Citaat:
Ik ben denk ik 1 van de weinigen die er niet blij mee is. Wij gingen elk jaar naar Mariënwaerdt. Nu daar straks de grote jongens komen, is er stuk minder lol te beleven vermoed ik. 2 jaar geleden was het nog een oefenmarathon
De 'normale' marathon wordt gehouden tijdens de Landgoedfair. Dit evenement bestaat al 10 jaar en is hét topevenement voor het landgoed, waarbij jaarlijks dik 25.000 mensen komen. Dat gaat echt niet opzij voor een eenmalig WK. Daarnaast heeft het landgoed plannen (in zeer vergevorderd stadium) voor een paardenpension, uitrijmogelijkheden voor menners en weet ik wat nog meer. Er worden menroutes aangelegd en het mennen wordt één van de nieuwe attracties van de Heerlijkheid, naast bijvoorbeeld de Landgoedwinkel en het pannenkoekenhuis.
Het WK zal het landgoed alleen maar meer bekendheid geven (of wij daar als bewoners hier blij mee zijn ... mwah, misschien ..), maar voor menners wordt het er alleen maar beter op. En het WK zorgt wellicht voor een aantal vaste voorzieningen waar we later alleen maar blij mee zijn, ook tijdens de reguliere wedstrijd tijdens de Landgoedfair.
Ah, ik ben als inwoner van Beesd stiekem best trots op het landgoed. Voor wie het niet kent: www.marienwaerdt.net