te degraderen en we wonnen. Ik houd wel van een beetje druk.“
Oliver Q is aangekocht door Team Exquis, ook eigenaar van Grand Prixdressuurpaard Exquis Escapado van Hans Peter Minderhoud. Dat betekent dat de 10-jarige hengst behouden blijft voor Smolders. Buitengewone luxe. „Dat is wat nog ontbrak in ’t plaatje. In een handelsstal gaat het om goed presterende paarden verkopen.“
Het ge-aas op de kleine kring van absolute toppaarden, het is de grootst denkbare bedreiging voor iedere springruiter. „Kom je eenmaal zonder paard te zitten, dan is het niet eenvoudig om dat gat op te vullen.“ Veel vissers in dezelfde vijver. „De mondiale top-50 bestaat uit allemaal goede ruiters de paarden moeten ’t verschil maken.“
Zelf probeert Smolders in Lage Mierde ook een paar paarden klaar te stomen en te verkopen. „We hebben zo’n dertig paarden op stal staan bij mijn ouderlijk huis. Voornamelijk jonge paarden. Ik ben niet in de positie om ze te houden.“ Een eigen toko, wat nog altijd zijn droom is, zit er dan ook voorlopig niet in. „Dan moet je zoveel connecties hebben en zoveel vertrouwen opbouwen. Dat kost tijd.“

Rentree

Op Indoor Brabant maakt hij vanaf morgen zijn rentree met Oliver Q. „ Vroeger ging ik met mijn ouders en m’n zus één keer per jaar naar een wedstrijd kijken en dat was Indoor Brabant. Er zelf mogen rijden, is dan ook iets speciaals.“ Verwachtingen? Geen idee. „Oliver heeft net rust gehad, twee maanden. We zijn nog in opbouw. Indoor Brabant komt misschien nog te vroeg, maar ik wil het toch proberen. Daarna gaan we op ons gemak het outdoorseizoen in. Later dit jaar zijn ook de wereldruiter- spelen in Aken. Prachtig evenement, maar nog ver weg.“
Nog veel verder weg zijn de Spelen in Peking van 2008. „Oliver heeft in Athene onder een Japanner gelopen. Ik was er als trainer bij. Heb het van dichtbij meegemaakt en dat was geweldig. Ik zal zowel voor Aken als voor Peking moeten bewijzen dat ik bij de beste vier van Nederland behoor. Anders heeft het geen zin om te gaan. Klinkt simpel en dat is het ook.“

GSchroder
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:13

Waar haal je dit vandaan? Is namelijk erg interessant!

lupicor
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 08:55

Hai , ik haal dit van www.brabantsdagblad.nl af als je dan harrie smolders intypt bij zoeken krijg je een hele lijst te voor schijn en dan moet je ff zoeken naar de artikelen over hem.