Tevens een artikel in de Gelderlander:
"Bizarre hereniging met gestolen raspaarden"
Door onze verslaggever
UTRECHT - Eigenaar Michel Terhorst is op een wel heel merkwaardige manier herenigd met zijn twee vorige week gestolen raspaarden. Hij kwam daarvoor gisterochtend al om half vier zijn bed uit om zich naar de paardenmarkt in Utrecht te begeven.
Dat initiatief werd beloond. Vrijwel onmiddellijk na de opening van de markt ontdekte de Leuthenaar zijn paarden tussen het aanbod.
"Ik herken mijn dieren uit duizenden. Al tussen de eerste paarden die getoond werden, zag ik die van mij staan. Toen heb ik de politie gebeld." Die kwam meteen en heeft de paarden meegenomen. De aanbieder van de gestolen paarden is een 57-jarige man uit Udenhout. Hij is door de politie aangehouden.
Gisteren konden de raspaarden, 23 en 11 jaar oud, nog even bijkomen in de opvang in Bunnik. Vanaf vandaag staan de dieren weer in hun wei aan de Steenheuvelsestraat in Leuth.
Terhorst reageerde gistermiddag opgelucht op de bizarre hereniging: "Het is een mooie, maar emotionele dag. Ik ben de hele dag al mensen aan het bellen. Om ze gerust te stellen, te vertellen dat de dieren terug zijn. Morgenvroeg ga ik ze ophalen."
De paardeneigenaar beseft dat hij geluk heeft gehad: "Als ik niet was gaan kijken, waren de paarden waarschijnlijk voor de slacht naar België gegaan."
De komende weken zijn er nog twee grote paardenmarkten Zuidlaren en Hedel. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.........