Maand schorsing voor Beerbaum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Maand schorsing voor Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:55

Bron KNHS: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=25050&Pc ... omStyle=11

Citaat:
WARENDORF (ANP/DPA) - Ludger Beerbaum heeft woensdag een schorsing gekregen van een maand, maar mag zelf kiezen wanneer deze ingaat. Het moet wel dit jaar gebeuren. De tuchtcommissie van de Duitse paardensportfederatie strafte de 42-jarige springruiter wegens de positieve dopingcontrole tijdens de Olympische Spelen van Athene in 2004.

Zijn paard Goldfever bleek tegen eczeem behandeld met een zalf die alleen is toegestaan als dat officieel wordt gemeld. Dat was Beerbaum vergeten. Het vergrijp kostte hem eerder al zijn gouden olympische medaille. Met de uitsluiting voor een maand, die dus geen gevolgen heeft voor de Wereldruiterspelen, is de affaire gesloten. Beerbaum accepteert de veroordeling.

besita

Re: Maand schorsing voor Beerbaum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:06

Zoals Beerbaum gisteren al zei op de televisie ,de schorsing door de Duitse bond was eigenlijk niet nodig ..hij was namelijk al door de FEI veroordeeld maar de Duitse bond wil zich eigenlijk heiliger dan de paus voordoen en geeft hem een bijkomende straf van een maand startverbod maaaaaar hij mag zelf zijn periode uitkiezen zodat hij toch naar de wereldruiterspelen kan .Nou als ik in zijn schoenen stond dan wist ik het wel ..ik koos net wel de periode van de WEG ..zouden ze lekker zonder hem kunnen gaan

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:07

Libke, jij bent slecht!