Bij ons in de Gemeente heeft er zelfs een verzoek van B&W in het lokale krantje gestaan of de paardenbezitters er voor willen zorgen dat de mest van de weg geruimd wordt.
Hoe moet dat dan als je ment?
Moet ik mijn pony aan een lantaarnpaaltje knopen om de mest van de weg te ruimen?
Nu moet je weten dat ik in een agrarisch gebied woon. En inderdaad... er zijn bij ons in het dorp 2 meiden die altijd met hun pony over de stoep lopen (terwijl dat dus niet nodig is) en die pony's poepen altijd op mijn oprit
Dat vind ik dus ook irritant. Vooral omdat ze hel goed op de weg kunnen rijden.
Als mijn pony in het dorp wat laat vallen (gebeurd niet zo vaak) dan rij ik later even op de fiets langs om het aan de kant te vegen. Als Jorrit op de doorgaande weg mest dan laat ik het liggen. Een paar keer een auto die erover rijdt en weg is het.
Ik begrijp het dus heel goed dat het vervelend is als je weer door de paardenstornt moet rijden maar het ligt er wel even aan waar het ligt. En de oplossingen die de B&W van de Gemeente Noordenveld van de ruiters/menners enz verwacht zijn vast aangedragen door iemand die niets van paarden weet.