Twee pony's doodgereden in Westzaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Twee pony's doodgereden in Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 12:46

Twee pony's doodgereden

Gepubliceerd op 02 mei 2006, 17:03
westzaan -

Op de Overtoom in Westzaan zijn gistermorgen omstreeks vijf uur twee loslopende Shetlandpony's doodgereden.

De politie trof bij één van de dode pony's een ontredderde 46-jarige vrouw uit Assendelft aan. Zij had in het donker een van de pony's aangereden.

Verderop de dijk lag een tweede dode pony, die was aangereden door een 20-jarige man uit Westzaan. Hij kwam kort nadat de politie was gearriveerd aanlopen om te vertellen dat hij verantwoordelijk was voor de dood van het dier. De man bleek flink onder invloed van alcohol te verkeren. Een blaasproef wees uit dat hij acht keer de toegestane hoeveelheid alcohol op had waarop het rijbewijs van de man gelijk is ingenomen.

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/zaanstreek/article512584.ece?catId=

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:49

Hmm, hoe zijn de pony´s losgekomen?
Weet iemand dat?

Toverbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:33

Geen idee.

Misschien door de omheining, het hek niet goed dicht gedaan of weer z'n malloot die er op kickt!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:34

ja daarom.
komt het op voorpagina nieuws?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:13

Vind het echt verschrikkelijk. Ik hoorde het net, kom er best wel vaak langs. Het waren echt schatjes.

Ik snap niet hoe je dronken over die smalle kronkelweg kan rijden. En die vrouw heeft kennelijk ook veels te hard gereden voor dat weggetje. Word hier gewoon zo kwaad om

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:05

Ik geloof niet dat beide bestuurders de pony's expres hebben doodgereden, hoewel ik het niet goed keur dat die ene jongen dronken achter het stuur zat.

Maar ik vraag me af of ie nuchter wel een aanrijding had kunnen voorkomen.

Kronkelweggetjes zijn vaak niet overzichtelijk en je verwacht gewoon geen pony's op de weg.

Hoe dan ook, het is verschrikkelijk, ik hoop dat de pony's er niets van gevoeld hebben.

Juut

Re: Twee pony's doodgereden in Westzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:56

Een dijk is een 80 klm-weg tenzij anders aangegeven, bochtjes of niet. Verder denk ik dat je, als je je al kwaad wilt maken, beter kwaad kunt worden op de eigenaar, of anders de grappenmaker(s) die de pony's vrij gelaten hebben. Zelf 50 klm per uur komt hard aan, en op een dijk is het een beetje moeilijk een pony te ontwijken. En de pony's hoorden daar domweg niet! Dan denk ik dat het voor de pony's maar beter was dat ze (waarschijnlijk) meteen dood waren, in plaats van nog eens een hele tijd moeten liggen kreperen.
Vindt het ook erg voor beide bestuurders, slok op of niet, ineens een pony voor je neus die je niet kunt ontwijken is niet grappig...

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:59

Wat erg zeg! Pff het zouden je pony's maa rzijn. Ook nogla onverstandig van die man zoveel te drinken! Maar hoe kunnen ze nou zomaar loslopen

EveliNero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:06

Juut schreef:
Een dijk is een 80 klm-weg tenzij anders aangegeven, bochtjes of niet. Verder denk ik dat je, als je je al kwaad wilt maken, beter kwaad kunt worden op de eigenaar, of anders de grappenmaker(s) die de pony's vrij gelaten hebben. Zelf 50 klm per uur komt hard aan, en op een dijk is het een beetje moeilijk een pony te ontwijken. En de pony's hoorden daar domweg niet! Dan denk ik dat het voor de pony's maar beter was dat ze (waarschijnlijk) meteen dood waren, in plaats van nog eens een hele tijd moeten liggen kreperen.
Vindt het ook erg voor beide bestuurders, slok op of niet, ineens een pony voor je neus die je niet kunt ontwijken is niet grappig...

bovendien had die dronken man ook gewoon door kunnen rijden. hij kwam zich even netjes melden.

mrdw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:06

Ja dat is inderdaad zo. Weet tenminste dat hij fout zit, hopelijk... en niet meer drinkt voortaan

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:11

oh wat heftig! ik rij daar ook regelmatig langs en verbaas me er altijd over dat het goed gaat zo naast een drukke discotheek. Misschien heeft een lolbroek het hek open gemaakt en zijn ze zo de weg op gegaan? Het blijft speculeren....
Heel veel sterkte gewenst voor de eigenaren en de mensen die dit hebben meegemaakt....vreselijk, zoiets vergeet je nooit meer...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:15

Je moet gewoon niet dronken achter het stuur zitten, klaar! Ik dacht ook meteen aan de Lexion eigenlijk. Maar weet je, ik kom er vet vaak en er gebeuren vaak ongelukken, het is een levensgevaarlijke weg, je kan daar echt geen 80 rijden simpelweg onmogelijk. Meeste mensen weten dat wel en rijden voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:11

Update:

Het hek is WEL opengezet! De dochter van de eigenaar lest bij dezelfde autorijschool waar ik ook rijd. Heb gehoord van de instructeur dat het hek wel is opengezet volgens de eigenaars...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:15

Ebene schreef:
Twee pony's doodgereden
Op de Overtoom in Westzaan zijn gistermorgen omstreeks vijf uur twee loslopende Shetlandpony's doodgereden.

Dan is het ook nog donker! Dus en een dijk en donker enzo ... het werkt allemaal niet mee! Diegene die de paarden aangereden hebben zullen zelf ook behoorlijk geschrokken zijn.

En als ´t hek door vandalen is opengemaakt hadden ze die beter voor de sloffen kunnen rijden!