Veiligheidscertificaat verplicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Veiligheidscertificaat verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 11:03

Gerner

Re: Veiligheidscertificaat verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:03

Goeie zaak!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:54

Geldt dit alleen voor maneges en pensionstallen met opleidingsplaatsen van Aequor of ook voor sportstallen, fokkerijen etc?

Zou imo apart zijn als de maneges wel aan bepaalde veiligheidseisen moeten voldoen om stagiaires op te mogen leiden en sportstallen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:04

Voor iedereen die benieuwd is naar de eisen voor het veiligheidscertificaat, hier een directe link:

http://www.veiligpaardrijden.nl/objects/00002438.pdf

Ik ben erg benieuwd in wat voor jasje ze het eventueel bij niet-manegebedrijven gaan steken.

Ik kan me trouwens goed vinden in veel van de eisen voor het veiligheidscertificaat. Er staan er echter ook in, waarvan ik me afvraag hoe ze uberhaupt bedacht kunnen zijn.

Aan de ene kant eist het veiligheidscertificaat volkomen rust in en rond de stallen/rijbaan, mogen tractors e.d. niet worden gestart zonder dat het van te voren aangekondigd wordt, moet de omheining van de bak aan bepaalde eisen voldoen, mobieltjes moeten uitgeschakeld zijn, maar je mag wel met een groep op buitenrit

En zo mogen er geen hindernissen in de bak staan als er geen sprigles wordt gegeven. Ben ik het helemaal mee eens, hoor, maar hoe wil je dit op een springstal toe gaan passen?

Al met al ben ik erg benieuwd naar de verdere uitwerking hiervan.

Qerty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:09

En bij ons op stal verloopt een groot deel van de communicatie via mobiele telefoon, iets beter voor je stembanden dan om tegen de wind in te schreeuwen. Lijkt me ook niet erg praktisch als je alle tijd dat je op stal bent niet mobiel bereikbaar bent. Zeker niet als de stal je eigen bedrijf is en je klanten je dus alleen via mobiele telefoon kunnen bereiken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:45

CCCCorine schreef:
Ik ben erg benieuwd in wat voor jasje ze het eventueel bij niet-manegebedrijven gaan steken.

En zo mogen er geen hindernissen in de bak staan als er geen sprigles wordt gegeven. Ben ik het helemaal mee eens, hoor, maar hoe wil je dit op een springstal toe gaan passen?

Dat was exact de reden waarom ik vroeg of het alleen voor manegebedrijven en pensionstallen ingevoerd wordt of ook voor andere bedrijven...
Er zitten wel meer van die regeltjes tussen die in de praktijk absoluut niet haalbaar zijn trouwens

Als ze dit echt door willen zetten voor alle hippische bedrijven denk ik dat Aequor nog maar heel weinig opleidingsplaatsen overhoudt...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:19

Ik denk dat het ook nog verder uitgewerkt wordt want het is wel wat zwart wit gezien?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:20

Ow dat werkt nooit...

Ik denk dat dat wat bijgesteld moet worden, wil Aequor nog stagebedrijven overhouden.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 00:44

AOC Terra kan nu al geen stageplekken vinden, laat staan straks........

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 02:04

Dan sturen ze er toch gewoon wat naar Ermelo toe

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:59

Iris82 schreef:
Ow dat werkt nooit...

Ik denk dat dat wat bijgesteld moet worden, wil Aequor nog stagebedrijven overhouden.

Zo veel vreemde eisen stelt het veiligheidscertificaat niet hoor, gewoon een cap tijdens het rijden, een deur die breed genoeg is ed.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:45

Oud topic.