Litchy naar Van Baalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Litchy naar Van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 12:53

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=2207
dehoefslag.nl

Litchy, de in 1993 geboren keur sportmerrie van de Grand Prix-dressuurhengst Ferro is tijdens de afgelopen weekend gehouden Expo Talent Sale voor veertigduizend euro verkocht aan Jan de Vries van de firma BMC. De donkerbruine merrie dankt haar bekendheid naast haar optreden in de dressuurring, voornamelijk aan haar nafok. De merrie staat inmiddels op stal bij Coby van Baalen, waar zij de komende weken verder wordt gereden.

Emeraldo

Re: Litchy naar Van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:30

Is dit de Litchy van J. van de Valk? Dat is ook een donkerbruine fokmerrie van Ferro. Tegen haar heb ik wel eens moeten rijden. Ben benieuwd of het om dezelfde Litchy gaat

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:44

Deze: http://www.expotalentsale.nl/paarden200 ... iggend.jpg

De keur-sport merrie van de internationale Grand Prix dressuurhengst Ferro is zeer interessant. Litchy is niemand minder dan de moeder van het internationale dressuurpaard en AES en KWPN goedgekeurde dekhengst Painted Black (Gribaldi). I.P.S. Painted Black wordt momenteel zeer succesvol uitgebracht door Anky van Grunsven in de Lichte Tour. De combinatie werd in 2005 Nederlands kampioen en won drie Lichte Tour onderdelen in Aken. Litchy voert dan ook het allerbeste dressuurbloed door haar aderen, heeft zich als fokmerrie al bewezen en is ook nog competitief in de wedstrijdring. Deze merrie laat daarmee niets te wensen over.

Komt van www.expoonhorse.nl

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:34

Emeraldo schreef:
Is dit de Litchy van J. van de Valk? Dat is ook een donkerbruine fokmerrie van Ferro. Tegen haar heb ik wel eens moeten rijden. Ben benieuwd of het om dezelfde Litchy gaat

Ja dat is dezelfde. Ik heb een tijdje bij van der Valk in de pensionstal gestaan (en ben er weggegaan omdat ik het met veel van hun "dingen"niet eens was) en veel op hun kinderen gepast. Litchy is een mooi paard, maar kan soms vanuit het niets ineens helemaal gaan flippen. Ik heb dat zelf regelmatig meegemaakt als ik haar naar de wei bracht of zo. Daarom is ze (Jacqueline) volgens mij toen ook gestopt met haar te rijden. Maar ze geeft wel goede veulens.

De moeder van Litchy, Vrona, is een ontzettend lief dier. Dat was echt mijn favoriet toen ik daar nog op stal kwam. Die leeft volgens mij nu nog steeds.

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:45

schitterende merrie, ken het paard zelf niet maar hoop dat we in de toekomst nog wat van haar zullen horen.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:41

Ik wist niet dat ik tegen zo'n talent heb gereden

Heb een paar keer met Jaqueline gepraat, heel aardige vrouw.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 09:55

Ben ik dan de enige die 40.000 euro weinig vind voor zon super paard?

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:30

Zo weinig vind ik het niet hoor. Het paard is tenslotte wel al 12 jaar. En ze heeft geloof ik enkele keren Z2 gestart maar niet eens prijzen behaald. En zoals ik al eerder zei is het niet het makkelijkste paard.

vaniniJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:56

was deze ook niet op de executieveiling van de mensen van poetin of herinner ik me dit u verkeerd??

Patricia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:13

Ik vind de prijs ook erg meevallen, had zeker meer verwacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 16:35

Heeft Camilla Sygall deze merrie niet gehad om verder op te leiden?