goedkoop IJslanderpaspoort erkend door Europa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sokrates2

goedkoop IJslanderpaspoort erkend door Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 11:12

Als iemand een IJslander wil witwassen via het stamboek dan kost dat
inschrijving 75,-,statiegeld 25,-, DNA onderzoek 35,50, verplichte contributie 30,50 en chipnummer registratie 8,- Euro, totaal dus 174,- Euro.
Dat is maar liefst 383,- gulden voor een papier bij een IJslander, en hier komen de dierenartskosten voor het chippen nog overheen.
Het kan een stuk goedkoper, U laat het DNA onderzoek zelf bij van Haeringen in Wageningen doen, en stuurt dit formulier vervolgens b.v. naar het Fjordenstamboek, die dan voor Euro 23,- een door de Nederlandse regering erkend paspoort levert, met daarin netjes de naam van het veulen, en de naam en registratienummers van de ouders.
Ofwel het ziet er identiek als een NSIJP paspoort uit, alleen het logo
op de voorkant is anders.
Nadeel, U mag ondanks dat U een erkende IJslander heeft niet aan wedstrijden meedoen die door het NSIJP georganiseerd worden.
Ik wil hierbij een oproep aan organisatoren van wedstrijden doen, alle
erkende IJslanders toe te laten, dus ook IJslanders die middels een DNA controle een IJslands paspoort van een andere instelling hebben gekregen.
Groeten, Johan de Boer
www.bellacavallo@hotmail.com

Eirikur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:42

Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met hoe het werkt bij de organisatie van ijslanderwedstrijden, maar ik ben bang dat je dat wel op je buik kunt schrijven.
Om voor een wedstrijd erkenning door het NSIJP te krijgen, om aldus ook over erkende juryleden te kunnen beschikken, dienen wedstrijdorganisatoren zich te conformeren aan het NWR, het Nederlands Wedstrijd Reglement en de FIPO-rules van de FEIF, de overkoepelende internationale ijslanderorganisatie waar alle landenstamboeken lid van zijn.
En in het NWR staat nou eenmaal dat deelname aan wedstrijden uitsluitend is toegestaan voor paarden die ingeschreven staan in één van de registers van het NSIJP, waarbij ook nog eens de eigenaar van het paard lid van het stamboek dient te zijn. Bij internationale wedstrijden geldt dat het paard ingeschreven moet staan in een door de FEIF erkend nationaal stamboek.
Dus wedstrijdorganisatoren kijken wel linker uit dan, voor die anderhalve deelnemer die ze er misschien meer door krijgen, zich bij het NSIJP cq. de FEIF in het verdomhoekje te plaatsen.
Jammer voor je dat Charles Werner is overleden en 't Peerdenspul op de nominatie staat om opgedoekt te worden, ik denk dat dat zo'n beetje de enige plek was waar je terecht had gekund.

Evengoed sterkte ermee, zonde dat je op het ijslanderforum dermate uit je slof schoot dat ik je topic daar heb moeten verwijderen. Dit lijkt er al veel meer op.

Groetjes, Eric Prast
Moderator IJslanderforum.nl

Anoniem

Re: goedkoop IJslanderpaspoort erkend door Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:04

Hallo Sokrates,

Ik zou je persoonlijk willen vragen om het stuk waar Eric het over heeft nogmaals te plaatsen (zonder mensen te beschuldigen.... ) zodat over dit onderwerp als volwassen mensen gedicussieerd kan worden. Dat kunnen we best toch?

Groetjes [***]