Imke Schellekens ziet zich alweer in Oranje-tenue

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Imke Schellekens ziet zich alweer in Oranje-tenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 00:22

http://www.eindhovensdagblad.nl/regiopo ... 2_,00.html
Eindhovens Dagblad

HOOGE MIERDE – Imke Schellekens (28) durft het nog niet hardop uit te spreken, maar eigenlijk was de verkoop van haar olympische hengst Gestion Lancet zo slecht nog niet. Op het moment zelf, ja, toen ging er een steek door haar hart. Niet alleen omdat het ’een maatje’ was, maar ook omdat ze eindelijk het niveau had bereikt waar ze al zo lang naar toe aan het werken was. Nu kon ze weer van voren af aan beginnen, zo leek het.

Afbeelding
(Foto Vincent Wilke)

Het tegendeel bleek waar. Nauwelijks een jaar later staat de amazone uit Hooge Mierde met de elfjarige merrie Sunrise alweer op hetzelfde niveau. Ze won de Dressage Masters in Hickstead en heroverde haar plek in het A-kader. En er zit nog veel meer in het vat, stelt ze. „Afgelopen jaar was eigenlijk nog maar een ’inkomjaar’. Sunrise had met mam -die haar al vijf jaar trainde- al in de lichte tour gereden, maar moest nog een beetje bijgeschaafd worden. Maar dat ik nu al zover ben, had ik absoluut niet durven denken.“

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:37

Ze draait inderdaad snel weer mee op het hoogste niveau! Fijn, want van de jongere garde, met o.a. Imke, moeten we het de komende jaren hebben. Ze heeft een mooi stel paarden met Sunrise en OO Seven...

Trouwens ook een positief punt dat er weer een merrie tussen al het mannelijke geweld mee kan komen!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:01

daar ben ik het mee eens, het is goed om te zien dat een merrie zich weet te handhaven tussen het overgrote deel mannelijke paarden

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:39

Ja,en wat voor merrie Hier blijkt ook het grote talent van Imke, zij presteert het om met 2 paarden zo snel achter elkaar op het hoogste niveau uit te komen. Dat ze dit voor elkaar krijgt zo snel na de 'dip' van Lancet's verkoop, petje af hoor!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:52

Ze reed toch ook een of andere melvin ( een flemmingh geloof ik? )
Ik hoop dat we weer veel meer van haar gaan horen!!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:28

Echt fijn voor haar.
Wat zal ze zich verschrikkelijk gevoeld hebben , nadat Lancet onder haar weg werd verkocht.
Ik vind haar echt een ruiter met een van de mooiste stijlen.
Hopelijk zien we haar in Peking!

floor01

Re: Imke Schellekens ziet zich alweer in Oranje-tenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:17

Ze levert inderdaad topprestaties!

Het zou me niks verbazen als we haar volgend jaar op het Wk in het team zien met Anky, Edward en Laurens!!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:01

vandaag heeft ze op jumping indoor maastricht ook weer goed gereden, de proef ging echt superrrrrr maar de kur was wat mat geredenen
Ach ja, ze heeft nog een leven lang voor zich om in de paardensport meee te kunnen draaien

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:24

Ik vond het helemaal niet "mat gereden"???
Als je paard in de eerste uitgestrekte draf gelijk in galop aanspringt vind ik het wel logisch dat je geen onnodige risico's meer neemt maar dat is niet hetzelfde als "mat rijden" bij mij...
Trouwens, als ik met "mat rijden" ook 76+ scoor....

Ik denk ook dat het team zich al duidelijk begint te vormen: Anky, Edward, Imke en Laurens springen er echt uit niet alleen qua scores, maar ook qua uitstraling: écht een visitekaartje!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:29

*Trots op haar juffie*