‘Leerlingen Groen College Goes starten met Oppas-dienst'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

‘Leerlingen Groen College Goes starten met Oppas-dienst'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:01

Van onze stichting HWI het volgende bericht..

‘Leerlingen Groen College Goes starten met Oppas-dienst “Takes Care”’
-GOES- De leerlingen van het 3e en 4e leerjaar van de opleiding paardenhouderij van het Groen College in Goes starten met een oppasdienst voor paardenhouders onder de projectnaam “Takes Care”.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:54

Toevoeging:

Citaat:
‘Takes Care’
De paardenhouder (professioneel en hobbymatig) kan eigenlijk nooit zomaar een of meerdere dagen afwezig zijn op zijn bedrijf. De paarden hebben elke dag verzorging nodig. Daar speelt de Projectgroep HWI (HorseWorld Innovation) van de opleiding Paardenhouderij van het Groen College Goes op in. Ze hebben geleerd om paarden te verzorgen en beweging te geven op professionele wijze. Ze hebben ervaring op gedaan tijdens stages gedurende hun opleiding op meerdere stallen en kunnen deze opgedane kennis goed toepassen bij dit project.
Deze oppasdienst kan variëren van een aantal dagen tot aan een aantal weken.
Redenen van afwezigheid van de paardenhouder kunnen onder andere zijn; vakantie, onverwachte afwezigheid en ziekte. Alle dagelijkse werkzaamheden kunnen deze leerlingen voor hun rekening nemen: voeren, mesten, paarden beweging geven en dagelijks toezicht houden
Ook kunnen in overleg andere werkzaamheden gedaan worden, zoals onderhoudswerkzaamheden.

-> VN

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:28

opzich best handig. Ga ik ze ook inhuren voor mij "stal"

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 19:39

Uhm.. Ik ben toevallig van deze stichting..
Enne ik weet niet of het mag.. Maar ik doe het toch maar..
Voor meer informatie kunnen jullie altijd kijken op onze site..

www.hwi.goesnet.nl

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:14

Klinkt heel erg leuk. Ik heb de site bekeken en het lijkt me echt een super leerzaam project!! Echt heel goed om zoiets met leerlingen te doen. Volgens mij wordt dat niet eens op Deurne gedaan.
Ik vond alleen dat het paard niet zo mooi geschoren was. Het scheergedeelte wel, maar de overgang naar het niet geschoren stuk vond ik wat minder.
Ik persoonlijk zou het toch eng vinden om aan zo'n meisjes m'n paard achter te laten. Hoe oud zijn ze ongeveer? En hoeveel ervaring hebben ze?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:21

De meisjes van de opleiding varieren in de leeftijd van 17 tot 21 jaar.. Zijn ruim geschoold en hebben vele stages gelopen oa bij Tineke Bartels, Mieke de Kok, Edward Gal, Rieky Young & Piet Raijmakers..

Het Groen College staat bekend om de goede leerlingen die ze afleveren. Ruim geschoold,beleefd en dergelijke..
Bedrijven hebben ook zelf aangegeven liever studenten van oa het Groen College te hebben dan van Deurne..
Het Groen College heeft ook een hele goede naam.. Hetzelfde geldt ook voor studenten van andere opleidingen..

Ervaring.. Ze hebben nu dus 3 jaar proffesionele ervaring.. Maar de meesten hebben veel meer ervaring.. Van 3 tot 12 jaar rij- en verzorgingservaring ongeveer..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:43

Oke ik ben om!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:51

Yes I did it

Nee maar ik snap dat de meeste mensen dit een eng idee vinden om hun paarden achter te laten bij jonge meisjes..
Ik zou het zelf ook niet doen.. maar echt waar ik vind zelf (en dat zeg ikniet omdat ik zelf ook de opleiding doe) dat wij heel erg goed beleerd worden zeg maar.. Met discipline enzo..
Nu hebben wij ook een klant waar wij 1 dag in de week de stallen doen omdat hun dan niet thuis zijn.. Dat gaat hardstikke goed.. Vandaar ook een beetje dit project

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:03

Leuk initiatief.
Ik denkt dat het in bepaalde gevallen een prima oplossing kan zijn.
Ik vraag me alleen wel af hoe het in zo'n geval met aansprakelijkheid zit, voor het geval als er iets mis gaat, en of er door iemand van school nog af en toe toezicht wordt gehouden als er leerlingen de werkzaamheden tijdelijk op een stal overnemen.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 23:06

Dit wat hier boven staat is natuurlijk een korte versie van het project..

voor het tot uiting komt gaan er heel wat gesprekken over en weer. Wij zijn verzekerd via school en er komt ook een leraar kijken hoe het gaat enzo..
Onze collega stichting ABV hebben een soortgelijk project.. maar dan voor veehouders.. Dit loopt als een treintje en er gaat eigenlijk nooit wat mis.
maar ik vind het een goede opmerking over aansprakelijkheid.. Ik ga dit ook verder voorleggen op school hoe dat helemaal precies zit.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 10:58

Goeie dienst mensen!
Echt top!

ArianneF

Re: ‘Leerlingen Groen College Goes starten met Oppas-dienst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:49

dat project walcheren vind ik wel heel goed, want hier zijn amper ruiterpaden, alleen in de bossen een paar. als je verder het land in gaat heb je overal ruiterpaden, langs de weg en bovendien zijn die ruiterpaden in het bos ook groot genoeg voor wagens, dat is hier ook niet het geval.

MissLaChick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:21

haha lachuh.. dat had ik nog niet gehoord hier op school.. weer een nieuw weetje..