Ex Big Brother Bewoner: Sms Fraude en Kijkersbedrog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Ex Big Brother Bewoner: Sms Fraude en Kijkersbedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 09:33

Aangifte tegen Endemol

'Al dagen van te voren Bekend wie mag blijven'

door Harry Nijen Twilhaar

AALSMEER, dinsdag

Ex Big Brother-deelnemer Gert-Jan de Boer (37) wil dat minister Donner (Justitie) keihard ingrijpt om een einde te maken aan ,, het gesjoemel'' tijdens de tv-uitzendingen waarin het publiek wordt opgeroepen sms'jes en telefoonnummers massaal zijn stem uit te brengen.

De populaire BB-bewoner uit 2001 doet nog deze week aangifte tegen producent Endemol nu hij van mederwerkers van het televisiebedrijf informatie doorgespoeld heeft gekregen dat er op grote schaal gefraudeerd zou worden.

,, Ik heb draaiboeken van de live uitzendingen gekregen van medewerkers van Endemol waaruit blijkt dat al dagen van tevoren vaststond wie in het huis mochten blijven wonen. ''

Tevens ontdekte hij dat er zogeheten lijstduwers worden benoemd.,, Kanidaten die goed scoren worden bewust onderaan in de ranking geplaatst om kijkers te stimuleren zo veel mogelijk te bellen. Dat is puur kijkersbedrog. Deze informatie kreeg ik van Endemol-medewerkers.''

De BB-deelnemer kreeg begin deze maand bovendien een brief in handen van notariskantoor Schoemaker Reijnen& Takken uit Hoofddorp waaruit blijkt dat er geen notarieel toezicht plaatsvindt tijdens de cruciale finalerondes.

Bron: Telegraaf.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:36

Oei,, Dat is vervelend voor ze Net goed... gelukkig sms ik nooit naar dat soort dingen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:37

Ach, dit is toch niets nieuws?
Bij HETBLOK was ook duidelijk iets niet in de haak met het stemmen, dus mij zal het niets verbazen dat er overal fraude wordt gepleegd met dat sms-en, wat dacht je van Idols.....
Allemaal doorgestoken kaart, de programmamakers bepalen het helemaal zelf, terwijl het publiek denkt wat te vertellen te hebben..haha

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:37

dit is toch wel erg als ze zo voort gaan doen bij een tv programma wat LEUK moet blijven ( de makers dan he) kortom het heeft helemaal geen invloed als je smst of belt het is toch al bekend zwak zeg

Renee__

Re: Ex Big Brother Bewoner: Sms Fraude en Kijkersbedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 14:38

Ik kijk idols wel, maar geloof er ook niet zo in.

Het is een soort BB alleen dan in andere style, zingen etc. ...

Niet stemmen dus!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:39

Dit verbaast me nou niks.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 20:24

Er stond ook een keer op teletext van die gaat eruit,, en in het progamma zeiden ze echt zo: Allemaal Stemmen blabla..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:19

't zijn gewoon allemaal oplichters, mevrouw Van De Tonnekreek was vanochtend bij Evers op de radio, en wuifde het natuurlijk allemaal weg, ze zat wel die Gert-Jan compleet af te kraken, dus blijkbaar is er toch ergens vuur....
Ik weet echt zeker dat dat smsen alleen maar geld opbrengt en geen stemmen, net zoals die sms-acties die ze nu hebben tussen elk reclameblok, dat je van alles kan winnen, kent iemand iemand die daar ooit iets mee gewonnen heeft??? Nou, ik niet.