Opruimplicht paardenpoep in Kampen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Opruimplicht paardenpoep in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:01

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2636 ... ampen.html
telegraaf.nl

KAMPEN - Ruiters en amazones in de gemeente Kampen moeten voortaan de poep opruimen die hun paarden op openbare wegen laten vallen. De opruimplicht is ingesteld na een aanhoudende stroom klachten over de paardenuitwerpselen op straat, zei een zegsvrouw van de gemeente maandag. Met name vanuit het dorp IJsselmuiden kwamen veel klachten binnen over paardenpoep op straat. " Dat waren er zoveel, daar moest wat mee gebeuren."

Paardennamen

Re: Opruimplicht paardenpoep in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:11

Hup zakje en schepje mee, maar waar laat je die dingen? Of staan er overal bakjes langs de rand van de weg?

Vind het een prima initiatief hoor, hondenbezitters zijn in een aantal gemeenten dat ook verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:12

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:15

Ohw dus we moeten van ons paard afstappen en de poep opruimen, das toch onmogelijk?
Even aan de kant vegen met een bezem is mogelijk, dan rijd je er even voor terug met de auto, maar wat van de ruiters die met de fiets terug naar huis moeten, en je maakt een buitenrit ergens ver weg?

Moeten ze maar meer ruiterpaden maken, zoiets stoms te gaan verzinnen

betweetertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:44

of gewoon buiten de dorpskernen blijven

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:55

ik vind het wel een goed plan hoor, zolang je het maar gewoon in de goot mag schoppen. En zolang het alleen op de verharde weg moet. Het is toch niet zo'n grote moeite om even af te stappen?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:04

hey

weet je dat als ik af zou stappen om het op te ruimen ik er niet meer op zou komen. mijn verzorgpaard heeft een boomloos zadel dat mee draait als je opstap en ik dus met opstapje moet opstappen. en die vindt je niet zomaar in het bos precies op de plek dat hij mest

maar ja verder is het misschien wel een goed plan

groetjes lisa

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:06

Het is een goed plan, maar of het in de praktijk ook echt gaat werken? Wat denk je als je een mege hete pony/paard hebt? Dat je daarna nog fatsoenlijk op kunt stappen? Of als je met een (manege)groep van 20 man gaat rijden, kun je om de minuut wachten.. Of idd, wat te doen als je een opstapje nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:21

Het gaat niet werken,alsof werkelijk alle ruiters een boterhamzakje meenemen en een schepje,of het aan de kant vegen.
Zou paardenmest in een boterhamzakje passen?
Straks krijgen we nog zadeltassen voor op het paard,extra groot,voor je bezem in op te bergen

Ik zou het alleen invoeren op de verharde weg,niet op de zandpaden.
Het is inderdaad wel vervelend ja,als je net de voordeur uitbent,10 stappen zet en midden in een grote paardendrol trapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:28

Ik vind het een tikkeltje belachelijk.Ik zie me al rijden met mijn schep op mijn rug.Buiten dat ,waar laat je die poep? in een boterhammen zakje past niet .
Boven dien als de mensen die er hinder van hebben eens een schep pakken en het tussen hun rozen en plantsoen gooien heb je ook nog gratis mest.
Ik vind het triest echt iets van mensen die niks belangrijk in de wereld te doen hebben en je dan maar gaan zitten ergeren aan paardepoep.
By the way,ik woon aan een straat je auto breed geen voet-fietspad,dus er ligt regelmatig paardestront voor mijn deur.Maar ik lig daar nuu echt niet wakker van bovendien is het met drie dagen weg geregent.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:02

bij ons is dat gezanik ook was ook een week nou daarna werd er niet meer naar omgekeke toen ginge we ook met hele groepe naar t duin en moeste we ook even een stukje over de weg...
nou om nou elk uur poep te gaan zitte ruime en boterham zakkie past mijn paard ze drol niet in hoor en waar je laat die shit dan??
ik denk dat ze het niet zomaar kunnen invoere en ik ga zeker niet afstappen onderweg naar t duin op mijn heethoofdje dan kom ik er zeker te wete niet meer op...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:03

ik kan me voorstellen dat het hinderlijk kan zijn, en dat je het moet opruimen vind ik ook niet meer dan normaal, idd is het wat lastig als je niet uit de buurt komt of niet makkelijk meer op kan stappen...
ik heb in het verleden in het amsterdamse bos eens een groep paarden gezien met een soort zakken tussen de achterbenen die evt mest opving, misschien is dat een optie voor mensen die niet makkelijk weer op het paard kunnen stappen

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:06

Ik snap best dat al ser veel overlast is van poep (honden of paarden) dat er over geklaagt wordt en dat er iets aan gedaan moet worden. Maar had de gemeente eerst niet met maneges kunnen praten over een oplossing en de rest benaderen via een campagne of via een foldertje ofzo.

Het jammere wat ik aan zo'n maatregel vind, is dat we (wij burgers)zo steeds meer aan banden worden gelegd. Hup weer een regeltje erbij, straks de SUV nog weren, daarna bestelauto's, vervolgens auto's, bromfietsers, fietsers zonder licht, fietsers met licht en tot slot een avond klok.

En de regering maar beweren dat ze minder met de burgerij willen bemoeien. Ze willen zich alleen minder bemoeien met die zaken die hun geld kosten, zaken die er eigenlijk echt toe doen, maar onbelangrijke zaken mengen ze zich alleen maar meer in.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:24

Eerlijk gezegd vind ik dit schromelijk overdreven. Hondenstront moeten opruimen kan ik me nog iets bij voorstellen. Dat blijft veel langer liggen, daar stap je in voor je er erg in hebt en stinkt ook nog eens harder.

Paardenpoep zie je liggen, knap als je daar per ongeluk op gaat staan. Daarnaast is het binnen een paar dagen uit elkaar gevallen van de regen of de droogte. Inderdaad kun je paardenstront zo je tuintje invegen als mest. dat vind ik met hondenpoep niet zo fijn. En inderdaad het probleem van het opruimen. Hoe????

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:44

Toevallig ken ik de situatie in Kampen/IJsselmuiden een beetje. Op werkelijk iedere postzegel grond staat een paard. De manege is midden in het dorp in IJsselmuiden, ruiterpaden zijn er bij mijn weten niet. Ik kan me idd voorstellen dat op een gegeven moment de maat vol is bij mensen die niets met paarden hebben. Als er elke dag weer poep op je stoep ligt zou ik ook niet blij van worden. Gewoon even het fatsoen nemen en binnen de bebouwde kom even de poep aan de kant schuiven vind ik niks mis mee. Daar zouden eigenlijk geen regels voor nodig moeten zijn maar zou iedere ruiter uit goed fatsoen moeten doen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:26

Ik vind het een goed initiatief. Ik wil ook niet dat mijn kinderen spelen, wandelen tussen paardenpoep. Vooral op wegen waar veel wandelaren, fietsers zijn ruim ik altijd de mest op. Ik schuif het dan in de berm, waar veel minder mensen er last van hebben. Ook ik stoor mij als paardenhouder aan fietspaden bezaaid met paardenpoep.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:52

Ik vind het wat overdreven.
Paardenpoep zie je inderdaad veel beter liggen, als je erin stapt of eroverheen rijdt blijft het niet plakken en het stinkt lang niet zo erg als hondenpoep.
Als mijn paard tijdens het buitenrijden in een straat poept schaam ik me wel lichtelijk, maar ik ga er toch echt niet voor afstappen.
Behalve als het bij de buren voor ligt ofzo, dan haal ik het later wel even weg
De hondenbelasting mogen ze trouwens ook wel afschaffen, nu iedereen braaf met een zakje achter zijn hond aan loopt

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:33

ik vind het kant en klare onzin, sommige mensen klagen wel over paarden poep, maar hun ruimen de zooi van de hond ook niet op.

het meest wat ik rij zijn jonge dieren ik probeer ze in de berm te laten poepen wat dat betrefd, meer kan ik er niet aan doen, zie jij maar is op een paard op te stappen waar je voor de eerste of de tweede keer mee naar buiten gaat, dat lukt je never nooit niet.

Daarmee vind ik het kant en klare onzin. kan het me voorstallen dat het erg is dat een paard voor je huis op de stoep poept. en de weg? wat maakt dat uit. dat brengt geen levensgevaarlijke situaties op. dat zie je zo liggen en ik neem aan dat kinderen ook niet op de weg spelen? ik heb best wel het fatsoen om het op te ruimen dat zeker weten hoor, maar als je 9 van de tien keer trug komt dan is het al overreden en zie het dan maar eens weg te krijgen..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 22:00

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:32

ojeetje dat zal voor mij nog een probleem worden dan, ik moet dan ook nog een opstapje mee nemen. haha ik stoor mijn zelf er nooit aan als er paardenpoep op straat ligt. Wel schaam ik me soms als mijn pony op straat poept maar ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:38