Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jetta schreef:T
Met paarden houden we het land groen, dat is mooi! En in Nederland willen ze alles aan regeltjes binden, hoewel de overheid beweert meer verantwoordelijkheden bij de burger te willen leggen...
Het is gewoon een ouderwets politiek verhaal!
Citaat:...paarden zoveel mogelijk in te passen in de omgeving. Daarbij wordt gekeken naar de kenmerken van de streek (...) verrommeling kan met een paar kleine maatregelen worden voorkomen. Met simpele ingrepen als meer planten en bomen op het erf en de aanleg van heggen en houtwallen kan al veel worden bereikt. Bovendien zijn heggen een prima alternatief voor perceelafscheiding en veekering. Ook kunnen ze dienen als visuele afscherming zodat rust wordt geboden aan paarden...

Urielle schreef:Ach ja, ik woon in Vlaanderen en daar kun je tenminste nog uitgestrekte stukken groen vinden en ergens in the middle of nowhere gaan wonen. Nederland is vanaf de snelweg helemaal afschuwelijk.
Als ik even naar Brabant kijk: Tilburg en Breda zitten gewoon tegen elkaar aan en er is niks anders meer dan bebouwing en industrieterrein waar vroeger bos was. Buitengewoon triest gezicht.
Na de boeren komen de hobbyisten aan de beurt, dat was een kwestie van afwachten.
amondi schreef:
Nederland bestaat uit meer dan de A2 en Brabant. Ik ben juist altijd verbaast over de prutperceeltjes en rommelhokken in Vlaanderen vanaf de snelweg.
). Een snelweg met om de twee meter een stoplicht en idd die rommelhokken.
De regio Antwerpen is volgens mij de lelijkste van heel Belgie (en waar woon ik? juist ja...)