Maltezer paarden hoeven geen luier om

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Maltezer paarden hoeven geen luier om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 15:06

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:08

Hahahahaaa! wat is dat nou weer voor idiote regel.

Ten eerste ziet het er niet uit, en na een regenbuitje is alle poep weggespoeld..

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:11

Nouja gelukkig maar.. want het staat nergens naar nee

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:50

snap het stuk niet. Wat is er wreed aan een zak eronder ?
Een luier voor een paard ? daar heb ik nog nooit van gehoord.

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:28

Dieuwke1989 schreef:
Hahahahaaa! wat is dat nou weer voor idiote regel.

Ten eerste ziet het er niet uit, en na een regenbuitje is alle poep weggespoeld..

nou dat is toch niet helemaal waar hoor.. Al blijven alle ruiters dat toch stug zeggen.. Het duurt zeker een week voordat de poep echt helemaal weg is..

@ sando; die bestaan toch al langer hoor, van die zakken die je onder de staart kan hangen. Heb t alleen nog nooit gezien..( of bedoel jij de benaming luier )

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:31

Opzich snap ik wel dat mensen bezwaar hebben tegen de paardenvijgen maar om zon beest nu een luier te geven?? Nobelprijs voor de geen die dit bedacht heeft!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:06

Ik weet niet meer of het nou in Gent of Brugge was, maar daar hadden de aanspanningen in de stad een soort zeil tussen de dissels achter het paard hangen waar de mest in viel.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:13

Stennisje schreef:
Ik weet niet meer of het nou in Gent of Brugge was, maar daar hadden de aanspanningen in de stad een soort zeil tussen de dissels achter het paard hangen waar de mest in viel.

ja, dat ken ik wel.. die zgn luiers klinken me niet bekend hoor...

Ramsesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:20

in brugge in gent rijden er geen koetsen
en eigenlijk is het in belgie voor iedereen verplicht om de stront op te kuisen maar jah niemand doet dat zie me al van mn paard stappen en zoals bij de hond het in een (vuilnis)zak scheppen

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:35

Ik heb weleens gehoord van "luiers" oftwel zakken die onder het paard hangen om de mest op te vangen. Er zou een dure stal zijn waar ze dat hebben, om de stal schoon te houden (en het paard?, denk ik dan ) Met mest kan het misschien wel werken, maar hoe gaat dat dan met plassen? Dat klotst er toch overheen lijkt me?

Nouska

Re: Maltezer paarden hoeven geen luier om

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:40

Stennisje schreef:

Yep, die dingen ken ik ook... Dat is absoluut geen dierenmishandeling ook, die zak komt niet eens in contact met het paard.

Ik vraag me af hoe die luiers er dan in godsnaam uitzagen. Raar bericht.

-x- Nouska

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:44

Ramsesje schreef:

uhm...toen ik er was wel hoor...

christapony

Re: Maltezer paarden hoeven geen luier om

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:01

ik ben koetsier in brugge, en daar zijn wij verplicht om een mestzak aan de koets te doen. En de enigen die hier geen last van ebben zijn de paarden zelf. We kuisen die zak uit zodat er nooit teveel mest in zit, en zo blijven ook de straten proper. Nu soms zitten er mensen te zagen dat er wat naast de zak op de grond gevallen is, en daar kan ik in komen. Dus het is gewoon properder, en dat is alles. Ik wil me niet voorstellen hoe het zou zijn zonder in de straten!!!!!!!!!

SuperSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:49

Ramsesje schreef:
en eigenlijk is het in belgie voor iedereen verplicht om de stront op te kuisen maar jah niemand doet dat zie me al van mn paard stappen en zoals bij de hond het in een (vuilnis)zak scheppen

en waarom niet? Als mijn paard midden in een woonwijk wat laat vallen stap ik netjes af en schop het zo goed als ik kan aan de kant. Kijk, helemaal weg krijg ik het natuurlijk niet, want kan onmogelijk een schep mee nemen in mijn kontzak, maar vind het wel zo netjes om het even aan de kant te schoppen. Een ander hoeft geen overlast van mijn rijplezier te hebben..

Pasterza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:42

SuperSmurf schreef:
Ramsesje schreef:

en waarom niet? Als mijn paard midden in een woonwijk wat laat vallen stap ik netjes af en schop het zo goed als ik kan aan de kant. Kijk, helemaal weg krijg ik het natuurlijk niet, want kan onmogelijk een schep mee nemen in mijn kontzak, maar vind het wel zo netjes om het even aan de kant te schoppen. Een ander hoeft geen overlast van mijn rijplezier te hebben..

Op rustige wegen zal dat wel lukken, maar niet op drukke wegen en wat als je paard op een kruispunt mest?

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:10

Bij een sporadisch langslopend paard (met koets) is het ook niet zo'n probleem, maar heb je enig idee hoeveel paardjes met koetsen er in valetta rondlopen? Daar wemelt het er echt van dus ik snap heel goed dat ze er iets aan willen doen. Zo'n opvang zak lijkt mij idd een heel goed idee. Een paard met pamper lijkt me dan weer een minder strakke actie, gelukkig vond de rechter dat ook.

Mondy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:21

zitten ze over paardenmest te zeuren ,dat ze eerst eens gaan kijken naar de uitlaatgassen enz, ik snap dat ze het netjes willen houden maar je hebt toch ook van die veegwagens ? zo'n zak zou nog wel kunnen maar een luier ??