Comeback Olympic Ferro op NK Dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Comeback Olympic Ferro op NK Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 14:21

KWPN
20-05-2002:


Op 31 mei, 1 en 2 juni gaat het er dan toch van komen: Olympic Ferro zal zijn comeback maken in de Grand Prix tijdens het NK Dressuur te Nijmegen.

Het wedstrijdoptreden tijdens de Olympische Spelen van Sydney in oktober 2000 was voorlopig de laatste keer van de bekende hengst van de heren Lamers en Van de Goor. Daarna bleef de hengst vanwege een hardnekkige blessure langdurig afwezig.
Maar terwijl velen hem als dressuurpaard al hadden afgeschreven, bleef zijn amazone Coby van Baalen altijd in de terugkeer van Olympic Ferro op het wedstrijdpodium geloven.

Coby van Baalen spaarde kosten noch moeite om de hengst terug te brengen en weer op te bouwen tot zijn oude niveau. Zij gaf Olympic Ferro bijvoorbeeld een eigen groom om keurig bijgezet te kunnen blijven stappen op het dekstation en zodoende niet alle conditie en spieren verloren te laten gaan. Die moeite is uiteindelijk beloond.
Coby van Baalen: "Ik had dit eigenlijk zo lang mogelijk geheim willen houden omdat de druk op de terugkeer van Ferro enorm groot is en omdat ik pas geloof dat we weer starten als ik straks blessurevrij de ring in rijd. Maar straks worden de inschrijvingen voor het NK natuurlijk toch bekend. Voorlopig kan ik het zelf nauwelijks geloven en ben ik natuurlijk blij. Maar hoe blij, dat zal op 2 juni wel blijken..."