Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:In de file voor Anky van Grunsven
Anky van Grunsven was gisteravond op bezoek bij het Paardensportcentrum Lichtenvoorde. Zij liet met hulp van de jeugdtoppers Lotje Schoots én Chantal en Michelle van Laren zien wat dressuur inhoudt.VRAGENDER - Vraag Achterhoekse paardensportliefhebbers wat hun favoriete discipline is en de kans is groot dat ze zullen antwoorden: ‘Springen.’ Terwijl met name ouderen ook graag de teugels van een twee- of vierspan hanteren. Maar dressuur? Nee, dat is in deze regio weinig populair.
Maar als een internationale coryfee, zoals Anky van Grunsven, haar opwachting maakt, dan staan de Achterhoekse paardensportliefhebbers in de rij.
Gisteravond letterlijk, want de belangstelling is zo groot dat een uur voor aanvang van de clinic van Van Grunsven de automobilisten die uit de richting van Lichtenvoorde komen, in een file belanden.
Mandy en Mignon Hendriks, de eigenaressen van het Paardensportcentrum Lichtenvoorde, hebben op een behoorlijk aantal toeschouwers gerekend, want ze hebben gezorgd voor tribunes. Die zijn drie kwartier voor aanvang, als de Aaltense zangeres Sandra Vanreys met het voorprogramma bezig is, al grotendeels gevuld. Hetgeen ook geldt voor de ruimte tussen de bak en de kantine.
Opa
Eén van de mensen die daar gaat staan, is Henk Dijkstra, de opa van Lotje Schoots. Hij gaat zoveel mogelijk met zijn kleindochter mee om haar verrichtingen met een handcamera vast te leggen. ‘Ik film haar altijd, voor m’n plezier en ze leert er ook nog wat van. Tijdens wedstrijden volg ik haar wat intensiever dan nu’, vertelt Dijkstra.
Maar voordat zijn kleindochter aan de beurt is, moet Dijkstra even geduld hebben. Want eerst verschijnt de veertienjarige Michelle van Uden in de ring.
Hoewel Michelle tijdens het optreden van Sandra Vanreijs al heeft gereden, besteedt Van Grunsven uitgebreid aandacht aan de warming-up. ‘Die is erg belangrijk, zeker met dit weer’, verklaart Van Grunsven, die met behulp van een headset de diverse onderdelen vlot aan elkaar praat.
Na het optreden van Michelle is het de beurt aan haar oudere zus Chantal (16 jaar) en Lotje Schoots (17 jaar). Lotje krijgt stevig les van Van Grunsven, ze wordt niet gespaard. Chantal krijgt veel lof, ook van het publiek dat haar wissels, één van de moeilijkste onderdelen van de dressuur, met applaus waardeert.

Was super mooi
Ik zag eigenlijk amper dat Krack zo hitserig was
'T was heel leuk ja

beetje veel
't was wel ontiegelijk koud zeg...
Maar, in de bak was het helemaal niet koud.
Dan kan ik je kunnen zien..
Elsemieke schreef:Tja wie wil nu niet dat ze langskomt farouche