Opgelicht vanavond m.b.t. paardenhandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juno1

Opgelicht vanavond m.b.t. paardenhandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:50

Serie reportages vanavond 10-1 op Nederland 2, 20:50 uur

over oplichtingpraktijken van bedriegers, fraudeurs en oplichters. Met in elke uitzending onthullende reportages, actuele nieuwtjes en een tip waar je als kijker op moet letten. Een reconstructie van een opmerkelijke oplichtingstruc en een confrontatie met de daders. Oplichters en fraudeurs worden actief gezocht. Op videobeelden zien we hoe ze te werk gaan. Ook waarschuwt het programma voor de actuele trucs van fraude en bedrog. En de kijkers kunnen op de site via de mailbox vragen stellen die in de uitzending worden beantwoord.

# Duik in de handel en wandel van de 30-jarige Bram Haage. Haage doet zich voor als dierenvriend die een gezelschapspaard zoekt voor zijn eigen bejaarde paard. Maar mensen die hun viervoeter aan hem afgaven voor een rustige oude dag, kwamen bedrogen uit.
Haage liet een ziek paard dekken zonder medeweten van de eigenaren om vervolgens met de noorderzon te vertrekken. Schokkend is ook het relaas van de eigenaar van het paard Kimbel. Ook Kimbel ging naar Haage voor een goede oude dag, maar de ruin belandde in het slachthuis.

Opgelicht sprak tientallen betrokkenen over de zogenaamde dierenvriend en allemaal zeggen ze hetzelfde: Haage is een notoire fantast die al jarenlang een spoor van verdriet en onbetaalde rekeningen achterlaat.
Ook werd ontdekt dat Haage in België nog een celstraf van een jaar open heeft staan wegens dierenmishandeling en valsheid in geschrifte.
bron tvgids

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:33

Misschien is er op bokt iemand die het paard kent dat ze zoeken?
Het paard is gechipt voor zover ik begrepen heb dus als iemand denkt het paard te kennen is dat gemakkelijk te controleren toch.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:39

devine

Re: Opgelicht vanavond m.b.t. paardenhandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:40

Dit is echt niet te geloven dat hier niks aan wordt gedaan!!!!
Wordt het niet eens tijd dat wij met z'n allen is de koppen en de auto's gaan pakken en een bezoekje gaan brengen bij deze ontzettende EIKEL!!!!!

Ik heb er echt geen woorden voor als ik zie wat er allemaal in het nieuws komt en waar actie's op wordt ondernomen denk ik dat dit 1 van de reden is dat hier wat aan gedaan moet worden!

Bokt is een groot FORUM en we zijn allemaal begaan met onze paarden &pony's dus hierbij een oproep om deze man maar eens te gaan opzoeken!

En er voor te zorgen dat de gedupeerde onze steun krijgen!

Ik hoop echt dat er reactie's op komen om dit te gaan oplossen voor deze mensen!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:05

ik lees nu op marktplaats een advertentie waar iemand ook een goed tehuis biedt voor jonge goedgebouwde merries die niet geschikt zijn voor het doel van de huidige eigenaar

jonge goedgebouwde merries fokmerries dus (maar ja dat zet hij er niet bij natuurlijk) ik zal hier persoonlijk nooit op reageren
wie weet is het die man wel...

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:00

Zullen we de link bij verzamelplaats gezochte paarden zetten, of mag dat niet?

Groetjes Pharlap.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:18

Dat lijkt me een uitstekend idee!!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:29

Hoi, ik heb hem erop gezet hoor!
Ik hoop dat het mag .

Groetjes Pharlap.

vullie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:29

als iedereen ff kijkt op die site .
kunnne we nog wat voor die mensen doen het is al erg genoeg dat ze hun paardje kwijt zijn.
dus nooit mensen blinde lings vertrouwen hoe mooi ze ook lijken...
ik leef erg met de mensen mee wat een eikel die gast
en dan paarden die onder voed zijn en alles echt verschrikkelijk... daar word je toch boos van

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 07:58

In 1 woord een grote HUFTER is het !!

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:26

Talietjuh schreef:
ik lees nu op marktplaats een advertentie waar iemand ook een goed tehuis biedt voor jonge goedgebouwde merries die niet geschikt zijn voor het doel van de huidige eigenaar

jonge goedgebouwde merries fokmerries dus (maar ja dat zet hij er niet bij natuurlijk) ik zal hier persoonlijk nooit op reageren

die man zoekt gewoon Draagmerries om embryo's van waardevolle sportmerries in te transplanteren . Wordt ook duidelijk bij eerste contact gezegd .

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:30

Ik hoorde het gisteren van een vriendin, ik kots van zulke mensen! Iemand bij ons op stal zei dat mensen niet zo naief moesten zijn om te denken dat een paard gratis en voor niks een ouwe dag kan hebben. Dat zal wel, ik vind het echt een strontstreek!! Dat ze die kerel niet kunnen oppakken of wat dan ook. Ik vind het zooooo erg voor die mensen, niet normaal.

*hoe goed werken die chips nou eigenlijk*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:36

Heb net de herhaling op internet zitten kijken GATVERDAMME dat er zulke mensen op deze wereld rondlopen!! Gewoon geen woorden voor, deze man zouden ze in een bak moeten zetten vol met wilde hengsten

Zo ook ik moest het even kwijt.
Alleen zag net dat er hier al een topic over liep.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:45

libke schreef:
Talietjuh schreef:

die man zoekt gewoon Draagmerries om embryo's van waardevolle sportmerries in te transplanteren . Wordt ook duidelijk bij eerste contact gezegd .

oke, sorry dat ik zo achterdochtig was maar dat wordt je nu ook wel na al die verhalen

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:46

Uhm.. eer gaa nu al een aantal topics over dit onderwerp, iig 4...

Adri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:44

libke schreef:
Talietjuh schreef:

In Belgie zijn er verschillende handelaren die oude of andere paarden vragen, en ze beloven een goede thuis te zoeken, allez een goede thuis, recht naar de paardehemel. Er zijn ook handelsstallen die trachten van goedkope draagmerrie's te vinden. Maak altijd een kontrakt, en anders roep de hulp in van www.theguardianofhorses.com zij hebben ervaring met adoptiepaarden.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:29

ik heb de reportage gezien op tv..
echt erg..