Harmonie staat DNA af voor kloon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Harmonie staat DNA af voor kloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:45

http://www.kwpn.nl/php_apps/nieuws_alg_ ... lg_id=5686
kwpn.nl

Bij Liefhebber’s Harmonie pref sport (Calvados x Voltaire), de leider van de fokwaarden ranglijst voor springmerries, is DNA-materiaal afgenomen voor het maken van een kloon.

Fokker/eigenaar Martien Liefhebber gaf het Franse bedrijf Cryozootech, dat onder andere verantwoordelijk is voor het klonen van Quidam de Revel, hiervoor toestemming. Het onderzoek, waarbij ook DNA-materiaal van topmerries uit Duitsland, België en Frankrijk is afgenomen, vindt plaats onder leiding van Dr. Eric Palmer.

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:02

Belachelijk

erwinmartie

Re: Harmonie staat DNA af voor kloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:35

verschrikkelijk ikheb niets tegen de vooruitgang ,paarden klonen om nog beter nog sterker nog mooier te worden . hebben we niet al genoeg ellende ontwikkeld(zalmen,granen,stieren ,schapen etc!),en nog steeds niets geleerd!!!!!!! walgelijk ik hoop dat heel bokt reacties plaatst!walgelijk!!!!!!! ! erwin

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:12

waarom klonen? ik snap dat als je 1 toppaard hebt, je er daarvan het liefst 10 zou hebben, maar denken ze niet aan alle negatieve aspecten ervan? het is zo ontzettend onnatuurlijk..

even op de penny mode :
ik heb die martien liefhebber ontmoet toen ik werkte op indoor brabant, hij wilde een pasje waarmee hij overal inkon en was tegen iedereen in de rij ontzettend aan het opscheppen over zijn paard. had toendertijd nog nooit van liefhebbers harmonie of liefhebbers quality gehoord haha

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:34

bah ik hou hier helemaal niet van, wat is er nou nog voor een uitdaging aan, als je allemaal al 'perfecte' paarden hebt? Het is pas een kunst om van een paard dat niet helemaal 'perfect' is een topper te maken!
Ik vind het onzin om te klonen, als ze zonodig super paarden willen hebben, kunnen ze die toch ook gewoon fokken en met kennis en ervaring ver laten komen?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:11

En wat voor ellende dan wel precies erwinmartie ??

Je kunt voor of tegen klonen zijn, maar ik zie nog geen enkele gefundeerde mening.

erwinmartie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:50

lageveld schreef:
En wat voor ellende dan wel precies erwinmartie ??

Je kunt voor of tegen klonen zijn, maar ik zie nog geen enkele gefundeerde mening.

nooit gehoord van de problemen met bestrijdingsmiddelen,met gekloonde granen? nooit ,ook nooit van ontsnapte gekloonde zalmen en wat datmet de wilde zalmen populatie doet? en het schaapje dolly vergeten?lees eens een paar goede wetenschappelijke tijdschriften waar zowel voor als tegen in staat.dank je voor je reactie!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:52

Nooit gehoord van normaal ABN? Hoofdletters e.d.?

lageveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 01:25

Dank je Sammie ! En erwinmartie: Ik lees hier een bericht op een forum ! Van alles wat je opsomt heb ik inderdaad niet zoveel gehoord nee. Er zullen vast "voor en tegens" zijn, en die zullen ook vast wel ergens beschreven worden.
Maar voor ik hier een reactie "durf" te plaatsen ga ik echt niet eerst allerlei wetenschappelijke artikelen over het onderwerp raadplegen.
Je somt overigens alleen wat zaken op, niet wat daaraan positief of negatief is en waarom je dat denkt.
Problemen met een bepaalde methode betekent trouwens niet dat het dan maar meteen verworpen moet worden. Problemen zijn er om opglelost te worden toch ? Anders zouden we kwa techniek/wetenschap nog steeds in de middeleeuwen leven.

erwinmartie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:04

lageveld schreef:
Dank je Sammie ! En erwinmartie: Ik lees hier een bericht op een forum ! Van alles wat je opsomt heb ik inderdaad niet zoveel gehoord nee. Er zullen vast "voor en tegens" zijn, en die zullen ook vast wel ergens beschreven worden.
Maar voor ik hier een reactie "durf" te plaatsen ga ik echt niet eerst allerlei wetenschappelijke artikelen over het onderwerp raadplegen.
Je somt overigens alleen wat zaken op, niet wat daaraan positief of negatief is en waarom je dat denkt.
Problemen met een bepaalde methode betekent trouwens niet dat het dan maar meteen verworpen moet worden. Problemen zijn er om opglelost te worden toch ? Anders zouden we kwa techniek/wetenschap nog steeds in de middeleeuwen leven.

Ja ,ik denk dat je helemaal gelijkt hebt!Dank je voor je vriendelijke reactie.

erwinmartie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:16

Sammie schreef:
Nooit gehoord van normaal ABN? Hoofdletters e.d.?

ABSOLUUT,beter ,negéren?????????

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:51

En een slotje. -> Oud topic.