Laurens van Lieren Rabo Talent van 2005!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrontCJarig

Laurens van Lieren Rabo Talent van 2005!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 12:01

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=23295&PCatID=1000
knhs.nl

MAASTRICHT - Laurens van Lieren is tijdens Jumping Indoor Maastricht uitgeroepen tot het Rabo Talent van 2005. De 23-jarige Zeeuwse dressuurruiter maakte het afgelopen seizoen een ongekend debuut op het EK dressuur voor senioren waar hij samen met zijn teamleden een zilveren medaille voor Nederland in de wacht sleepte. Een prachtige prestatie die er mede toe heeft geleid dat Van Lieren nu is uitgeroepen tot het grootste hippische talent van 2005. Hij treedt met zijn nieuwe titel in de voetsporen van succesvolle ruiters als Angela van den Berg, Gert-Jan Bruggink, Marlies van Baalen en Gerco Schröder. [/b]

FrontCJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 12:02

Citaat:
Laurens van Lieren begon zijn topsportcarrière bij de Junioren. In 1999 won hij met het Juniorenteam zilver op de Europese Kampioenschappen. Het daarop volgende jaar maakte hij bij de Young Riders deel uit van het gouden dressuurteam. Dit herhaalde hij in 2001. In 2002 werd er een zilveren teammedaille binnengehaald. Het afgelopen jaar wist Van Lieren zich met zijn paard Hexagon's Ollright te ontwikkelen tot een vaste waarde voor het Nederlandse seniorenteam. Als Rabo Talent van 2005 ontvangt Van Lieren van Rabobank Nederland een cheque ter waarde van
€ 5.000,=. Hij mag zelf invulling geven aan de besteding van dit bedrag dat hem kan helpen bij de verdere ontwikkeling van zijn topsportcarrière.

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) organiseert samen met haar hoofdsponsor Rabobank jaarlijks de verkiezing Rabo Talent van het Jaar. Dit jaar waren veertien jonge talenten, die samen het Rabo Talententeam 2005 vormden, genomineerd voor deze titel. Alle teamleden, die werden geselecteerd door de bondscoaches uit de disciplines dressuur, springen en eventing, kregen naast rijtechnische training ook extra begeleiding op diverse resultaatgebieden zoals mentale training, management vaardigheden en mediatraining.

Via de website van de KNHS brachten duizenden paardenliefhebbers een stem uit op hun favoriet. De 17-jarige dressuuramazone Lotje Schoots (Abcoude) kreeg uiteindelijk de meeste stemmen van het publiek. De hippische pers en het Trainersplatform, waar alle toptrainers en bondscoaches van Nederland in vertegenwoordigd zijn, gaven Laurens van Lieren de meeste stemmen, waardoor hij uiteindelijk gekozen werd tot het grootste Talent van 2005. De uitslag van de verkiezing is een optelsom van deze drie groepen die elk voor één derde meetellen.

Bron: KNHS

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:03

-> VN

Qerty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:06

Ik denk dat Laurens zijn naam al bevestigt heeft binnen de nederlandse dressuurwereld en niet echt meer in de catagorie 'Talent' thuis hoort.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:07

In 1 woord: Belachelijk

Ik dacht dat het Rabobank talentenplan was voor het opsporen en stimuleren van jong talent. Laurens zit notabene al in het seniorenteam. Ik vind het top wat hij presteert hoor, daar gaat het niet om.

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:46

ik gun hem dit van harte maar ik ben het ook met Ann_GTI eens. volgens mij was de bedoeling van het Talententeam, dat zo talenten die niet zo veel mogenlijkheden hebben om op te klimmen tóch een kans kunnen krijgen dmv van lessen etc. Terwijl hij zijn vader heeft en alle kansen heeft om hoger op te komen..
Maar ik vind het natuurlijk wel héél leuk voor hem

LiesBento

Re: Laurens van Lieren Rabo Talent van 2005!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:49

indd, hij zou er zo ook wel komen
Ze zouden het "ons" beter gunnen hé

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:57

Ja precies
Ik dacht dat het talentenplan was om talenten zonder voldoende mogelijkheden te stimuleren?
Maar ja als je niet bij de Junioren/Young Riders rijd kom je er sowieso niet tussen....

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:41

Anne_GTI schreef:
In 1 woord: Belachelijk

Ik dacht dat het Rabobank talentenplan was voor het opsporen en stimuleren van jong talent. Laurens zit notabene al in het seniorenteam. Ik vind het top wat hij presteert hoor, daar gaat het niet om.

Dat was dus ook mijn gedachte! Ik dacht ook dat het Rabobank talentenplan er voor jonge mensen met eventueel talent was. Ik kreeg bij de titel van dit topic al gekke beelden, de inhoud ervan heeft deze bevestigd. Erg vreemd, maar ik gun het hem natuurlijk wel!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:04

ik vind het wel leuk voor hem maar ook jammer voor de anderen talenten die hun ''naam'' nog niet hebben zeg maar

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:45

Laurens is al boven het vakje met talent uit Me Instructice had vorig jaar gewonnen en mocht hem uitreiken dit jaar ze was zelf ook weer genomineerd maar had niet verwacht dat ze zou gaan winnen

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:58

k vind t alleen maar leuk voor m

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:54

Ik vind het jammer .
Ben niet zo van Laurens.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:53

voor wie dan wel??

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:32

ik vind t ook wel dat hij al een talent is idd, maar wat hij ook wint; hijs goed! , en

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:07

Ik las het ja, leuk voor hem!!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:01

Waaah! Ik zag Laurens gister bij Jumping Amsterdam! Hij is ge-wel-dig! Ik had hem eerder gezien, maar nu van denk ik zo'n 1 meter afstand! Wooow! *zucht*

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:07

Oud topic.

Over Jumping Amsterdam lopen wel meer topics nu en je emoties over laurens kun je kwijt in een speciaal topic op de HK.