België wil weer in Super League

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

België wil weer in Super League

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 11:04

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=2298
dehoefslag.nl

Na een uitermate zwak wedstrijdseizoen 2005 riep de springcommissie van de Koninklijke Belgische Ruitersport Federatie op 18 januari ruiters en paardeneigenaars bijeen om de mogelijkheden voor het nieuwe jaar te bespreken. Het selectiecomité, voorzitter Eugène Mathy, chef d’équipe Lucien Somers en de adviserende coaches Peter Postelmans en Stanny Van Paesschen, beloofde meer structuur en planning in de selecties. Prioriteiten in 2006 zijn: een goed resultaat tijdens het WK in Aken met het oog op de daaraan verbonden kwalificatie voor de Olympische Spelen 2008 en winst in de Nations Cup Series, waardoor het Belgisch team in 2007 weer aan de Super League kan deelnemen. Mathy riep de eigenaren op hun paarden niet te verkopen, maar ter beschikking te houden van de Belgische ruiters. Aan het einde van het seizoen wordt met de betrokkenen geëvalueerd.

Nevermind85

Re: België wil weer in Super League

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:38

Het wordt tijd dat ze allemaal eens beginnen samenwerken. Op dat vlak staan we toch echt achter op andere landen.

Ik duim voor ons team!

beccieloeken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:13

ME 2

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:15

Ik wens ze veel succes

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:20

en nu nog een dressuurteam en we kunnen helemaal 'mee' met de andere landen naar de os

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:30

Ela ela , het begint op gang te geraken eh!!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:32

pharagirlke schreef:
en nu nog een dressuurteam en we kunnen helemaal 'mee' met de andere landen naar de os

Jup! Alleen jammer dat de dressuursport in België niet zo'n aanhang kent als in Nederland. Hopelijk komt daar ooit verandering in...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:37

Minder bokken, meer trainen!!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:52

Ik hoop eigenlijk dat de dressuursport zich hier wat meer uitbereidt.
We lopen echt achter daarop.
Maar de springsport moeten we uiteraard niet verliezen!

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:19

Dat is een goed vooruit zicht hopelijk krijgt het een goed resultaat

Pukdres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:06

LauEef schreef:
Ik hoop eigenlijk dat de dressuursport zich hier wat meer uitbereidt.
We lopen echt achter daarop.
Maar de springsport moeten we uiteraard niet verliezen!

Ik denk dat dat toch goed zit wanneer we naar het aantal starters kijken in de lichte tour en de kwaliteit van de kopgroep. Wat betreft de Grand-prix zijn er toch ook veranderingen; Wim Verwimp is met een nieuw GP paard begonnen, Jeroen Devroe heeft zich reeds bewezen en stijgt nog steeds, Mieke Lunskens zet goede proeven neer, Phillipe Jorissen mogen we ook niet vergeten, Van Lent-Baetens heeft haar tweede selectie norm binnen met 67%, Hologne-Joux heeft een paard met belofte voor de toekomst als ook Engelen die met Rosantica de overstap naar de GP zal gaan maken, Engelen heeft ook vrije recent de beschikking gekregen over het paard Werthino, Arlette Holsters gaat Magic Rodrigo rijden, Nachim van Vantieghem is weer gezond, Carl Cuypers krijgt de beschikking over Barclay II (vroeger van Rothenberger) en heeft zijn eerste selectie norm met 66% gehaald, Volders zou de overgang naar de GP gaan maken,......
Als nu de supporters en de pers eens even POSITIEF ondersteunen als in Nederland dan gaat het de goeie kant op