Fajah Lourens neemt juridische stappen om paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Fajah Lourens neemt juridische stappen om paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 00:08

Uitgegeven: 7 oktober 2005 16:23
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2005 17:20

AMSTERDAM - Actrice Fajah Lourens is woest op een Belgische paardenfokkerij omdat deze haar een ziek paard zou hebben verkocht. De voormalige soapster uit Goede Tijden Slechte Tijden heeft een advocaat in de arm genomen om juridische stappen te ondernemen tegen de verkopers. Dat liet ze vrijdag weten.

Lourens kwam drie maanden geleden tot een overeenkomst met Jadem Arabians in het Belgische Balen. Ze maakte daarbij de mondelinge afspraak dat de koop niet door zou gaan als het paard na onderzoek niet gezond bleek. Lourens: "Het dier bleek een botsplinter te hebben, volgens de eigenaren veroorzaakt door een trap van een ander paard".

Anderhalve maand geleden brachten de eigenaren het intussen geopereerde paard naar Nederland, nadat ze Lourens telefonisch hadden verzekerd dat alles weer in orde was. "Het been is nu nog steeds dik", zegt de actrice. "Ik heb het paard laten onderzoeken op de Universiteit van Utrecht en daar hebben ze geconstateerd dat hij een botafwijking heeft en dat de splinter dus niet van een trap kwam."

Botafwijking

"De fokkerij wil hem, tegen de afspraak in, niet terugnemen. Ik zit nu met een paard van 6000 euro waar ik niks mee kan. Het was namelijk de bedoeling om wedstrijden met hem te gaan rijden." De advocaat van Lourens heeft de fokkerij al een brief gestuurd met daarin de dringende vraag het paard binnen 24 uur op te komen halen. Hierop is volgens de ex-soapie geen reactie gekomen. Advocaat H.J. van der Tak: "Mijn cliënte is duidelijk belazerd. De verkoper heeft de plicht openheid te geven en dat is niet gebeurd. Daarnaast is er een mondelinge afspraak, waar getuigen van zijn, en dat is ook een geldige overeenkomst."

Vakantie

Een woordvoerster van Jadem Arabians liet vrijdag weten dat eigenaresse Christine Jadem twee weken op vakantie is. "Ze heeft niet zoveel over de zaak te zeggen. Ze heeft donderdag nog gebeld met Lourens en afgesproken dat ze er na haar vakantie over zouden praten. Zij begrijpt dan ook niet waarom Lourens het nu zo aanpakt."

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Fajah Lourens neemt juridische stappen om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:15

Beetje dom om een mondelinge afspraak te maken hierover? En het is toch de gewoonte eerst een paard te keuren, voor je hem koopt? Dus niet eerst betalen...

Lise81

Re: Fajah Lourens neemt juridische stappen om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:33

Nou, het is weer actueel nieuws als ik het begrijp op SBS6. Vindt inderdaad ook dat je beter kan keuren dan betalen. Eerder was het zelfs zo dat als het paard niet goedgekerud werd de kosten van de keuring voor de eigenaar is (degen die het paard wil verkopen).
Maar zoals ik het lees is er aan te tonen dat het paard al een gebrek had. Gebreken die binnen een jaar aan het licht komen en al voor de koop aan wezig waren betekend dat de verkopers het paard weer terug moeten nemen toch??
Toch ben ik benieuwd naar de uitspraak.