'Paarden worden beeldbepalend in de Achterhoek'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

'Paarden worden beeldbepalend in de Achterhoek'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 16:19

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:20

zijn daar dan zoveel pension stallen en trainings stallen en manege's of zijn dit vleespaarden?

mymymy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:46

Daphnezz schreef:
zijn daar dan zoveel pension stallen en trainings stallen en manege's of zijn dit vleespaarden?

Waarschijnlijk pension en training en maneges. Vleespaarden worden niet zoveel hier gehouden geloof ik..

Miss_Monet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:32

Mooi zo. Hihi
Nee, idd, volgens mij vooral wat mymymy zegt

sandyy

Re: 'Paarden worden beeldbepalend in de Achterhoek'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:54

wat is er nu mooier dan paarden in de achterhoek!!!
er wordt al jaren geroepen dat paardenhouderij landschapsvervuiling is,maar juist paardenmensen zijn bezig met een natuurlijke omgeving voor hun dier.
Wel vind ik het een goed plan om meer te letten op natuurlijke afscheidingen zoals heggen en een mestplaats die enigszins uit het zicht ligt. (of zoals hier gewoon iedere week even naar de tuinder brengen)

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:23

Jaaaa nog meer paarden in de Achterhoek!

Maar echt een natuurlijke omgeving creeer je daar niet mee, met alle mooie weideafscheidingen van breed wit lint enzo. Is niet echt natuurlijk te noemen en dat is vaak het argument wat je hoort van mensen die er niet zo voor zijn.
Kan me er wel wat bij voorstellen, maar ik zou blijmoedig de weides van mijn vader vol willen bouwen met mooie omheiningen voor al mijn paarden, haha.

Maar aan de andere kant, al die boeren zijn gedwongen te stoppen met hun bedrijven, wat moet je anders met al dat land? Allemaal fijn laten verwilderen en er "natuur" van maken?

Jaaa de arme koeien moeten buiten! Maar als dat betekent dat de melk duurder wordt kopen we toch de goedkopere versie! Maar da's weer een andere discussie...

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:41

In de krant stond dit bericht ook al, ze maken zich zorgen om de verandering van het landschap. En dan o.a. de aanleg van rijbakken bij de paardemensen. Bovendien ziet het er anders uit of er koeien in de wei lopen of paarden.
Bovendien komen er steeds meer 'burgers' buitenaf wonen waardoor de mentaliteit nogal verandert in het buitengebied. Klagen over lawaai van tractoren en de geur van mest bijvoorbeeld. Laat staan dat er nog wat overblijft van het naoberschap.

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:07

Ik snap niet wat het hele probleem is van dat paardenhouden. Wat is er nou zo lelijk aan een wit houten hekje om een stukje zand?

En als je mag kiezen tussen een manege met paardenweiden of een nieuwbouw woonwijk achter je boerderij, zou ik toch denken dat je liever die manege hebt. Een groot deel van die stadslui die om de paarden hierheen komen, gaan toch in een "stad" of dorp wonen, waar ze geen last hebben van traktoren en niet 10 kilometer naar school hoeven te fietsen etc. Bovendien komen er toch wel stadslui hierheen, paarden of geen paarden.

Stadslui is niet vervelend bedoeld hoor, ik ben zelf ook alleen maar in de achterhoek omdat mijn vriend hier woont, kom zelf ook uit 't Westen.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:22

joehoeee nog meer paarden
vind ik niet erg hoor

Astaloca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:45

Ik las het GO ACHTERHOEK

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:54

Sjoert schreef:
De paardenhouderij is in de Achterhoek in economisch opzicht nu al belangrijker dan de pluimveesector.

En dat laatste heeft Den Haag ook door en in Brussel beginnen ook al weer € tekens in ogen te verschijnen.
E.e.a. betekent meer voorschriften en bemoeienissen van regeringen, wie zit daar op te wachten? Ik niet.

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:34

Haha, maar wij zijn dus wel de trendsetter met al jaren paarden houden in de Achterhoek!! Oh en ponies natuurlijk ook!

Liex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:11

Jeeeh toch echt iets om trots op te zijn
Tsja, wij snappen 't tenminste

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:53

Ik zie het wel, ben de goede kant op verhuisd!!!!!