Wedstrijdreeks in Heikant niet volgens (inter)nationale rich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Wedstrijdreeks in Heikant niet volgens (inter)nationale rich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:04

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23336&Pc ... omStyle=11
knhs.nl

De KNHS informeert haar leden dat de Golden Horse Trophy in Heikant van november 2005 tot maart 2006 niet wordt verreden volgens de richtlijnen van de KNHS, de FEI of één van haar lidorganisaties. De organisatie van de Golden Horse Trophy suggereert dat de wedstrijdreeks wel onder auspiciën van de FEI wordt verreden. Dit is echter niet het geval, de Golden Horse Trophy is een 'wilde' wedstrijd, waaraan KNHS leden niet mogen deelnemen.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:10

het is dan toch gewoon een onderlinge wedstrijd? Jeetje wel heftig dat de KNSH stappen kan ondernemen tegen de deelnemers die wel een KNSH startkaart hebben...

Coberlina

Re: Wedstrijdreeks in Heikant niet volgens (inter)nationale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:18

hey
wat een rare wending zeg! Staat er ergens vermeld welke richtlijnen er niet worden gevolgd? Zoveel ruiters komen daar naartoe, en zeker vele grote namen.
Vorig jaar heb ik oa de broers Schröder gezien, en vele grote namen uit België.
Beetje raar ineens! Denk niet dat de organisator dat zo leuk vindt! (ik ken hem, het is nl mijn vorige baas )
xxx

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:27

Tja, in de regio hier is dit oud nieuws.
De stichting die deze wedstrijden organiseert is hier al meerdere malen voor op de vingers getikt door de KNHS en de KNHS-leden zijn al meerdere malen gewaarschuwd dat dit een wilde wedstrijdreeks is en dat meedoen je je licensie kan kosten.
Die stichting is trouwens geen nederlandse, maar een belgische.
Het zou jammer zijn als de manege door dit gedoe in de problemen kwam, want de accomodatie is super en de bodem ligt er altijd optimaal bij.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:39

Wat raar dat de KNHS haar leden verbiedt om bij niet KNHS wedstrijden te rijden. We leven toch in een vrij land?

Roadracer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:38

Ik vind het ook nog steeds een vreemde regeling dat je niet zelf, op eigen verantwoordelijkheid, in wilde wedstrijden mag starten, alleen maar omdat je lid bent van de KNHS. Ruikt naar concurrentievervalsing/monopoliepositie als je het mij vraagt.
Wie denkt de KNHS dat zij zijn dat ze je kunnen verbieden op wilde wedstrijden te starten??? Nog even en ik mag niet eens meer aan een georganiseerde, niet-KNHS "wilde" buitenrit meedoen

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:35

Ze hadden al vroeger moeten optreden... Waarom zijn er die regels anders?

Om een vb te geven:

KNHS leden mogen KNHS wedstrijden rijden , maar geen LRV wedstrijden in Belgie.

LRV leden mogen geen én LRV (Belgie) én KNHS (Nederland) wedstrijden meerijden.

Boy1978

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:44

De knhs wil ff laten zien dat ze er ook nog zijn. Wat een onzin!
Deze mooie wedstrijdreeks met een leuk prijzengeld in een prachtige accomodatie is juist een aanwinst.
Denken jullie nou echt dat ze wim. ben , gerco of jurgen stenfert hun licentie af gaan nemen.... wat een onzin.

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:10

Dit sleept al een jaar of wat aan hoor.
Manege Heikant ligt dan wel in Nederland, er komen en trainen heel veel Belgen en die zijn de organisatoren van een hele reeks wilde wedstrijden daar. Er is al tig keer gewaarschuwd, dat je er als KNHS-lid niet aan mee mag doen en de organisatie is al even zo vele keren verzocht de dingen zo te regelen, dat het wel officiele wedstrijden zouden zijn. Kijk en dat zet nu eenmaal kwaad bloed bij de KNHS. Maar idd, jammer voor zulke nooie wedstrijden, maar ook eigen schuld.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 21:00

Sosha schreef:
Wat raar dat de KNHS haar leden verbiedt om bij niet KNHS wedstrijden te rijden. We leven toch in een vrij land?

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.. Waar slaat dat dan nou weer op dat dat niet mag?

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:24

Hoezo doet het KNHS er eigenlijk zo moeilijk over, als het voor hun geen erkende wedstrijd is (of hoe je het moet noemen) hoeven ze er toch ook geen punten voor te geven enzo

Ik vind dat je zelf moet weten waar je aan mee doet.

Zolang het maar duidelijk word aangegeven dat het geen KNHS winstpunten etc opleverd.

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:49

Het laatste nieuws hierover is dat de organisator meent dat dit een VERENIGINGS wedstrijd is, dus een onderlinge wedstrijd.
Maar dan is het vreemd dat iedereen, lid of geen lid zich kan inschrijven.
Ik ben het wel met iedereen eens, dat je dat eigenlijk zelf zou moeten beslissen of je hier aan mee doet, maar het verbod op deelname aan dit soort wedstrijden staat nu eenmaal in de regelementen.
Dat kun je weten.
Aan de andere kant zijn er bij deze wedstrijden geen regels voor inschrijving.
Je kunt zelf aangeven in welke klasse je wilt starten.
In principe is het dus mogelijk om een 3-jarige in het ZZ te starten.
Of een grandprix-paard in de B!
En dan kan ik me vanuit de bond goed voorstellen, dat ze daar niet aan mee willen werken.

ArcesStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:02

ja en met een oefenparcoursje kan je een 3 jarige ook over 150 jagen, als t met zoiets niet mag, zijn er nog zat gekken die het of wel op Oefen parcoursjes doen, ofwel thuis.

vind maar flauw dat knhs zn probleem van deze wedstrijden maakt