Renpaard Jag de Bellouet kreeg dope

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Renpaard Jag de Bellouet kreeg dope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 12:02

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:15

slordige fout van de telesport, het gaat hier om een draver ipv een renpaard!

toot

Re: Renpaard Jag de Bellouet kreeg dope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:25

wei dient er nou dope toe???? bij zijn eigen paard ide spoort niet!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:27

Communiqué de Presse
March 11th, 2006
PARIS (AP) — Le cheval qui avait remporté le Prix d’Amérique le 29 janvier dernier, Jag de Bellouet, a été disqualifié pour dopage, a-t-on appris jeudi auprès de la Société du cheval français.

Dans un communiqué, elle précise qu’une substance interdite, de l’acide tolfenamique, a été retrouvée dans ses prélèvements d’urine. Déjà vainqueur du prestigieux prix l’an dernier, le trotteur avait remporté l’épreuve mondiale de trot attelé fin janvier sur l’hippodrome de Vincennes.

Après enquête, «il apparaît que cette présence de substance prohibée est liée à l’administration (…) de vitamine C, produite par le laboratoire Vétoquinol, administration non interdite réglementairement et censée ne pas contenir d’acide tolfenamique», explique la société.

«Ce laboratoire, avisé de la situation, a admis la possibilité d’une contamination accidentelle de lots de Vita C et a pris des mesures pour suspendre l’administration de ce produit à des chevaux», ajoute-t-elle.

«Compte tenu de ces circonstances, aucune sanction n’a été prise» contre l’entraîneur de Jag de Bellouet, Christophe Gallier, «dont la responsabilité ne saurait être retenue dans l’affaire en cause», fait savoir le directeur technique de la Société du cheval français, Jacques Chartier. AP

Le 85e Prix d’Amérique revient donc à Gigant Neo, monté par Dominik Locqueneux. AP “

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:42

wendy_paard schreef:

Tja; die mensen geven denk ik niet om hun eigenpaard maar om het vermorgen dat zo'n dier bij elkaar moet rennen.

Eigen schuld; dope is nu eenmaal verboden en idd esperance, zeer slordig!

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:24

Voordat er nog meer ongenuanceerde opmerkingen komen lees eerst dit even door voordat je bepaalde opmerkingen plaatst.

"Jag de Bellouet verwijdert uit de uitlag van de Prix d' Amerique.

Grove fout van het farmaceutische bedrijf Vétoquinol berokkent het aanzien van de drafsport enorme schade

Donderdag 09-03-2006
“Even apeldoorn bellen”. Alsof het om één van de populaire reclamefilmpjes gaat van de bekende verzekeringsmaatschappij uit Apeldoorn. Christophe Gallier zal er niet om kunnen lachen: geheel buiten zijn schuld bleek Jag De Bellouet na de Prix d’Amerique positief op het verboden middel Tolfénamique (oftewel Tolfenaminezuur), een pijnstillend/ ontstekingsremmend middel. Er restte de Franse drafsportorganisatie Cheval Francais niets anders dan het verwijderen uit de uitslag van het Franse fenomeen. Dag 2e Prix d’Amerique- zege, dag eeuwige roem. Over verzekerings- maatschappijen gesproken.

Afgelopen maandag werden alle Franse trainers gewaarschuwd om het vitamine C- preparaat “Vita-C” van de firma Vétoquinol te mijden; uit onderzoek was gebleken dat om onduidelijke redenen sporen van Tolfenaminezuur in de laatste 2 producties van dit supplement terecht is gekomen. Deze waarschuwing kwam te laat voor Christophe Gallier, want 3 dagen later werd officieel bekend gemaakt dat er sporen van dit vermaledijde goedje in de urine van Jag De Bellouet waren gevonden. Dit lot trof overigens óók de draver Lucky De Marlio, bij wie het zelfde vitaminesupplement was toegediend. Ook hij is inmiddels verwijderd uit de uitslag van de koers die hij wist te winnen.

Christophe Gallier is inmiddels volledig vrijgepleit door Cheval Francais: hem wachten geen verdere sancties, al is dat natuurlijk nauwelijks een pleister op de wonde te noemen. Extra zuur is het feit dat Jag De Bellouet óók na zijn zeges in de Prix du Cornullier en de Prix de France werd onderworpen aan dopingcontroles; controles die negatief uitvielen. Een feit dat de onschuld van Gallier alleen maar lijkt te onderstrepen. Naar alle waarschijnlijkheid zal Gallier het bedrijf Vétaquinol aanklagen voor een miljoenenbedrag: naast zijn misgelopen 1e prijs (€ 500.000) heeft ook de reputatie van Jag De Bellouet een behoorlijke deuk opgelopen, waardoor er bijvoorbeeld terughoudendheid zou kunnen ontstaan bij (oorspronkelijk) geïnteresseerde fokkers.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:28

Tja; die mensen geven denk ik niet om hun eigenpaard maar om het vermorgen dat zo'n dier bij elkaar moet rennen.

Eigen schuld; dope is nu eenmaal verboden en idd esperance, zeer slordig! [/quote]

super fout!!en zieleg!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:51

wendy_paard schreef:

super fout!!en zieleg!
[/quote]

Bedoel je daar mee dat mijn opmerking fout was of dat je wat ik zei fout vind..?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:00

Elsemieke schreef:
wendy_paard schreef:

tja als je je paard met opzet iets geeft, vind ik het terecht dat je dan gepakt wordt!! zou iets zou ik dus nooit doen, heb liever dat mn paarden gezond zijn, en dan maar een 2 of andere plek!!

soms kan je ook positief uit een dopingtest komen als je per ongeluk een zalfje (bv een mokzalf) gebruikt, waar je positief van wordt..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:22

Jag de bellouet is echt zo'n super draver echt waar!

en las net wat verder en als ik het goed begrepen heb heeft hij een zalfje of iig middel heeft gekregen tegen ontsteking en dat door dit goedje hij gedrogeert was terwijl hij liep zonder dat de trainers hier wat van wisten

vind het dan dus niet hun schuld maar echt een grove fout.
Jammer van de reputatie van Jag de Bellouet. ik vind hem dan als nog de winnaar.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:54

dat is zeker waar TabeR... jag is idd een goeie draver..
als het echt door een zalfje komt is het zeker niet leuk

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:05

Ja ik vind hem echt onwijs mooi. Hij heeft echt zoveel gewonnen volgends mij is het de beste of 1 van de beste dravers.

Als je de prix de amerique wint dan heb je al zoveel overwinningen gehad. echt zonde. Voor mij blijft hij echt de winnaar .
En indd als het door die zalf komt dat zou echt té erg zijn.

xOrlando_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:07

inderdaad een grove fout maar het is nog lulliger als het door een zalfje komt en de trainer er iks van af weet want inderdaad wat ik al leezde de reptatie van het paard gaat eraan terwijl het paard er niks aan kan doen zonde dat zulke fouten gemaakt worden maarja er zijn altijd mensen die willen winnen

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:11

wat een fout

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:04

Het komt van een vitamine-preparaat als je goed leest en de eigenaar kreeg te laat te horen dat daar Tolfenaminezuur in zou kunnen zitten, dit is de drogerende stof geweest waarop hij positief is gekeurd. Erg sneu voor de eigenaar.