Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van blessure

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:41

Suzanne F.

Re: Stamcellen helpen renpaarden sneller herstellen van bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:47

Hier waren ze jaren geleden al mee bezig, super dat het misschien toch gaat lukken. Hele vooruitgang in de genezing van peesblessures enzo.

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:40

gelukkig peesblesures zijn echt niet leuk en duurt lang eer dat het weer goed is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:02

Het klinkt wel een beetje eng

Maar als het helpt,Hoera!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:26

zo dat zou een hoop paarden redden denk ik en niet alleen in de rensport

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:58

stamcellen zijn de toekomst, ookal gaat klonen me iets te ver.

daarmee bedoel ik klonen van mensen!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:21

Klonen van paarden is al gebeurd hoor.. Huppelen een paar nieuwe Smart Little Lena's rond

En ja inderdaad, stamcellenonderzoek is echt wel goed Dat ze dat kunnen is echt wel een grote vooruitgang. (beetje offtopic misschien ) Mijn pa heeft er zich een tijdje mee bezig gehouden, hij zou dat misschien krijgen voor zijn hart, maar dus toch niet aangezien dat om 1 of andere reden niet goed gaat met hartspieren..

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:09

het lukt al de hele tijd, mijn oom is de enige in Nederland die dit doet, en het is echt al ontzettend vaak gelukt en die paarden staan na een tijd gewoon weer op de renbaan

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:30

Bij mij in de dierenclinic in Den ham zit degene die in Nederland het stamcel onderzoek doet.Hij heet Arthur{achternaam ben ik vergeten} ,hij doet ook accupunctuur en bottenkraken.Hij is heel goed! Hij heeft onze bonte weer goed gekregen,die had d`r SI-gewricht scheef zitten.
Hij heeft in alle kranten en vakbladen gestaan.

sarah_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:22

Het lijkt mij wel wat pijnlijk zoveel operaties, maar het is beter dan afgemaakt worden

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:24

Walgelijke ontwikkeling. Maar helaas zijn dit soort praktijken niet te stoppen.

MNMN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:56

ellenlouise: waarom is dit een walgelijke ontwikkeling?
Als hiermee blessures sneller beter zijn, dus dat je paard/pony weer bruikbaar is voor het doel dat jij voor ogen hebt en het is niet dier onvriendelijk zie ik het probleem niet. Met een normale genezing van een peesblessure ben je zo een jaar verder.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:30

ik moet zeggen dat ik het een goede ontwikkeling vind, eindelijk eens iets wat meerdere goede doelen kan dienen. zo ook een merrie bij ons op stal, zij had een gat van 5 centimeter in haar pees (voorbeen), drachtig, ze is geholpen met de stamceltherapie en het hersteld supersnel.........'t paard is minder chagerijnig en de eigenaren zijn dik tevreden! en uiteindelijk is 't natuurlijk niet alleen voor paarden te gebruiken maar voor meerdere dierensoorten.......

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:51

Mensen die tegen dierproeven zijn zouden ook tegen dit soort ontdekkingen moeten zijn. Jaren van onderzoek zijn hieraan vooraf gegaan en je leeft in dromeland als je denkt dat hier geen duizenden proefdieren voor gebruikt zijn....

Goede ontwikkeling....Voor leukemie gebeuren dit soort dingen ook, dus waarom niet bij paarden...
Vraag me alleen af of wij normale mensen zo een operatie ooit zouden kunnen betalen. Gok van niet!

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:52

ellenlouise schreef:

Lekker onderbouwd ook!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:46

gootje12 schreef:
Bij mij in de dierenclinic in Den ham zit degene die in Nederland het stamcel onderzoek doet.Hij heet Arthur{achternaam ben ik vergeten} ,hij doet ook accupunctuur en bottenkraken.Hij is heel goed! Hij heeft onze bonte weer goed gekregen,die had d`r SI-gewricht scheef zitten.
Hij heeft in alle kranten en vakbladen gestaan.

Arthur Asveld, dat is mijn oom

Ik vind dit nou eens een niet zo walgelijke ontwikkeling. eigenlijk
over het algemeen ben ik tegen proeven op dieren uitoefenen, maar niet altijd, mijn buurvrouw/vriendin die aan borstkanker leidt, had geen mediceinen gehad als eht niet op dieren getest was. Hoe lullig het ook is, ik ben blij dat het gebeurd is, anders was zij, en zoveel anderen, veel eerder gestorven.

kjcm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:04

Kel2004 schreef:
Vraag me alleen af of wij normale mensen zo een operatie ooit zouden kunnen betalen. Gok van niet!

de eigenaren van de merrie, die geholpen is dmv stamceltherapie, zijn hele gewone mensen en hebben zeker géén geldboompje in de tuin staan. je moet alleen weten waar je je geld aan wilt besteden, denk ik.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:12

kjcm schreef:
Kel2004 schreef:

de eigenaren van de merrie, die geholpen is dmv stamceltherapie, zijn hele gewone mensen en hebben zeker géén geldboompje in de tuin staan. je moet alleen weten waar je je geld aan wilt besteden, denk ik.

Daar heb jij helemaal gelijk in maar vaak vergoeden verzekeringsmaatschappijen zulke nieuwe therapien (nog) niet....Begrijp mij niet verkeerd, ik zou het waarschijnlijk ook wel overwegen....

kjcm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:53

verzekeringsmaatschappij heeft het ook niet vergoed, ze hebben de kosten zelf gedragen en dat vind ik alleen maar bewonderingswaardig

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:21

Kel2004 schreef:
ellenlouise schreef:

Lekker onderbouwd ook!

Eigenlijk onderbouw jij het al voor mij in het stukje dat je schrijft

Ik vind het gewoon geen gezonde ontwikkeling. Mensen denken de natuur naar de hand te kunnen zetten maar feitelijk levert het niets op. Kijk maar om je heen.

En dat verhaal van de renpaarden, tja, dat gaat feitelijk alleen om geld.

MNMN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:12

ellenlouise: er zijn nu eenmaal mensen die hun geld verdienen met paarden en dan is geld wel een belangrijke factor.
En hoezo kijk om je heen, het levert niets op?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:21

Het gaat hem ook niet alleen om de paarden.. Bij mensen gebeurt het even goed

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:30

Ik vind het ook geen goede ontwikkeling. Voormensen om ze t egenezen op leven en dood ja, maar voor renpaarden zodat ze nog even veel geld kunnen verdienen voor de baas omdat alsnog afgeschreven te worden als ze niet ,meer genoeg verdienen nee dank je. dat gaat me echt veel te ver.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:45

karuna schreef:
Ik vind het ook geen goede ontwikkeling. Voormensen om ze t egenezen op leven en dood ja, maar voor renpaarden zodat ze nog even veel geld kunnen verdienen voor de baas omdat alsnog afgeschreven te worden als ze niet ,meer genoeg verdienen nee dank je. dat gaat me echt veel te ver.

veel renpaarden die niet goed meer zijn worden verkocht als recreatie/dressuur/spring/endurance ect. paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:43

karuna schreef:

ik snap je niet zo... Die paarden hebben hun hele leven als geld voor de baas moeten verdienen

en dankzij dit zouden ze dán net even weer wat geld op kunnen leveren...

Maar als ze er echt geen last van hebben, van die stamcellen maakt dat voor het paard geen verschil hoor!