Van Grunsven wint voor 't eerst indoor kampioenschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Van Grunsven wint voor 't eerst indoor kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 00:16

zobras

Re: Anky ook indoor het sterkste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:25

IPS Krack C wint Nederlands indoorkampioenschap 26-02-2006

De score van 75,83% van Anky van Grunsven en de KWPN-hengst Krack C was genoeg om de indoortitel op haar naam te brengen, haar eerste!

IPS Krack C is weer helemaal terug op het wedstrijdpodium. Bovendien is Anky van Grunsven nooit verslagen voordat ze de laatste galopsprong of drafpas heeft gemaakt. Opnieuw bewees Anky op de fraaie wedstrijdlocatie van Manege Den Goubergh in Roosendaal dat ze als anderen dichtbij komen op haar best is. Zeer sterke pirouettes en veel harmonie kenmerkten IPS Krack C, die volgens Anky 'als een speer de tango-Kür liep zonder enkele hapering'.
Laurens van Lieren had iets last van spanning. Ook kwam het uitlopen van het programma zijn rit niet ten goede. "Mijn Grand Prix was super, de Kür iets minder", zei hij. Met 74,30% werd hij tweede en werd de Nederlandse indoorkampioen van vorig jaar ook tweede in het totaalklassement.
Coby van Baalen was de koning te rijk met haar derde plaats met haar eigen fokproduct BMC Pasternak DVB (v.Gribaldi). Net als Laurens had ze in de Kür ook iets meer last van spanning dan tijdens de Grand Prix. Imke Schellekens-Bartels kwam met Melvin in de Kür met 71,370% nog iets boven de 71,080% van Coby en werd dus derde in de Kür, Coby in het totaalklassement.

De Kür van de KWPN-hengst IPS Painted Black was voor de hengst die gisteren zijn eerste GP liep nog te veel gevraagd. Anky moest er zelf om lachen. "Ik reed Bonfire's Symfonie, die hem in Aken zo goed paste bij de muzikale opening van het afgelopen jaar. Alleen was ik even vergeten dat ik er toen geen piaffes in reed. En die kwamen nu toch wel heel snel op elkaar! Helemaal mijn fout. Ik heb mijn verstand er nu weer bij."

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:46

-> VN
Eleonoor bedankt voor het plaatsen van dit bericht!

Destiny22

Re: Van Grunsven wint voor 't eerst indoor kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:11

wat goed van der zeg!!

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:20

super zeg.. mooi voor der :D

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:21

goed zeg

Julia_unitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:10

Goed van d'r zeg

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:28

Voor het eerst?
Hahaha, dat wist ik niet
Dacht dat ze minstens al 3x had gewonnen.

Wel goed hoor, maarja, we zijn niet anders gewent van d'r hoor

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:30

Had ook wel verwacht dat ze al wat vaker had gewonnen, maar goed van d'r

tasjee_bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:30

go anky
anky is gewoon een goeie amazone

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:41

zoo=) das weer lekker.. hmm.. ik had eerlijk gewacht dat zo'n goede amazone wel vaker gewonnen had.. maarja nog super netjes!

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:49

Goed van haar
HAd indd ook verwacht dat dit niet eerste x was maar ze rijd nu niet Salinero dan he

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:43

wat leuk dat ze weer met andere paarden start en dat ze een eerste plek heeft behaald met een ander paard als Salinero!
Super!!

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:08

Ze reed echt super .
Maar vond het ook een super optreden van Laurens, Imke en Coby

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:56

ja, ik had het vanavond (maandag)

Op omroep zeeland gezien

t was wel een mooi paardje!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:18

Wat goed van dr zeg!
en dat dit de eerste x is dat ze dat wint..
op naar de 2de keer dan zal ik maar zegge

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:07

ik hoorde gisteren van mijn instructrice dat painted black het laatste paard is wat ze zover opricht.ze stopt er mee.ze heeft gezegd dat ze 2 hooguit 4 jaar nog zal rijden,daarna is het einde oefening voor haar.ze wil graag nog een kindje erbij als dat lukt en ze wil niet meer dan 2 dagen achtereen van huis weg zijn.
maw...ze heeft haar schaapjes op het droge om voor de rest lekker te genieten zeg maar

ik vond Crack altijd al een kanjer.ik heb hem gezien toen hij ingereden moest worden.hij komt uit Gorichem.Nick Wagman heeft hem naar de Pavo cup gereden en vandaar is hij naar Anky gegaan.hij kan super lopen,hij heeft een zwevende draf dat wil je niet weten....en dan dat beenwerk!!!

Painted black vnd ik wel leuk om te zien maar verder vind ik het niet echt een topper.....misschien omdat ik niet gewend ben dat ze een ppard heeft wat niet meteen goed scoort.

en salinero betreft,die zit op een hoger niveau dan Crack en PB...

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:55

Nathalie1976 schreef:
ik hoorde gisteren van mijn instructrice dat painted black het laatste paard is wat ze zover opricht.ze stopt er mee.ze heeft gezegd dat ze 2 hooguit 4 jaar nog zal rijden,daarna is het einde oefening voor haar.ze wil graag nog een kindje erbij als dat lukt en ze wil niet meer dan 2 dagen achtereen van huis weg zijn.
maw...ze heeft haar schaapjes op het droge om voor de rest lekker te genieten zeg maar

ik vond Crack altijd al een kanjer.ik heb hem gezien toen hij ingereden moest worden.hij komt uit Gorichem.Nick Wagman heeft hem naar de Pavo cup gereden en vandaar is hij naar Anky gegaan.hij kan super lopen,hij heeft een zwevende draf dat wil je niet weten....en dan dat beenwerk!!!

Painted black vnd ik wel leuk om te zien maar verder vind ik het niet echt een topper.....misschien omdat ik niet gewend ben dat ze een ppard heeft wat niet meteen goed scoort.

En hoe betrouwbaar is jouw bron?

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:03

wat goed van der zeg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ambertJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:26

super!!!!!!!!!!!!!!!

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:16

figora schreef:
Nathalie1976 schreef:

En hoe betrouwbaar is jouw bron?

mijn bron had het uit de plaatselijke krant waar anky een intervieuw aan gegeven had..........
ik zeg ook niet dat ik zeker weet dat het zo is maar zo heb ik het van mijn instructrice gehoord.zij woont in Hoeven...........ik vertel alleen maar wat ik hoor van haar....zonder verdere intensies............er worden hier wel eens meer dingen verteld die van horen zeggen zijn hoor............ik had er verder niks over gehoord maar goed het zou me niet verbazen als ze idd af gaat bouwen.alleen maar verstandig..........nu zit ze op der top en zal iedereen haar ook zo blijven herinneren.als ze eenmaal af gaat zakken is iedereen Anky van Grunsven zo vergeten..............dat is mijn mening.
kan me zo voorstellen dat ook zij wil genieten van haar gezin zonder iedere dag je paarden vol te trainen.... en iedere week op wedstrijd te moeten.maar ja wie ben ik....een moeder meet 4 kinderen die haar helemaal kan begrijpen..................er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan...................

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:44

Quote 1976: Painted black vnd ik wel leuk om te zien maar verder vind ik het niet echt een topper.....misschien omdat ik niet gewend ben dat ze een ppard heeft wat niet meteen goed scoort.

Niet meteen goed scoort????? Halloooooo wakker worden! Painted Black heeft zo ongeveer ALLES in de lichte tour gewonnen wat er maar te winnen valt en scoort bij zijn Grand Prix debuut (op pas negenjarige leeftijd) ruim 68%....Lijkt me toch voldoende?

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:48

Ritmisch schreef:
Quote 1976: Painted black vnd ik wel leuk om te zien maar verder vind ik het niet echt een topper.....misschien omdat ik niet gewend ben dat ze een ppard heeft wat niet meteen goed scoort.

Niet meteen goed scoort????? Halloooooo wakker worden! Painted Black heeft zo ongeveer ALLES in de lichte tour gewonnen wat er maar te winnen valt en scoort bij zijn Grand Prix debuut (op pas negenjarige leeftijd) ruim 68%....Lijkt me toch voldoende?

ik vond trouwens wel dat die proef geen 68% waard was maja wie ben ik... ik heb de proef gefilmd www.marcolemar.web-log.nl daar kun je hem vinden... zou wel jammer zijn als ze stopt, maar ik denk dat ze nu alleen nog leuk mee wil rijden en niet meer de beste van de wereld hoeft te zijn, ze heeft ook een nieuwe vrachtwagen voor 2 paarden besteld... voor de kleinere wedstrijden. En ze heeft straks ook haar handen vol aan haar kind[eren]... die zij natuurlijk ook naar de top zal gaan begeiden lijkt mij. Ze heeft nu echt alles gewonnen!

owja btw ze zei ook een keertje dat ze United helemaal geweldig vond en dat zie die in de teokomst zal gaan rijden... maja wie weet

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:46

ja hij kan dan alles in de lichte tour gewonnen hebben maar als hij dat kan moet hij ook zover getraind zijn datie een zware tour kan lopen.neem anders nog een jaar extra om hem erop voor te bereiden.ik vond het die 86% zondag echt niet waard sorry.het waren geen schoonheidsfoutjes die hij verdorie maakte.als hij niet eens de piaffe in wil en dan flink tegen de hand komt tot 2x toe en je zag ook dat hij af en toe de hulpen negeerde...ja daghor dan is hij er nog niet aan toe om een zware toer te lopen.dat is mijn mening.

maar goed deze discussie is al zoveel gevoerd over het wel en niet kunnen van Anky en/of 1 van haar paarden....ik houd er nu over op.
ik ben een Anky fan maar die PB vind ik een tegenvaller naast bonfire,salinero en crack................sorry maar zo zie ik het.....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:36

Wauw! Erg goed zeg!!