Diego uit de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Diego uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 14:27

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=2177
dehoefslag.nl

Diego (v. Cocktail) is in verband met een terugkerende blessure teruggetrokken uit de sport. De zestienjarige hengst was onder Natalie Smeets en Sanne Beijerman succesvol in de dressuursport. Hij werd Nederlands kampioen Z2 en ZZ-Licht en werd vorig jaar onder andere derde in de lichte tour op CDI Olfen en vierde op CDI Hickstead. Dit jaar bracht Sanne Beijerman Diego uit in de Grand Prix.

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:07

Och wat jammer maarja zulke mensen die hebben allang 6 andere sportpaarden Ik heb trouwends nog nooit van Diego gehoord..

Amytjuuuh

Re: Diego uit de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:45

sylig

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:59

Nou, 6 andere sportpaarden...zo makkelijk is het niet altijd hoor. Niet iedereen die op dat niveau rijdt is stinkend rijk en heeft gelijk een ander paard onder z'n kont....

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 08:26

jeej, das echt vervelend, het was een super mooi paardje.!

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:16

Hey diego, die heb ik eens gereden. Hij stond bij mij om te dekken, 2 merries.
Maar dat zo iemand al weer 6 andere paarden heeft is echt niet waar hoor!!! De eigenaresse van diego heeft 1 dochter van deze hengst en nog een pony voor haar kinderen, en dat was het. Ze is gek op dit paard en heeft hoge bedragen afgeslagen des tijds. Het is haar kindje zeg maar en die verkoop je niet. Wat vervelend voor haar en voor diego, het was een enorm fijn paard om te rijden, die 2 weken dat ik er op heb mogen rijden heb ik heel erg veel geleerd van hem. En op hem heb ik mijn eerste piaffe, passage en pirouette gereden. Hij deed alles zo makkelijk, een droom om te rijden.
Ik wens bij deze paulette heel veel sterkte en diego natuurlijk ook.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:39

Jammer hoor. Was best een leuk paard.

wendytje20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:06

het is echt erg van Diego maar paulet heeft nu wel zelf meer kans om er op te rijden. Gelukkig mag ik er ook wel eens op rijden als ik tijd heb. Hij is echt een super paard!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:41

Ik ken Diego zeker nog van vroeger. Wat een lief paard is dat!

Ik hoop dat hij lekker mag genieten van zijn welverdiende pensioen

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:13

Ja diego is echt een schatje. Maar ik kan je evrtellen, als hij mag dekken wordt het een monster! Zijn natuurlijk veel hengsten, maar omdat hij pas op late leeftijd voor het eerst mocht dekken was het even oppassen. Ik had een zoontje van hem staan hier, uit mijn eigen merrie, maar helaas is die zijn moeder achterna gegaan. Zijn moeder was overleden even na de geboorte. Hij zelf is bijna 2 jaar geworden, en kreeg toen een ongeluk. Ik heb hem in laten slapen. Heel jammer. Hij had het hoofd van zijn vader, echt niks van zijn moeder in te herkenen.

plutak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:44

tja... das wel mooi dat die het hoofd van zijn vader had jmmr dat die is overleden

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 16:53

ja ik had geen geluk met die dekking. Mijn merrie overleed kort na de bevalling op een gruwelijke manier. Toen was michael dus een weesje. 2 jaar later was hij nog altijd geen normaal paard door het wees zijn. Hij had geen vluchtgedrag. Ook voor schrikdraad was hij niet bang. Zo heeft hij liggen rollen naast het schrikdraad wat gloednieuw was. Hij is er met zijn been een paar keer omheen geslagen, en heeft het toen wel op een lopen gezet. Het bot zat er nog, de rest niet... einde paard. Vreselijk.