Liever heg dan hek om paardenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Liever heg dan hek om paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 18:37

http://regio.paginablog.nl/regio/2005/1 ... rdenb.html
paginablog.nl

NOORDWEST-OVERIJSSEL - Hippische bedrijven en andere paardenhouders op het platteland moeten hun paardenbakken en hekwerk verfraaien. Met die boodschap gaat de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie de boer op. De KNHS komt met de campagne ‘Zorg voor paard en landschap’ tegemoet aan de kritiek dat het explosief groeiende aantal paardenhouderijen het landschap vaak flink ontsieren.

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:00

Paarden en bijbehorende bedrijven en bakken, ontsieren die? Willen ze liever een stinkende fabriek of met bijbehorende autowegen? Ik zie het storende niet aan paarden...

Maar ja ik ze dan ook wel graag

rhijnauwen

Re: Liever heg dan hek om paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:03

bij ons in de gemeente lopen ze weer voorop hoor wij moeten alle omheiningen groen, bruin of zwart maken (heeft ook een artikeltje in de Hoefslag over gestaan) nou ja, in plaats van witte verf dit jaar donker groene verf gekocht en ik moet zeggen, het staat echt mooi

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:05

Nou vind ik zelf wit ook afbreuk doen. Ik zou wel willen dat we een mooie eiken omheining hadden, maar ja, is te duur. MAar als zij willen financieren wil ik wel mee doen.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:35

Wat een klereflauwekul is dit weer zeg! Ik word hondsberoerd van het KNHS. Ze lopen werkelijk hand in hand met het ministerie van LNV.
Daar hebben ze namelijk sinds een tijdje een 'landschapsarchitect' ingehuurd en tja, die moet ook zijn geld verdienen natuurlijk. Die kwam een paar maanden geleden al met de opvatting hoe vreselijk ontsierend paardebakken en wit lint voor weilanden waren en zie nu hier het idee van het KNHS.

Eerst neemt het LNV het advies om paarden te chippen over van het KNHS en nu neemt het KNHS het idee om omheiningen te veranderen van kleur of liefst nog heg over van LNV.

Het stinkt als de neten dat hele LNV en KNHS.

Zou gelijk buxusheg voorschrijven als ik LNV en KNHS was, zijn er binnenkort geen paarden meer, hebben ze hun zin

We worden steeds meer beperkt in onze bewegingsvrijheid, regeltje hier, regeltje daar. Betutteling ten top.

Overal smerige industrietereinen en rokende schoorstenen is geen probleem, ze zijn echt helemaal debiel aan het worden.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:21

Eerlijk gezegd kan ik me er wel wat bij voorstellen. Vind zelf een donker hek ook mooier dan een wit hek en ik kan me voorstellen dat de niet paardenliefhebbers op het platteland al die witte hekken ook niet zo geweldig vinden. Dat wit valt nl nogal erg op en met donkere gekleurde hekken of heggen lijkt een landschap wat wijdser (uhm, hoe schrijf je dat???).
Kortom, om de uitstraling van de paardensport te verbeteren vind ik het initiatief nog niet zo slecht.

Natuurlijk kun je beter paardenbakken hebben dan fabrieken, maar het gaat juist om het wijdse platteland. "Vroegah" waren dit voornamelijk uitgestrekte weilanden (voor de koeien) met bijna onzichtbaar draad ertussen, maar nu wordt het allemaal volgezet met witte omheiningen voor paarden. Op zich prima, maar het landschap krijgt hierdoor wel een ander uiterlijk en dat is niet voor iedereen wenselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:43

Zou er nu werkelijk niemand bij de KNHS bedacht hebben dat goed zichtbare omheiningen veiliger zijn voor de paarden?

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 07:49

Aangezien het KNHS subsidie krijgt van het LNV bedenkt het KNHS zelf niets meer maar loopt in ganzepas achter het LNV aan te ja-knikken. Je hebt geen recht meer op een eigen mening als je geld accepteert van iemand, zo werkt dat in subsidieland en gezien het beleid van het KNHS de laatste jaren bevestigd dit gedrag maar weer eens dat ze maar 1 ding voor ogen hebben. Geld.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:22

U betaalt, wij 'verfraaien'.
Denk dat paardenhouderijen toch wel bijdragen aan de 'natuur'.
En daarbij, wat is er ontsierend aan? LIever een flatgebouw of fabriek?

Nou nee, KNHS, je bekijkt het maar.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:23

En wie betaald dat?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:46

hmmm ik vind een hegje hier en daar wel een verfraaiing moet ik zeggen. verder heb ik geen knhs ervaring maar ik zie dat er vaker bemoeienissen zijn die niet praktisch zijn ?

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:00

ja hoor wil wel een mooi hegje om mijn weide heen , wie komt hem planten ? en betalen en bijhouden ??

alleen een hegje werkt met mijn shetten niet ..die gaan er DWARS doorheen

wel leuk voor het landschap , paar loslopende ponys her en der

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:28

Ik zie eerlijk gezegd ook liever een bruin of zwart hek dan een witte, maar ja, smaken verschillen.

Maar tegenwoordig kunnen ze zich wel overal druk om maken

Graaskorf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:49

Een bruin of zwart hek is wel mooier maar zeker slechter zichtbaar voor je paard.

Wij hadden vroeger idd prikkeldraad als heining maar voor de zichtbaarheid knoopte iedereen daar stroken plastic aan. Was ook geen gezicht.

Maar het is wel weer betutteling ten top.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:36

Kan iemand het nog volgen?
Hier in Schiedam is net een wijk gebouwd waarin iedereen verplicht is een wit hek om zijn tuin te zetten, want dat staat zo fraai!

}> }> Gelukkig grenst deze wijk aan ons terrein en mag onze mooie nieuwe buitenbak, met het mooie nieuwe (door mij persoonlijk uitgetestte en errug stevige) spierwitte hek dus gewoon blijven!

En ik ben zelf best wel kippig maar dat schriklint dat om onze weilanden staat kan ik vanaf de andere kant van het weiland al niet meer zien hoor! Dus zo storend is dat nou ook weer niet!

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:05

het is wel mooier maar niet praktiser je hebt meer werk met een heg (snoeien enzo) dat met een hek ik vind dat je vrij moet zijn om zelf te kunnen beslissen wat je wilt

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:10

Wij wonen op een landgoed in een gemeentelijk monument in een dijkverzwaringsgebied.
Bij alles wat we willen doen hebben we dus met 3 regelgevingen te maken
Er mag bijvoorbeeld geen schriklint om de weilanden van de landgoedwetgeving, onze bak die inmiddels aangelegd is, mocht niet worden ingegraven ivm de dijkverzwaring. Onze stallen mochten we niet in een L-vorm bouwen van de gemeente, maar alleen in een rechthoekige vorm.
De weilanden moeten een bepaald percentage bebost zijn. wordt jaarlijks gecontroleerd door een controleur van een of andere landgoedinstantie.

Gek word je er af en toe van, maar uiteindelijk is alles wel gelukt

pferdtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:14

Wat is het volgende schimmels die worden verboden? Zolang ze hier in de omgeving 80 verplicht stellen op de snelweg om de luchtkwaliteit te verbeteren om een nieuw stadscentrum te bouwen denk ik dat die witte hekjes nog wel even kunnen wachten.

Echt weer een nederlandse maatregel.......

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:09

wij hebben donkerbruin hek om de wei en de bak! vind het wel een onzin regel zeg! moet je toch zeker zelf weten, het is toch je eigen terrein

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:21

Zou zijn dat wij het landschap ontsierde. Hier zakt mijn broek van af.
Waar zijn onze mooie weilanden en boerderijen gebleven????
Als hier mensen de boel aan het onsieren zijn dan is het de Nederlandse staat wel, die de boeren om zeep helpt. Weg koetjes , kalfjes paardjes en ga zo maar door. Want het is nu hallo stinkende fabriek en hallo mooi industrieterrein. Weg koe weg paard. Dag wei.
En tot ziens zuurstof. Wij gaan met de dieren mee tenonder. Dag bos, je moet nu plat want we hebben een nieuwe fabriek nodig. De fabrieken en gebouwen die nog leeg staan willen ze niet want die zijn niet mooi genoeg meer.
Stelletje ongeregeld is het bovenin. Een paardenbak zou ontsieren. Dan moeten ze de hekjes voor de tuinen bij de huizen ook maar weg halen dat ontsiert ook. Hoeveel gekker gaat het in dit land nog worden.
Het is om te huilen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:58

Hmm, ik vind witte hekken wel chique
Ik heb in een paardenboek zo'n plaatje van kilometers weilanden met allemaal een glanzend wit hek er omheen, en jaloers dat ik daarop ben!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 07:26

humor...

We konden een weiland huren, het grenst aan een nieuwbouwwijk.

Sommige mensen hadden zich al beklaagd om de rommelige uitstraling van het vee van de vorige huurder. Schapengaas met 5 lagen strak prikkel/ stroomdraad. Strakgespannen.

Wij natuurlijk ook nog een stroomlint rondom zetten een meter uit de kant.
Geen lieve schoolkinderen die bij Ulysses kunnen aaien en broodvoeren.

Commentaar: oh wat ziet het weiland er nu netjes uit! We kunnen wel zien dat er nu serieuze huurders zijn!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:37

Moet! Ik moet helemaal niks.
Beetje overdreven, er zijn hier genoeg omheiningen van veehouderijen en die hoeven niks te veranderen!?
En ik vind witte hekken mooier staan dan prikkeldraad. Of een fabriek...

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:41

Ja joh, zet lekker een buxus of taxushaag om iedere rijbak....weet je zeker dat je meteen de paardenpopulatie terugbrengt. Een hapje van dat spul is genoeg......

Beetje cynisch misschien, maar waar zijn we mee bezig in dit land. Van eerst de rel om een dooie mus en nu een paardenhek.....

En waar gaat al ons geld naar toe....

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:55

Tinkerlady schreef:
Ja joh, zet lekker een buxus of taxushaag om iedere rijbak....weet je zeker dat je meteen de paardenpopulatie terugbrengt. Een hapje van dat spul is genoeg......

Beetje cynisch misschien, maar waar zijn we mee bezig in dit land. Van eerst de rel om een dooie mus en nu een paardenhek.....

En waar gaat al ons geld naar toe....

Ik vind de rel om die dooie mus niet groot genoeg, en de straf vind ik veel te weinig. pfff 200 € boete. Ieder dier heeft recht op leven, daar heeft de mens maar rekening mee te houden. Vind het vreselijk jammer dat die mus niet alle stenen heeft omgekwakt. Een dier doden om zo'n stom spelletje.

Tja en ons geld wordt geschonken aan het buitenland. Je denkt toch niet dat de hoge heren zich om hun eigen mensen bekommeren.
Ze kruipen liever in het achterwerk van America.
Deze regering vergooit geld wat ons eigenlijk toekomt, plus wij moeten betalen voor iets waar de meeste toch al niets aan hebben. Nee de armoe zal hier gaan zegevieren hoor. Ik ken er genoeg die al met hun keel aan de kapstok hangen, Komen er nog veel meer bij, als het zo doorgaat.

Tja de Nederlander is makkelijk te plukken, ze ondernemen toch geen actie.

Eerst hebben ze al het andere vee het land hier uitgejaagd. Kijk maar naar onze boeren. Finaal de nek omgedraaid !!!!
Nu zijn wij paardenmensen aan de beurt
Ziek wordt ik van ze