Paard overleden na aanrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:51

Link: http://www.rtvwest.nl/actueel/cimon_nieuws.cgi?positie=1
Bron: Radio/TV West

Citaat:
woensdag 24 augustus 2005

VOORSCHOTEN - Een paard is dinsdagmiddag aan de Veurseweg in Voorschoten overleden na een aanrijding. De viervoeter ontsnapte aan zijn verzorger en galoppeerde via de uitgang van de manege de weg op.
Een 46-jarige automobiliste uit Leidschendam kon het dier niet meer ontwijken en reed het aan. Het paard raakte daarbij dodelijk gewond.
Een dierenarts verloste het dier vervolgens uit zijn lijden door het ter plaatste te laten inslapen. De automobiliste is met nek- en hoofdletsel overgebracht naar het LUMC in Leiden.

naatje

Re: Paard overleden na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:17

ja dat klopt ik reed langs met mijn lesauto.
Op dat moment leefde het paard nog en lag gedeeltelijk onder een deken behalve zijn hoofd dan.
Was echt zo een zielig gezicht. Paardje lag helemaal plat en overal bloed!.
De auto die het paard heeft gescheptr was total loss. Hij heef thet paard niet met de bumper geschept maar op de moterkap en tegen de vooruit. De auto was daardoor plat van boven. De bumper was geheel intakt. Het paard heeft dus een onwijse klap gekregen en is op de auto gekomen en er toen weer afgevallen.
Was een heel akelig gezicht en zielig natuurlijk
Bah dat zulke dingen moeten gebeuren die verzorgster en eigenaar zullen een hoop verdriet hebben Ik wens ze veel sterkte!!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:22

Heel zielig. Is hier in de buurt ook gebeurd. Maar toen is de bestuurder van de auto overleden. Ik snap dat je als paarden liefhebber eerst aan het paard denkt, maar ook voor de auto bestuurders is dit heel erg!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:50

Voor beide partijen verschrikkelijk!

gavotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:19

wats neu voor dat paard en jou egt waar maar zat jij er op want ik heb wel eens mmee gemaakt dat mijn vriendin die zat op het paard en die viel in een keer dood

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:39

dit is gebeurd op mijn manege...
paard heette Capriche.. was echt een mooi paard...
ze is ergens in de bak van geschrokken toen haar verzorger haar uit de bak wilde halen... en toen dus de weg opgerend...