Executriale verkoop van paarden bij Manege Lisaduna*update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Executriale verkoop van paarden bij Manege Lisaduna*update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:01

Aanstaande vrijdag is er op manege lisuduna in zeeland (burgh Haamstede) een executriale verkoop waarbij de paarden per opbod worden verkocht.

Zoek je nog een leuke maatje voor je eigen paard? Er staan nog ook enkele oudere paarden, waarvan men vreest dat ze anders naar de slacht gaan. Er staan ook nog paarden die gewoon nog jong genoeg zijn en (goede) papieren hebben.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LLM8USLU (grote voor het woord foto zetten maakt de lijst leesbaar)

Alles wat met de manege te maken heeft wordt verkocht.

Meer informatie (voorwaarden, foto's van de paarden e.d.) staat op de site www.buyspartners.nl
Veiling op 12 mei begint om 11:00 en vanaf 9:00 kan er bezichtigd worden.
Laatst bijgewerkt door Heike op 09-05-06 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:02

hey jammer ik kan je foto niet zien!

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:02

worden er ook spullen geveild of alleen de paarden?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:04

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LLM8USLU

raar dat ie de grote link niet door geeft. Even kopieren en dan grote voor het woordje foto zetten.

Alles wat met de manege te maken heeft wordt verkocht.

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:07

zitten best leuke dieren tussen voor weinig geld zo te zien

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:14

kunnen we ergens op het internet ook vinden hoe laat dit is en de lijst met dingen die geveild worden?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:25

Daar zat ik ook al naar te kijken, maar ik kon het zelf niet zo gauw vinden. Wellicht is die informatie bij www.buyspartners.nl op te vragen.

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:45

hey bedankt heb het gevonden!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:44

Die lijst klopt volgens mij voor geen meter, tenzij het KWPN ook Shets en Fjorden inschrijft.

Ik vind het ook raar dat de verkoper de paspoorten van de paarden houdt en dat je dus zelf een nieuwe moet aanvragen en daarna mag je het paard pas vervoeren.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 00:04

Ja, maar ik denk niet dat de eigenaar op heeft gegeven wat voor een 'ras'het paard was, maar dat er gewoon een nul op dat notaris kantoor heeft gezeten. KNHS is ook geen stamboek. En geschatte leeftijd ,terwijl ze wel het levensnummer hebben en er dan nog 2 jaar naast zitten.

Dat van het paspoort vind ik ook raar, maar dat zal wel van de bank afkomen.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:25

Dat een Shet bij het KNHS ingeschreven is, dat kan nog.

Er zal ongetwijfeld een nul daar op kantoor zitten, want dit is gewoon een kwestie van gegevens uit een paspoort overnemen.
De persoon heeft waarschijnlijk net leren lezen.

Heike
Mede-oprichtster

Re: Executriale verkoop van paarden bij Manege Lisaduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:48

Paarden Lisiduna blijven op oude stek
door Inge Heuff

BURGH-HAAMSTEDE - Er was veel belangstelling voor de paarden, pony’s en machines dievrijdagochtend bij Manege Lisiduna openbaar werden verkocht. Maar vrijwel iedereen werd overboden door de eigenaar van de manege, G. Buizer van Exploitatiemaatschappij Wester Schouwen BV.

De eerste kijkers waren er al voor negen uur en uiteindelijk zijn er negentien inschrijvingen van bieders. Maar velen komen niet eens aan bod, Buizer blijft overbieden. „Dat kan ik wel begrijpen“, zegt een omstander, terwijl hij weer een paard op de lijst doorstreept. „Wat heb je aan een manege zonder paarden zo vlak voor het seizoen?“ Ook hij komt er niet tussen. Pas bij nummer 21, een bruine merrie voor de ervaren rijder, weet een ander dan Buizer de afslag van de hamer te halen. Maar een aantal geïnteresseerden is dan al naar huis; het is duidelijk dat Buizer alles van waarde wil behouden.

Dat kost hem wel een paar centen. Vier mannen, die eerder hadden gezegd Zwolse paardenhandelaren te zijn die toevallig toch in de buurt waren, drijven de prijs soms met honderden euro’s op zonder daadwerkelijk te kopen. Buizer, ook eigenaar van maneges in Rotterdam en Hazerswoude, biedt onverstoorbaar door. Hij wil Lisiduna draaiende houden en daar heeft hij paarden, pony’s en de paardrij-uitrustingen voor nodig. „De vorige pachter heeft een schuld van 125.000 tot 150.000 euro“, vertelt hij. „We hebben anderhalf jaar geduld met hem gehad. Nu is het genoeg geweest. Ik wil verder.“

Uiteindelijk worden maar drie van de 36 dieren door een ander dan Buizer gekocht. Zij kunnen echter niet direct meegenomen worden omdat de deurwaarder door omstandigheden over geen enkel paspoort beschikt waarmee de paarden vervoerd mogen worden. Ook wordt geen garantie over de gezondheid of leeftijd gegeven omdat deze gegevens ontbreken. Wel zijn de dieren door een dierenarts en een taxateur bekeken en is de richtprijs afgestemd op deze onzekerheden.

Voor H. Sonnemans is het vervoer geen enkel probleem. De paarden mogen wel bereden worden en hij woont vlakbij. „Ik kom hier al dertig jaar, het is een gezellige manege. Als er een leuk dier tussen zit, zal ik wel bieden maar ik ben er ook om te kijken hoe dit in zijn werk gaat.“ Een vrouw lijkt deze executoriale verkoping als een dagje uit te beschouwen en vraagt deurwaarder M. Buys om eerst nog even alle dieren te laten zien ’want dat is zo leuk’. Dat gaat de deurwaarder te ver. Alleen als een bieder echt nog een paard wil zien, kan deze getoond worden. Dat blijkt niet nodig te zijn en anderhalf uur later zijn alle dieren verkocht. De nieuwe pachter, S. Croonenborgh, is opgelucht. „We hebben alle belangrijke dieren behouden. Nu kunnen we weer aan het werk.“

http://www.pzc.nl/zeeland/schouwen-duiv ... 335265.ece

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:54

Was de verkoop alleen op 12 mei? Of zijn er paarden die nog niet verkocht zijn tevens nog te koop? Heeft iemand misschien een e-mail adres?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:57

Tibo is een fijn dier, ik hoop dat het goed met hem gaat.
Iemand enig idee of hij nog op Lisiduna is? Of is hij een van de 3 gelukkigen die ontsnapt is?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 10:58

Misschien even het bericht van Heike lezen

edit: Tibo durf ik niet te zeggen of die is gebleven.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:10

Mijn vraag is namelijk of demi en Angel er nog zijn, en of één van deze nog verkocht kunnen worden naar een goed tehuis.

Heb demi toen der tijd doorgereden.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:43

Niemand ..

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:59

Renee: even het bericht van Heike lezen: de veiling is geweest, alle dieren zijn verkocht.