De Nederlandse vierspantop moet het de komende tijd stellen zonder teamtrainer Ysbrand Chardon.
De drievoudig wereldkampioen heeft zijn functie als trainer van de vierspannen neergelegd omdat hij niet op één lijn zit met chef d’équipe Edithe van Roosmalen. “Ik vind het heel jammer dat het zo is gelopen, ik heb de vierspannen sinds 1997 met veel plezier en succes getraind, maar we komen er gewoon niet uit,” licht Chardon toe. Het Nederlandse vierspanteam won met Chardon als trainer en deelnemer tijdens vier wereldkampioenschappen tweemaal goud en tweemaal zilver. Volgens Edithe van Roosmalen wordt er voorlopig niet gezocht naar een opvolger voor Chardon als trainer: “Bijna iedere menner heeft zijn eigen trainer en we onderzoeken momenteel de mogelijkheden om de teamtrainingen goed in te vullen.”
Ben ik even een muts, ik las Vierspantop zit zonder trailer Maar dit is wel heftig nieuws voor de Nederlandse vierspantop, ik hoop dat ze er samen toch nog uit komen!
mmm, jammer, maar volgens mij niet de eerste keer dat er een trainer stopt omdat hij/zij niet op een lijn zit met de chef d’équipe. Hopelijk komen ze snel weer op een lijn!
En weer zal een chef d’équipe, die dit overigens onbetaald naast haar werk doet, door het geblaat van dhr. Chardon via de achterdeur gedumpt worden. Waarin een groots menner klein kan zijn.
Dat is wel erg simpel en subjectief om dit zo neer te zetten. Aan ieder verhaal zitten twee kanten. Hoe dan ook: het aftreden van Ysbrand Chardon zal een groot gemis zijn!