Ruiter en paard gewond na aanrijding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Ruiter en paard gewond na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:34

http://www.l1.nl/

Hele artikel:

Bij een botsing tussen een paard en een auto heeft een 67-jarige ruiter uit Laar zijn been gebroken.

Het ongeluk gebeurde toen de auto het paard met ruiter inhaalde. De wagen raakte het dier waardoor de ruiter viel en zijn been brak. Hij werd opgenomen in het ziekenhuis te Weert. Het paard raakte gewond en moest door een dierenarts worden behandeld. De 19-jarige automobilist uit Nederweert kwam met de schrik vrij.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:05

Ik hoop dat die gozer flink schade heeft, het klinkt mij in de oren als een gevalletje 'te weinig ruimte laten'.

Ik geloof dat paard en ruiter nog van geluk mogen spreken.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:15

Sh.. al mijn vooroordelen weer bevestigd.

Jonge lefgozer die er altijd wel langs kan.....
en dan ook nog een Brabo.. ( sorrie, het is een vooroordeel, ik weet dat ik fout zit )

Nou ongeval met letsel veroorzaakt, 3 punten en opnieuw rijexamen doen, of gewoon voor 3 jaar je rijbewijs kwijt? Weet iemand wat de sanctie precies is?

lizjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:20

van mij mag hij hem voor altijd kwijt zijn sukkel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:22

Citaat:
ook nog een Brabo

enig idee waar Nederweert ligt?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:49

Uhh, Limbawe dan? Blijft een zuiderling

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:51

Laat die sukkel van 19 maar eens flink de schrik te pakken hebben! Mensen houden totaal geen rekening met je als je met je paard langs de weg rijdt. Ze scheuren meestal vlak langs je heen, belachelijk. Maak dit zelf ook steeds weer mee, pas zelfs met een lesauto met instructeur. Heb daarna ook die rijschool opgebeld dat dit echt niet kon. Ik vind dat hier maar is een reclamecampagne over moet komen, het is echt een belangrijk aandachtspunt paarden in het verkeer. Misschien iets voor SIRE?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:00

amondi schreef:
Uhh, Limbawe dan? Blijft een zuiderling

10 punten

Maar voor de rest wel lief blijven hè

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:16

laboum schreef:
Laat die sukkel van 19 maar eens flink de schrik te pakken hebben! Mensen houden totaal geen rekening met je als je met je paard langs de weg rijdt. Ze scheuren meestal vlak langs je heen, belachelijk. Maak dit zelf ook steeds weer mee, pas zelfs met een lesauto met instructeur. Heb daarna ook die rijschool opgebeld dat dit echt niet kon. Ik vind dat hier maar is een reclamecampagne over moet komen, het is echt een belangrijk aandachtspunt paarden in het verkeer. Misschien iets voor SIRE?

Er is een campagne van SRR...
Dat wil zeggen dat er hier en daar wat postertjes op maneges hangen, waar doorgaans mensen komen die toch al rekening hielden met ruiters in het verkeer...
Dus het overige verkeer wordt er niet mee bereikt.

Ben nog steeds teleurgesteld in die campagne.

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:10

Helemaal met je eens! Ik vind dat je daarmee inderdaad de juiste doelgroep niet bereikt nee. Een campagne op tv dat zou heel wat meer zoden aan de dijk zetten denk ik. Of meer aandacht over dit onderwerp in veelgelezen kranten ofzo.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:21

En dan mag je nog maar hopen dat t dier daar geen nadelige gevolgen aan overhoudt. Iedere keer als er een auto passeert zal t weer aan de aanrijding herinnert worden. Weg je brave, verkeersmakke paard.... weg de leuke buitenritjes...

heb t zelfde gehad met een scooter... sinds die tijd was die van mij echt bang voor scooters die van achteren kwamen. Gelukkig had ie niets lichamelijks,. maar daarna niet meer 100% verkeersmak.. en das balen..

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:03

Inderdaad, want het is juist harstikke leuk om je paard lekker een buitenrit te maken. Het zou dan zonde zijn als hij er nadelige gevolgen aan over houdt, geldt trouwens ook voor de ruiter.