Niet-geregistreerde paardenhouders kunnen mest niet kwijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Niet-geregistreerde paardenhouders kunnen mest niet kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:13

Suzan1

Re: Niet-geregistreerde paardenhouders kunnen mest niet kwij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:02

oke dan, en hoe of bij wie moet je je dan registreren? Dienst Regelingen zegt mij niets. En in Google of bij het MVLV raak ik ook de weg kwijt ??

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:37

kunnen ze hun mest ook niet bij een boer kwijt?
dat deed de eigenaar van mijn vorige lease pony wel.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 04:07

Wat moeten de boeren nou doen dan?

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:10

Zich registreren.

Is dat verplicht ofzo in Nederland dan? (Ik ben hier niet zo in thuis.) Als dat wel zo is en die boeren doen dat niet om wat voor reden dan ook, dan vind ik dit best een goed idee!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:16

Je moet je pas registreren als je beroepsmatig met paarden bezig bent en dat heeft voornl. met het aantal paarden te maken dat je hebt. Als je gewoon 1 of 2 paardjes thuis hebt geldt dit dus niet.

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:25

Pleur die zooi in brand, als er veel stank komt zullen ze zich snel bedenken! Stomme regels

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:32

MrsSoliana schreef:
Pleur die zooi in brand, als er veel stank komt zullen ze zich snel bedenken! Stomme regels

Wat is dat nou weer voor onzin?

In ieder geval stond er ook nog wat op de knhs site

Citaat:
Verplichte registratie paardenhouders bij Dienst Regelingen 3/4/2006
Sinds 1 januari 2006 vallen paarden onder de mestwetgeving. Ondernemers die bedrijfsmatig paarden houden, moeten daarom in het bezit zijn van een relatienummer van Dienst Regelingen. En zo'n nummer wordt pas uitgegeven nadat het bedrijf is geregistreerd. Alleen voor houders van hobbypaarden geldt deze verplichting niet.

Problemen met mestafvoer
Inmiddels blijkt dat niet alle ondernemers zich hebben laten registeren. Dit levert problemen op nu zij hun mest willen laten afvoeren. De mesttransporteur moet op het Vervoersbewijs Dierlijke Meststoffen (VDM) het relatienummer invullen van het bedrijf waarvan mest wordt afgevoerd. Enkele transporteurs zijn al beboet omdat ze mest vervoerden van ongeregistreerde paardenhouders. Er zijn nu signalen dat transporteurs geen paardenmest meer vervoeren als het bedrijf geen relatienummer van Dienst Regelingen heeft.

Vraag relatienummer snel aan
Voor bedrijfsmatige paardenhouders is het daarom belangrijk om zo'n relatienummer zo snel mogelijk aan te vragen. Inschrijfformulieren zijn verkrijgbaar bij Het LNV-Loket: 0800 - 22 333 22. Voor een snelle verwerking is het belangrijk dat de gegevens correct worden ingevuld en overeenkomen met de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie of de Kamer van Koophandel. Normaal gesproken duurt het vijf tot tien werkdagen na ontvangst van het inschrijfformulier voordat de registratie is verwerkt en het relatienummer wordt verstuurd.

Bron: Dienst Regelingen

Geen registratie bij productschappen
Samen met het inschrijvingsformulier wordt een algemene brief verstuurd. Daarin wordt verwezen naar de productschapsverordeningen. Voor de paardenhouder zijn deze verordeningen echter niet van toepassing. Op basis van de Meststoffenwet moet de bedrijfsmatige paardenhouder zich wel laten registreren bij Dienst Regelingen. De productschappen registreren namelijk geen paardenhouders. Paardenhouders hoeven de vakjes 'HPA' en 'PVE' op het inschrijfformulier niet aan te kruisen.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:34

bedankt Sjoert, ik zal eens bellen

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:29

Citaat:
Wat is dat nou weer voor onzin?

hahahahaha
wat ik bedoel is dat er zoveel regels ontstaan dat je van gekkigheid niet meer weet waar je heen moet. Als we beginnen de boel te verfikken mischien veranderen ze van gedachten, zal wel niet maar tis te proberen