Horseball moet vanuit HC Dalemans Nederland veroveren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Horseball moet vanuit HC Dalemans Nederland veroveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 00:28

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 01:06

jeetje klinkt op zich wel heel leuk! Hoop dat de regels inderdaad zo streng zijn dat de paarden er niet onder hoeven te leiden.. Als je soms ziet hoe een potje paardenvoetbal wordt gespeeld??

sorayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:02

zou t best ens willen spelen voor de fun..kijken hoe mijn paardje het vind

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:36

Lijkt me echt leuk om te doen. Ik ben altijd wel in voor dit soort dingen. Paardenvoetbal lijkt me ook leuk om eens te doen.

wrangler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:29

ik denk dat er een hoop lol van zal zijn zowel voor paard als ruiter.
ik hoop alleen dat het niet tenkoste gaat van de paarden maar daar zijn we zelf bij.

gr hoefsimd melvin

wrangler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:45

ik moet er 50 posten nou hier nog maar 1 dan. sorry

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:09

Ik heb het zelf ook gespeeld. Niet met mijn eigen paard maar met daarvoor getrainde paarden. Ik vond het erg leuk om te doen, maar als je idd ziet hoe sommige mensen dan op hun paard zitten...

En de bocht door scheuren. In ieder geval in Duitsland is het wel erg bekend en wordt het ook veel gespeeld. In tegensteling tot nederland, waar nu kennelijk verandering in gaat komen.

paardjj

Re: Horseball moet vanuit HC Dalemans Nederland veroveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:24

Het lijkt me een erg leuk spel.
Dat zou ik zeker een keertje willen proberen !

Sophie1981

Re: Horseball moet vanuit HC Dalemans Nederland veroveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:46

hey ik ben jaren groom geweest bij een horseball team, hier in belgie dan...
Ja de regels zijn wel vrij strikt en voor elke match worden de paarden door een veearts gekeurd...
Mijn paardje heeft t zelf ook een helf jaartje gespeeld, maar ik heb ze dan toch teruggetrokken uit deze sport..
Draai het of keer het hoe je wil, dat korte stoppen draaien en vertrekken is wel degelijk niet zo goed voor de pezen en gewrichten,..
Je zal ook niet snel een horseballpaardje tegenkomen die echt jarenlang voor deze sport dient...4 a 5 jaar wqs in de meeste ploegen een maximum...
En vergis je niet voor een match van antionale competitie dient je paard echt heel goed getraind te zijn, want het is echt wel vermoeiend.
Bij ons in Belgie worden heel veel volbloeden, (half)quarters, polopaarden en criollo's hiervoor gebruikt...

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:11

haay,,
Horse-ball is echt zoo superrrr,, heb het ook gespeeld op getrainde paarden darvoor..!! En dan nog wel op een ijsco:D
Wat grappig dat fam. Dalemans daar enorm veel bekijks mee krijgt.. Echt super..!! Heb het dan ook bij hun gespeeld. Als het goed is was dat ook met mencis..
Hoop dat meer mensen zich hierbij voor inzetten.>!!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:31

DAt lijkt me wel leuk! Wil het zelf ook graag eens proberen en hoop dat het wat bekender wordt in Nederland!

PollyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 01:03

Hallo iedereen ik was op google aan het zoeken op horseball toen kwam ik hier op maarja ik was geen lid dsu dat even klaar gemaakt en nu kan ik mijn reactie plaatsen:

Ik speel bij dalemans horseball En het is echt super gaaf en niet gevaarlijk voor de paarden. We hebben ook al in de krant gestaan en er is ook een site (www.horseball.nl) en ik kan jullie verzekeren dat het super gaaf is!
groetjes

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 02:01

PollyB schreef:
Hallo iedereen ik was op google aan het zoeken op horseball toen kwam ik hier op maarja ik was geen lid dsu dat even klaar gemaakt en nu kan ik mijn reactie plaatsen:

Ik speel bij dalemans horseball En het is echt super gaaf en niet gevaarlijk voor de paarden. We hebben ook al in de krant gestaan en er is ook een site (www.horseball.nl) en ik kan jullie verzekeren dat het super gaaf is!
groetjes

wij gaan ook een wedstrijd houden op onze manege
30 april maar nu mijn vraag meschien een beetje raar
maar hoe pakken jullie de bal van de grond
wij doen onze linker stijgbeugel uit en
leggen die achter het zadel zodat je makkelijker bij de grond kan
maar nog meer tips zou erg prettig zijn
want het is op de manier die wij doen meer joga

PollyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:29

je moet een touwtje tussen je beugels doen ( riempje, beugelriem. etc. ) En je moet korte beugels hebben heel erg kort dan moet je je knieholte op de boom van het zadel leggen ! En weer omhoog wippen maar dat gaat erg gemakkelijk !