Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Falona schreef:Ik moet er niet aan denken dat ons mam dat gebeurt. Maar goed dat die overstapt op de IJslanders zodra ze weer op het paard mag klimmen, die zijn minder hoog...
Wat verschrikkelijk hee! Ik hoop dat ze er nog bovenop komt dan...
Charret schreef:
Ik vind het verschikkelijk. Ken zo'n soort gelijk verhaal. Een vrouw bij me uit de les, een paar jaar terug, moest en zou een volbloed arabier rijden. Niks mis mee, indien je genoeg ervaring hebt. Dat had ze niet voor een paard van net 4 jaar. Ze viel en kwam met haar rug op een stapel stenen. Ze brak haar rug en is verlamd voor de rest van haar leven. Zo jong.
Ik hoop dat de vrouw er snel weer boven op komt. Maar ook hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om een goed gekeurde cap op te hebben tijden het rijden.
...
siets schreef:Beschermt een cap je rug dan? nee! Ook al had die vrouw gewoon een cap op gehad, dan was ze er nu net zo erg aantoe geweest. Je rug breken daar helpt geen enkele cap tegen hoor...
Misschien dat een bodyprotector dat had kunnen voorkomen maar zelfs met een bodyprotector loop je het risico verlamd te raken...
siets schreef:Charret schreef:
Ik vind het verschikkelijk. Ken zo'n soort gelijk verhaal. Een vrouw bij me uit de les, een paar jaar terug, moest en zou een volbloed arabier rijden. Niks mis mee, indien je genoeg ervaring hebt. Dat had ze niet voor een paard van net 4 jaar. Ze viel en kwam met haar rug op een stapel stenen. Ze brak haar rug en is verlamd voor de rest van haar leven. Zo jong.
Ik hoop dat de vrouw er snel weer boven op komt. Maar ook hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om een goed gekeurde cap op te hebben tijden het rijden.
Beschermt een cap je rug dan? nee! Ook al had die vrouw gewoon een cap op gehad, dan was ze er nu net zo erg aantoe geweest. Je rug breken daar helpt geen enkele cap tegen hoor...
Neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk verhaal is. En iemand van 58 die valt is een heel ander verhaal dan iemand van 16...
Charret schreef:... Maar ook hier zie je maar weer hoe belangrijk het is om een goed gekeurde cap op te hebben tijden het rijden.
....
.
_VHS_ schreef:Tijdens de sgw kampioenschappen in Hattem zei een moeder:
"Ik snap niet, waarom ze niet gewoon gaan breien!!!"

miek140 schreef:Zo stom dat ze in de media altijd de paard de schuld geven.
'het paard wierp de ruiter eraf'
Net alsof het paard er iets aan kan doen dat de ruiter niet blijft zitten
Citaat:Het paard schrok door iets, steigerde en wierp zijn berijdster af.
)