Dit stond op www.horses.nl
Carry Huis in ’t Veld breekt nek
21 september - Carry Huis in ’t Veld heeft afgelopen weekend tijdens een val van haar paard haar nek gebroken. Dit gebeurde tijdens een wedstrijd. “Ik was een speedproef aan het rijden en kwam iets groot bij een hindernis. Ik drukte mijn paard weg, maar hij maakte er nog een pasje bij”, vertelt Huis in ’t Veld.
Het tweetal crashte en Huis in ’t Veld belandde met haar hoofd op de grond. “Ik had gelijk door dat het niet goed was. Lag op mijn buik. Toen ze me om wilden draaien zei ik laat me nog maar even. Daarop hebben ze me een kraag om gedaan. Ik kon alles bewegen, maar mijn nek deed heel erg pijn.”
Huis in ’t Veld verlaat zelf te voet het parcours, maar besluit toch gelijk naar het ziekenhuis te gaan. “Mijn hoofd was zo zwaar. Dat was niet goed.”
In het ziekenhuis constateerde men dat de zevende wervel, ongeveer ten hoogte van waar je schouder begint, gebroken was. “Precies de punt. Het is een stabiele maar lange breuk. Ik moet zes weken een brace om. Omdat het een stabiele breuk is hoeft het niet geopereerd.”
De vooruitzichten zijn dat Huis in ’t Veld in ieder geval de eerste drie maanden paardrijden kan vergeten. “Daarna weet ik het nog niet. Ik heb wel twee kinderen. Denk nog wel een keer goed na voordat ik er weer op ga zitten”, besluit Huis in ’t Veld.
(Bron: De Paardenkrant)