Twwe honden in Baneheide vergiftigd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Twwe honden in Baneheide vergiftigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:10

http://www.nijswiller.com/

Bron: Limburgs dagblad
18-01-06

Twee honden in Baneheide vergiftigd

In Baneheide zijn afgelopen weekeinde twee honden vergiftigd. De flatcoated retrieverzusjes Cayenne en Kida (nog geen 2 jaar oud) van de familie Lenderink in Baneheide overleden één dag na elkaar, nadat zij hadden rondgelopen in het bos nabij de woning van het gezin. De eigenaar van de honden heeft aangeifte bij de politie gedaan. Een dierenartst uit Gulpen heeft de vergiftiging tegenover de familie bevestigd. Er is vermoedelijk stychnine gebruikt.

Zaterdag ochtend werd Cayenne na een wandeling in de bossen nabij Baneheide ziek. Al snel raakte het dier in coma en korte tijd later overleed de hond. De obductie wees in eerste instantie een hartafwijking uit. Maar toen zondag ochtend ook Kida dood werd aangetroffen rees al snel het vermoeden dat er toch van vergiftiging sprake was. De hartafwijking die bij cayenne werd geconstateerd is dan ook vrijwel zeker een gevolg van vergiftiging.

In de natuurlijke omgeving van baneheide laten veel mensen hun honden vrij rondlopen. Enkele weken geleden werd op een andere plek in de gemeente Simpelveld, op de Molsberg ook al een hond vergiftigd. Het dier had hondenbrokken gegeten waarin landbouwvergif zat. Een woordvoerder van de politie gaat er van uit dat er sprake is van een incident. Voor als nog wijst niets erop dat beide zaken met elkaar te maken hebben

Ik heb het even overgetypt uit het artikeltje at ik vandaag vand e moeder van mijn vriend kreeg.
Deze twee lieverd waren van de familie waar ik hun paardjes verzorgt heb en nog af en toe te hulp schiet.
Afgelopen zaterdag (15-01-06) morgen ging ik samen met min vriend mijn leren laarzen bij A opikken. Haar dochter AN Maakte hulend de deur open. Eeerstd acht ik dat ze ruzie hadden tot A me vertelde dat Cayen 2 min. van te voren gestorven was. Ik begon meteen te huilen en trooste de twee. Ze waren totaal overstuur. Ik zei tegen A dat ze even moest gaan zitten en dat ikd e laarzen wel ging halen. Toen ik naar buiten liep knielde ik nog evn bij lieve Cayen die dood op haar dekentje lag. Haar zusje Kida lag ernaast en nam afscheid. Toen ik terug kwam kookte A van woede, want ze wist dat Cayen vergiftigd was. Ik wenste der veel sterkte en bood voor de zoveelste keer aan dat als ze me ooit nodig had ze altijd kon bellen. Tranen met tuiten huilde ik toen k uiteindelijk buiten was. Deze familie emt al hun dieren hadden mijn hart gestolen, vond eht vreselijk. Die avond kreeg ik nog een sms dat Cayen aan een hartaanva gestorven was. Ikw as toch enigzins opgelucht maar toch nog verdrietig. Sindsdien heb ik niks meer van haar gehoord. Ik krijg ook geen krant dus was absoluut neit op de hoogt. Gister vertelde de moeder van mijn vriend het, en vandaag bracht ze het artikel mee. Ik ben totaal van slag en heb er geen woorden voor. A en ik hebben een vermoeden wie het is, hij heeft ook al vaker gedreigt. Aangezien zij het laatste huis in de wijk hebben kregen zij alles over zich heen. Dit is gewoon onmenselijk.. de beestjes hebben heir nooit om gevraagd. A is doodsbang voor haar 2 katjes en 4 paardjes, dat hun ook iets overkomt, terecht denk k ook wel.

Wilde het toch even kwijt.. sorry voor het lange verhaal. En mensen die in de buurt wonen, let in gods naam op. Dank u

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:14

Sterkte meid

Het is echt verschrikkelijk dat je niet eens gewoon met je hond kan gaan wandelen of wat dan ook! Echt waar zeg..
Hond van een vriendin is ook vergiftigd, zijn we ook helemaal kapot van geweest. Weet hoe je je voelt

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:53

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:55

Jezus wat erg!
Waren mooie honden!
Sterkte meid!

queenie_1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:56

Je hebt toch mensen he !!

Ik kan er echt niet tegen dat ze dan de dieren maar te grazen nemen omdat ze ruzie hebben met de baas van die beestjes .. maarja .. sterkte Shan

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:50

God wat erg.

Sterkte Shan.