Miljoenenclaim voor botsing met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Miljoenenclaim voor botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 00:00

paardje

Re: Miljoenenclaim voor botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 07:50

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:03

inderdaad! wat een berg geld!

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:46

Wow tering maaar ff een vraagje wat is een whiplash ???

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:14

Jeetje wat een mep geld. Nou ben ik benieuwd wie voor die claim moet opdraaien; degene die de paarden over de weg leidde of de eigenaar van het betreffende paard....Dan zit je dus de rest van je leven in de schulden (als je geen toereikende verzekering had) en je paard is ook nog eens dood. Erg man.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:15

ilovelucky schreef:
Wow paasei maaar ff een vraagje wat is een whiplash ???

Dat is een beschadiging van je nek, doordat je hoofd tijdens een botsing heel hard naar voren en achteren klapt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:18

Jezus wat een rotsituatie... Dat paard heeft het niet overleefd, de eigenaar is dus al zijn paard kwijt... Maar anderzijds, met 3 paarden langs een weg...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:20

Ja, van een kale kip kunnen ze niet plukken, dus huisje verkopen en de rest daar kunnen ze naar fluiten.

Beetje vreemd hoor, als ze een ongeluk krijgen met een andere automobilist en ze loopt een whiplash op dat zeer algemeen is met ongelukken, krijgen ze ook geen miljoenen. De schade die is ontstaan wordt gedekt door de verzekering maar schadeloosstelling is er dan niet bij.

Dus dames, een WA afsluiten, anders betaal je waarschijnlijk de opgelopen schade zelf.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:21

WA is toch verplicht? Overigens kunnen ze niet aan je huis komen, iig in Nederland niet... De enige die dat kan is de hypotheeknemer en dat kan ie alleen als je je verplichtingen niet nakomt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:27

Sylvia schreef:
Jezus wat een rotsituatie... Dat paard heeft het niet overleefd, de eigenaar is dus al zijn paard kwijt...
Maar anderzijds, met 3 paarden langs een weg...?

Ik denk niet dat de paarden langs de a 27 liepen, dus zal 1 paard wel over of door de sloot gegaan zijn....dus dat kan ik de eigenaar niet kwalijk nemen....
er staan genoeg paarden op een weiland naast de a 27.....

(ik zou ook niet met 3 paarden gaan lopen hoor...)

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:30

Als het goed is is iedereen in NL WA verzekerd, omdat het verplicht is toch? Maar of je verzekering zoveel geld uitkeert is de vraag.....meestal loopt het maar tot een miljoen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:33

russel schreef:
Ja, van een kale kip kunnen ze niet plukken, dus huisje verkopen en de rest daar kunnen ze naar fluiten.

Was het maar zo. Ze kunnen tot je 65e achter je aanzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:34

Vast wel, maar van die 100 euro per maand die je dan extra kan missen, worden ze ook niet beter.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:43

Superwoman, in het artikel staat dat ze over een pad langs de A27 liepen. Ongeacht of er nog een sloot of vangrail tussenzit... Ik vind het link, met 3 paarden langs zo'n weg.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:46

ik heb ook een wiplach gehad ik heb maar 300€ gekregen, misschien heb ik toch iets niet goedgedaan.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:56

dit kan toch nooit, van alle ongelukken die eke dag gebeuren?
of die mensen van de paarden moeten miljonair zijn of wat, vind dit heel erg vreemd....
vind het ook een onduidelijk stuk tekst, liepen ze echt naast de A27? of er vlak bij?
en liepen er meer mensen, dus iedere een paard of had 1 iemand al die 3 de paarden vast?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:18

Het was wel de A27 in Engeland en daar zijn de regels rond schadevergoedingen wel anders dan hier.

Maar ik vraag me af hoe je zo'n bedrag moet ophoesten. Ik neem toch aan dat ze dat paard niet express de weg op hebben gejaagd.

En misschien gingen ze wel dagelijks met die paarden op die manier langs de weg.

Vaak weet je uit zulke korte berichten niet precies wat er gebeurd is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:43

Er staat idd nergens dat 1 persoon drie paarden tegelijk vasthield. Als ieder paard apart wordt vastgehouden en ze mogen op de betreffende plaats komen (lees ze liepen niet in de berm naast die weg of zo) dan is er toch puur sprake van een ongeluk? Dan kun je ook wel je eigen schade (dood paard) op de automobilist willen verhalen, die is er tegenaan gereden. Hier heeft naar mijn idee niemand schuld aan. Het enige wat je anders had kunnen doen was die paarden aan een hoofdstel leiden. En dan nog iets, dan wordt je als eigenaar verantwoordelijk gesteld, misschien liep er iemand anders met dat paard, hoe zit dat dan? Ik moet dus nooit iemand anders met mijn paard weg laten gaan, want eventuele schade wordt op mij verhaald, niet op die ruiter?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:58

In Nederland is het zo, dat wanneer ik schade veroorzaak met m'n verzorgpony, die schade op de verzekering van de eigenaar wordt verhaald.
Dus als eigenaar ben je verantwoordelijk.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:01

Bij ongelukken met paarden, waarbij paarden betrokken zijn, net hoe je het leest is de eigenaar van het paard altijd verantwoordelijk. Daarom snap ik ook best dat eigenaren hun paard niet zomaar meegeven, als er iets gebeurd zijn zij aansprakelijk..
Ik heb dit tijden geleden eens laten uitzoeken voor mijn werk.

Ik vind het echter wel belachelijk, als je die paarden daar nu expres hebt losgelaten, maar daar gaan we maar niet van uit.. 1 persoon met 3 paarden zou ook onverantwoord zijn, maar goed, dat staat nergens, en niettemin wens je dan nog niet dat er gewonden bij vallen..

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:03

Een WA verzekering is niet verplicht hoor (maar wel erg onverstandig als je em niet afsluit)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:43

ninja2 schreef:
ik heb ook een wiplach gehad ik heb maar 300€ gekregen, misschien heb ik toch iets niet goedgedaan.

Ja die man heeft een whiplach, maar zijn vrouw heeft zijn hele leven zorg nodig, dat is nogal wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:39

Die claim is meer dan terecht.
Een wiplash hou je je leven lang last van en zijn vrouw heeft ook nog eens levenslange zorg nodig. En dat omdat iemand zijn paard niet in bedwang kon houden.

Lullig voor de eigenaar, maar wellicht een wijze les voor de volgende keer.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:42

Zelfs het braafste paard kan schrikken en als ze echt in paniek zijn hou je zelfs een Shet niet.
Ondanks dat blijft de eigenaar verantwoordelijk, maar ik neem aan dat mevrouw een ziektekosten verzekering heeft die ook het één en ander bekostigd.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:06

Tja ik snap wel dat ze dat geld eisen, want hun leven is er toch aardig door veranderd.
Maar aan de andere kant, de persoon die het paard vast had kon er ook niet veel aan doen..