Zadels gestolen Aerdenhout???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Zadels gestolen Aerdenhout???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 12:10

AERDENHOUT - De tranen staan Greet Buss in de ogen. De eigenares van Manege Aerdenhout aan de Zandvoorterweg is in de nacht van maandag op dinsdag voor de derde keer beroofd. Dit keer van ál haar zadels en hoofdstellen. Hoe het verder moet met de manege, weet ze even niet. De schade bedraagt immers wederom duizenden euro's.

Een jaar of tien geleden verdwenen voor de eerste keer 28 zadels. Twee jaar terug was het opnieuw raak. En nu, net op het moment dat Buss haar zadelkamer weer een klein beetje compleet had, is alles weer gestolen. Ook van de pensionklanten zijn zo'n beetje alle - vaak splinternieuwe - dressuurspullen ingeladen. ,,Het is echt te triest voor woorden'', zegt Greet verdrietig. ,,Het was weer zo'n typische snel-inbraak. Ze zijn gewoon met een auto met aanhanger het terrein op gereden.''

Buss vermoedt dat er is gewacht tot het personeel de stal verliet. ,,We waren hier gisteravond nog laat, tot een uurtje of elf. Ze zullen ons wel in de gaten hebben gehouden. Omdat er bij het kruispunt een rotonde komt, rijdt er hier helemaal geen verkeer. De dieven konden gewoon over het zand doorrijden. Het enige voordeel hiervan is dat er nu sporen gevonden zijn. Maar of dat iets oplevert weet ik niet. De politie is er druk mee bezig.''

Hóe ze het zou kunnen voorkomen weet Greet niet. Alles zat goed achter slot en grendel. En een verzekering is onbetaalbaar. De manege is zeer diervriendelijk en heeft een niet-commerciële opzet. Paarden kunnen er bijvoorbeeld tot ver na hun pensioen blijven. ,,Ik doe alles, maar dan ook echt alles voor mijn dieren. Daarom is een waakhond voor mij ook geen optie omdat ik die niet in gevaar zou willen brengen.''

Hoe verder is nu de vraag. Wederom smeekt de manege-eigenares paardenhouders uit de regio eens te kijken tussen hun spullen of er misschien iets is wat ze kunnen afstaan. Voorlopig moeten de lessen maar weer zonder zadel worden gegeven. ,,Ach, die arme kinderen! Ik weet even niet hoe het verder moet. Deze klap is zo hard dat ik er zelfs aan denk dat ik misschien maar moet stoppen.''

Wie spullen wil doneren kan terecht bij Manege Aerdenhout, Zandvoorterweg 79, Aerdenhout (023-524 46 18).

bron: Haarlems dagblad

Anders_Amigo

Re: Zadels gestolen Aerdenhout???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:02

Wat veschrikkelijk!!!! Jammer dat ik nog geen zadel over heb, anders mochten ze die wel hebben. Hebben ze alleen maar zadels nodig? Ik heb nog wel hoofdstellen ofzo..?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 16:09

Dat weet ik echt niet.. ik zag het in het Haarlems Dagblad staan.. Ik denk laat ik het even op BOKT zetten.. Ik ken daar ook niemand hoor..

Seertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:10

Wat erg zeg! Ik zou er een flink alarminstallatie nee knallen!!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 16:20

Tja.. of zorgen dat er iemand op het terrein woont... ook handig.. of een paar waakhonden neerzetten.. suggesties genoeg.. het zou mij geen 3x gebeuren...

Seertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:28

Nee wel een beetje stom eigenlijk, is mijn mening...

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:04

jeetje, dat is wel héééél erg balen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:54

Als dit nu al de derde keer is ,lijkt het mij toch dat er wat gedaan moet gaan worden ivm de beveiliging!
Zitten de zadelkamers op slot?
Is het terrein afgesloten met een hek?
Misschien toch ook een optie voor een waakhond!
Ik snap best dat een verzekering duur is,maar zou er nu toch maar aan gaan ,was je nu verzekert geweest waren de kosten er inmiddels al uit gehaald!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:06

Woont er niemand op het erf dan van de manege...
Bij ons is er vorig jaar ook ingebroken maar nu hebben ze er een muur omheen gebouwd en goede sloten erop en de hond slaapt in de zadelkamer.
Als de hond aanslaat slaat dus ook de hond in huis aan en word de eigenaar gewekt..
Hoop dus dat het bij ons niet meer gebeurt maar misschien een idee voor jullie...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 23:08

Een alarmsysteem en/of camera's zijn hardstikke duur......dus niet voor iedereen weggelegd en
verzekeringsmaatschappijen verzekeren maneges niet meer voor zadeldiefstal, het kan eventueel nog wel, maar dan ga je mega premies betalen en ook daar heb je ook geld voor nodig.

Ja, dan toch maar een waakhond.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:22

Verplaatst naar Overig Nieuws

Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:32

Ik sta op manege Aerdenhout en ik zal het verhaal even uitleggen.
Ja, de zadelkamer is afgesloten met sloten en de pensionzadel liggen in de zadelkamer achter slot en grendel. Om het terrein is ook een hek.
Greet Buss heeft een hard voor dieren en zal daarom nooit een waakhond nemen. Ze is als de doods dat ze dan die hond gewond of dood aantreft.
Geloof me het verzekeren van de mangezadels is geen optie. 1 zadel verzekeren kost 100,- euro per jaar en de verzekering bepaalt de dagwaarde. Stel dat je 8 jaar niet wordt beroofd, je hebt dan voor 1 zadel 800,-- euro aan premies betaalt en de verzekering stelt de dagwaarde op 200,--. Dat is dan voor 1 zadel, maar doe dat dan maal 30. Reken uit je verlies.........
We zijn een hele hechte groep op stal en we doen er alles aan om wat bijelkaar te sprokkelen. We zijn geen commerciele stal, dus het meeste moet van giften komen.
We zijn nu weer druk aan het speculeren hoe we het anders aan moeten gaan pakken. Een alarminstallatie is veels te duur en we moeten nu eerst zorgen dat de lessen weer kunnen gaan draaien.
Mocht iemand iets willen schenken dan kan dat altijd. Je kunt dan contact met me opnemen.

James100, helemaal top dat je bericht hebt geplaats. Bedankt!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 10:48

Greet Buss heeft een hard voor dieren en zal daarom nooit een waakhond nemen. Ze is als de doods dat ze dan die hond gewond of dood aantreft.

graag gedaan Ravell.. maar deze opmerking vind ik kolder.. als iemand zo maar het terrein op kan.. Kan er ook iets met de paarden gebeuren.. Dus dat er daarom geen waakhond genomen wordt is een rot opmerking.. Ze kunnen dus net zo goed een paard iets aan doen.. En wat denk je van waakganzen..?? .

En dit is niet rottig bedoelt hoor..

Ravell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 10:52

Er is nog nooit is met onze paarden gebeurd.
Maar ik zal uitleggen waarom geen waakhond.
Als er 's nachts vreemde mensen op stal komen zullen de paarden niet aanvallen, maar een waakhond waarschijnlijk wel en dan zullen die personen er dus van alles aan doen om die waakhond kwijt te raken.
Het is dus niet dat ze alleen om honden geeft en niet om paarden, maar het risico met een inbraak is groter dat dan een waakhond wel iets wordt aangedaan en de paarden niet.